2014-02-04, 22:40
Medlem
batman4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Ska bli intressant med opionsundersökningarna framöver fram till valet.
Misstänker att detta kommer kosta M många tappade röster, jag är en av dom.

Samma här,ångrar bittert att jag gav min röst till M
Citera
2014-02-04, 22:46
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Väldans vad folk grinar över ett pseudoproblem.
Börja utbilda er själva och skaffa en egen åsikt istället för att sitta å lyssna på vad andra dumstrutar säger.
Citera
2014-02-04, 22:50
Medlem
Moderaterna kommer tappa enormt i det här valet, 2006 så röstade fortfarande alla gammelmoderater på dem och ingen visste egentligen vad man kunde förvänta sig av Reinfeldt förutom en icke-röd regering. 2010 var många missnöjda med invandringspolitiken men Reinfeldt fick ändå rösten för man trodde att det var ett spel för gallerierna och han hade ändå avsossifierat en del och under sina andra mandatperiod skulle han ta tag i invandringspolitiken. Nu finns det inga ursäkter längre och de invandringskritiska moderaterna flyr nu skeppet.
Citera
2014-02-04, 22:53
Medlem
Hardbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batman4ever
Samma här,ångrar bittert att jag gav min röst till M

Samma här, detta var spiken i kistan, ingen mer röst på M för min del
Citera
2014-02-04, 23:11
Medlem
Ska man vara lite rolig i detta tragiska? Det här utspelet är ett vallöfte vi kan lita på

Bygg en moske baby, bygg gärna tre baby
Citera
2014-02-04, 23:12
Medlem
tror ni att (S) kommer att byta sida innan valet i invandrarfrågan? Pånera att siffrorna dalar vilket de kommer göra när de tvingas förklara hur de tänkt sig det hela. Byter de fot och tar tillbaka från SD nån månad innan valet? Vågar de?
Citera
2014-02-04, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av botteupp
tror ni att (S) kommer att byta sida innan valet i invandrarfrågan? Pånera att siffrorna dalar vilket de kommer göra när de tvingas förklara hur de tänkt sig det hela. Byter de fot och tar tillbaka från SD nån månad innan valet? Vågar de?
Nej de varken kan eller vågar. Det är så många saker inblandade. De egna väljarna, skiftande åsikter i partiet, trovärdigheten, regeringsfrågan mm .

I de övriga Europeiska länderna så har de gamla partierna gjort absolut minimum hela tiden för att hålla det invandringskritiska partiet bakom sig. I vissa fall har det invandringskritiska partiet fungerat som en blåslampa på övriga när de blivit stora eller så har det partiet fått inflytande och själv kunnat påverka politiken.
Citera
2014-02-04, 23:33
Medlem
Undra hur (M) tänker när det gäller detta utspel?

(M) måste väl ändå tro att detta utspel vinner röster, tror man att det går att vinna röster från (S)+(V)+(MP) med fortsatt massinvandring? De kan ju knappast ha missat att det snabbast växande partiet (SD) vinner röster på att begränsa invandringen.

(M) utspel är för mig obegripligt, vad skall (M) väljarna som inte vill ha mer massinvandring göra? Rösta på (SD)?
Citera
2014-02-04, 23:38
Avslutad
Frågan borde snarare handla om att få dessa människor som kommit hit i arbete.

Nuvarande logic kanske ser bra ut på papper efter förfinande men är långt ifrån verkligheten tyvärr. Är inte rasist av något slag men jag kommer med stor sannolikhet protest-rösta på SD 2014 då jag inte tycker att det finns tillräckligt goda själ att fortsätta ta in människor när vi lider brist på arbete och bostäder.

Varför hetsar alla partier med mass-invandring för övrigt? Känns ganska uppenbart att det inte fungerar i det stora hela? Handlar det bara om att vinna billiga politiska poänger? Klart man är snäll om man räddar folk från krig mm, men hur snäll får man vara? Vart dras gränsen? Är man rasist om man vill dra gränsen?
Citera
2014-02-04, 23:39
Medlem
Ludermassignegers avatar
De får aldrig nog av babbar de där moderaterna? Vad ska de ha alla babbeluringar till? Är det lättare att köpa arabisk och negroid pojkstjärt i förortarna eller varför fortsätter de ösa in muskingarna? Vaggar det inte redan fram tillräckligt många pingvinkärringar på gatorna? Saknas det asociala somalier drägglandes utanför socialkontoret och runkandes på biblioteken? Har vi brist på zigenska tiggare? Behöver vi fler våldtäkter?

Är Sverige den nya världsordningens En ding ding värld? Är vi dokusåpan som resten av världen skrattar åt?
Citera
2014-02-04, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny77
Undra hur (M) tänker när det gäller detta utspel?

(M) måste väl ändå tro att detta utspel vinner röster, tror man att det går att vinna röster från (S)+(V)+(MP) med fortsatt massinvandring? De kan ju knappast ha missat att det snabbast växande partiet (SD) vinner röster på att begränsa invandringen.

(M) utspel är för mig obegripligt, vad skall (M) väljarna som inte vill ha mer massinvandring göra? Rösta på (SD)?
M vill inte stöta sig och anses inhumana. Samtidigt drar man på Sverige stora kostnader vilket sätter den rödgröna regeringen i väldigt stora problem. Inte nog med att den rödgröna oppositionen kommer ha de svårt att finna pengar till välfärden med alla utförsäljningar, sänkta skatter och avvecklad fastighetsskatt. De kommer också behöva finna pengar till den allt mer skenande massinvandringen. Nästa mandatperiod lär SD och M knapra på oppositionen då de kommer ha svårt att genomföra några bra reformer.
Citera
2014-02-04, 23:41
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naitzabez
Varför hetsar alla partier med mass-invandring för övrigt? Känns ganska uppenbart att det inte fungerar i det stora hela? Handlar det bara om att vinna billiga politiska poänger? Klart man är snäll om man räddar folk från krig mm, men hur snäll får man vara? Vart dras gränsen? Är man rasist om man vill dra gränsen?

Ja, du är rasist. Om du är vit svensk man alltså, öppnar man munnen och frågar efter en tandpetare lär man kränkt nån på nått sätt och det går att ropa rasist efter dig.

Jag är 100% för TUT för flyktingar från krig, dessa är ju dock i klar minoritet. Arbetskraft/ekonomisk invandring fungerar ju inte, som vi ser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in