Citat:
Ursprungligen postat av
boba fett
Det är en fruktansvärt bra fråga, faktiskt, och inte helt lätt att svara på. Det man kan säga är väl att det står helt klart att våra etablerade partier inte längre representerar svenskarnas intressen, utan någon annans. Frågan är bara vem.
Det där har jag svårt att tro på. Jag har inget emot invandringen som den är idag, klart första generationens invandrare kan ha lite problem att komma in i samhället på grund av diverse anledningar, men andra generationens invandrare är som vilken svensk som helst enligt mig.
Jag tror då att det finns många som är med mig... Att de inte tycker invandringen är speciellt stort problem, och att det finns viktigare agendor i dagens samhälle. Så det är därför vi röstar fram 'sjuklövern' som folk kallar dom.
Ifall svenskarnas intressen var att kraftigt minska invandringen, varför har SD inte mer än 10% då? Snacket om att det kan anses 'fult' att rösta SD håller inte riktigt enligt mig då ingen vet vad du röstat på sålänge du inte berättar det för någon.
Är bara nyfiken på resonemanget och vill inte trampa på några ömma tår eller låta dryg.
mvh