2014-02-04, 15:14
Medlem
4N0NYMs avatar
Hur kan man kalla det arbetskraftsinvandring när det inte finns några jobb?
Citera
2014-02-04, 15:16
Medlem
Moderaterna ligger rätt i tiden och har all fakta på sin sida. Landet kommer att kollapsa om vi inte får in nytt färskt blod. Alliansen löste krisen med 40-talisterna och nu är det dags för att lösa krisen för 50-talisterna. Vi behöver nog öka invandringen för att lösa det problemet.

Oberoende forskning säger unisont:

Citat:
Utan invandringen kommer Sveriges välfärdssystem att rasa ihop!

http://mikandersson.blogspot.se/2012/07/utan-invandringen-kommer-sveriges.html

Vi har Alliansen att tacka för att landet inte kollapsat.
Citera
2014-02-04, 15:20
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4N0NYM
Hur kan man kalla det arbetskraftsinvandring när det inte finns några jobb?
Exakt, det skulle vara intressant att höra Reinfeldts svar på denna direkta, konkreta och seriösa fråga.

Iofs skulle han svara något, men egentligen mena: "ju fler arbetslösa vi har i landet detso billigare blir arbetskraften, mer pengar i fickorna till kapitalisterna"
Citera
2014-02-04, 15:22
Medlem
blackmetalboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geirstein
Moderaterna ligger rätt i tiden och har all fakta på sin sida. Landet kommer att kollapsa om vi inte får in nytt färskt blod. Alliansen löste krisen med 40-talisterna och nu är det dags för att lösa krisen för 50-talisterna. Vi behöver nog öka invandringen för att lösa det problemet.

Oberoende forskning säger unisont:

http://mikandersson.blogspot.se/2012/07/utan-invandringen-kommer-sveriges.html

Vi har Alliansen att tacka för att landet inte kollapsat.
Ursäkta mig men du måste inte vara riktigt frisk. Förklara för mig hur invandrare som inte jobbar räddar vårt land.
Citera
2014-02-04, 15:26
Medlem
Citat:
Sverige är ett land byggt på migration.

Hur? Helt sinnessjukt att dom kan fortsätta ljuga så där.
Citera
2014-02-04, 15:27
Medlem
alcatrazs avatar
Undrar vad syftet med detta utspel är egentlig, inte lär de få fler röster iaf. Jag kommer definitivt inte lägga min röst på dem.

Sen den historierevisionism de kör med apropå uttalandet att "Sverige är ett land byggt på migration", helvete heller. Att de har tagit in över miljonen invandrare de senaste 20 åren ändrar inte historien så snabbt. Sverige har inte en bakgrund som invandrarland hur mycket de än vill få oss att tro det.
Citera
2014-02-04, 15:38
Medlem
rasismes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekztugan
Jag tror faktiskt du har lite fel angående din "generalisering". De som röstat på moderaterna under en längre tid kan säkert vara folk i näringslivet som bor runtom i Sverige i "finare" områden, särskilt City-Sthlm och Östermalm. Dock har Moderaterna riktat in sig på en ny målgrupp senare år, nämligen akademiker och frågan är om inte dessa utgör en stor % av de faktiska väljarna.

Bodde tidigare i en stadsdel som i sin tur var uppdelad i två olika områden. I ett av områdena var fastighetspriserna bland de högsta i Sverige och i det andra var priserna höga. Om jag inte minns fel så fick moderaterna över 90% av rösterna i det området med höga priser (top 3 i hela Sverige) och över 95% röstade blått. I detta område typiska akademiker, både högavlönade (Civ.Ingengörer & Läkare) men även en del lärare, sjuksköterskor etc. I det det området med riktigt höga priser så röstade kanske 60% på moderaterna och 85% blått.

- Om man får dra en slutsats så finns det betydligt fler områden där många akademiker bor än områden där en 180m2 villa kostar 15 miljoner. Inte nog med det så är akademikerna förhållandevis humanistiska och således inte jätte-emot invandring, åtminstone vägrar de rösta på ett parti som SD, fullt av inkompetens. Skulle moderaterna minska invandringen skulle de kanske förlora de mest humanistiska akademikerna men å andra sidan få tillbaka de moderater som röstar på SD.

Att försvaga Sveriges så till den grad att man omöjliggör vilken framtida hjälp som helst, både inhemskt och utomlands, det är inte humant. Snarare är det ett uttryck för ängsliga människor som egentligen inte bryr sig ett jäkla dugg om någonting som inte rör dem själva, men som är för svaga för att stå emot det sociala tryck som berättar för dem hur de ska tänka, och vad de ska rösta på.

Hade nu dessa "moderata akademiker" på allvar haft en vilja att göra världen till en bättre plats att leva på så hade de då också begripit att absolut ingen tjänar på att kunskapsnationen Sverige nedmonteras, forskning och framsteg blir haltande och utlandshjälpen förevigt lidande - och det för att ett gäng hjärntvättade svenskar tror man gör nån skillnad genom att låta 0,02% av jordens behövande bosätta sig i Sverige och bli livstidsförsörjda, och i förlängningen köra landet i sank.

Det är väldigt enkel konsekvensanalys och om nu inte ens "moderata akademiker" förstår sig på sådana enkla saker så är tillståndet för det här fuskbygget mycket värre än vad jag nånsin kunde tro.
Senast redigerad av rasisme 2014-02-04 kl. 15:41.
Citera
2014-02-04, 15:44
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geirstein
Oberoende forskning säger unisont: http://mikandersson.blogspot.se/2012/07/utan-invandringen-kommer-sveriges.html Vi har Alliansen att tacka för att landet inte kollapsat.
Haha, ironi på hög nivå!

Moderaterna gräver sin egen grav sakta men säkert. Om ett par val är de lika "stor" som C och KD.
Citera
2014-02-04, 15:49
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Det är väl klart att vansinnet tar slut någon dag, men frågan är bara när?
Vi som har varit med ett tag, känner igen hur Ny Demokratis politik i början av 80-talet togs emot. Det var samma PK-tag med drev, med tal om främlingsfientlighet etc då också. Efter sisådär 5-6 år, när ND fallit sönder under inre splittring och utav dreven utifrån, köpte socialdemokraterna rakt av ND:s restriktiva invandringspolitik. Den blev kvar tills folkpartiet vände kakan.
Vi får säkert se samma fenomen inom kort.

Det som skiljer idag från den tiden är den intensiva, eller rättare sagt, hysteriska "antifrämlingsfientlighetskampanjen" som med Goebbelsk intensitet skriks ut dagligen i media.

Ska bli spännande att se vad som sker i media när man vänder kakan nästa gång.

Ny Demokrati bildades 1991 och inte i början av 80talet. Jag tror du syftar på Luciabeslutet -89? Det kom sossarna fram till på alldeles egen hand på grund av den då stora (med dagens mått pyttelilla) inströmningen av asylanter. Luciabeslutet upphävdes 91 av den borgerliga regeringen efter påtryckningar från ärkesvenneförrädaren Bengt Westerberg (känd från rödakorsetsvindeln).

I början av 90talet, efter murens och Himmelrikets (Sovjetunionen) fall, så var svenska liberalmarxister liksom paralyserade och problemen med folkersättningen började diskuteras i dagspress. Expressen körde några kontroversiella löpsedlar, Aftonbladet Söndag hade reportage om passförfalskare och blattebrottslingar, i DN kunde vi läsa om att arbetskraftsinvandrarna hittils nätt och jämnt hade betalat för sig själva och att de skulle börja kosta i framtiden och så vidare. Efter ett tag - jag kommer inte ihåg hur länge - kvicknade liberalmarxisterna till och locket lades på. Samtidigt kom det en ny våg av Timbroliberaler som propagerade för globalisering och öppna gränser för att det skulle höja tillväxten och alla skulle bli rika och att vi måste slå till nu blablabla.

De invandringsrelaterade problem vi ser idag i Sverige fanns redan i slutet på 60talet/början på 70talet fast i liten skala, femton år senare, i mitten på 80talet, hade de växt till sig så att det började märkas på allvar på andra ställen än just där blattarna bodde. Jag tror inte det är någon under 40 som känner till "kravallerna" i Kungsträdgården eller vet om att Paolo Roberto på den tiden, innan han blev kändis, levde på att kicka ner och råna panschisar.
Citera
2014-02-04, 15:50
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Sverige är ett land byggt på migration

Känns som att det är nån inom moderaterna som bör sätta sig i skolbänken igen och läsa svensk historia
Citera
2014-02-04, 15:51
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Det var väl innan han kom på att vi tjänar på bidrag.
Vem tjänar på bidrag? Du och dina pissluffare till invandrarvänner?
Citera
2014-02-04, 15:55
Medlem
fuzemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz
Undrar vad syftet med detta utspel är egentlig, inte lär de få fler röster iaf. Jag kommer definitivt inte lägga min röst på dem.

Sen den historierevisionism de kör med apropå uttalandet att "Sverige är ett land byggt på migration", helvete heller. Att de har tagit in över miljonen invandrare de senaste 20 åren ändrar inte historien så snabbt. Sverige har inte en bakgrund som invandrarland hur mycket de än vill få oss att tro det.

Jag tror dom är ganska nöjd efter två mandatperioder. Har alltid varit så. Borgare kör landet i botten sedan tappar folk förtroende för dem och röstar rött sedan får de röda försöka städa upp medan borgarna skyller alla fel på de röda. Blir lika 2014.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in