2014-02-04, 21:09
Medlem
latahundens avatar
Det var som fan, GL journey biljetterna tar ju aldrig slut? (ja, om biljetter finns kvar 3,4 dagr efter biljett släpp till tomorrowland börjar iaf jag undra) vad beror det på tror ni? och ni som inte köper GLjourney, varför vänta till det vanliga släppet om ni ändå vill ditt? Och jag som hade planerat detta köp flera månader tbx hahah. Hade flera datorer och shit. skakade som fan när sidan öppnades och skulle skriva i min bokning.
Citera
2014-02-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latahunden
Det var som fan, GL journey biljetterna tar ju aldrig slut? (ja, om biljetter finns kvar 3,4 dagr efter biljett släpp till tomorrowland börjar iaf jag undra) vad beror det på tror ni? och ni som inte köper GLjourney, varför vänta till det vanliga släppet om ni ändå vill ditt? Och jag som hade planerat detta köp flera månader tbx hahah. Hade flera datorer och shit. skakade som fan när sidan öppnades och skulle skriva i min bokning.

Tror att många är snåla och försöker på vanliga biljettsläppet för att det blir billigare. Efter worldwide-släppet lär jakten på GJ bli intensivare än vad den är nu.

Sedan får man ju tänka att det är dubbelt så många avgångar från sverige i år (12 st) och 4 st är slutsålda, alltså skulle det bara vara 2 (eller färre) avgångar med GJ från Sverige kvar om det bara varit en helg.

Jag åker iaf med 3 polare 12.50 från Stockholm den andra helgen.
Citera
2014-02-04, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppel_of_loat
Ta med alkohol från Sverige? va äre för jävla djupingar som hänger här? de är ju förfan billigare i Belgien? big LOL
Tänkte väll mest för att det känns smidigare eftersom att jag aldrig varit i boom och inte direkt har koll hur länge de tar att ta sig från campingen dit för att köpa alkohol, sen lär ja ju inte vara den enda som e på jakt efter alko. Så kändes smidigare lol )
Citera
2014-02-04, 21:38
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Känns skönt att ha en biljett säkrad innan ens worldwide släppet varit

Tack vare en god vän.
Citera
2014-02-04, 22:12
Medlem
snickarstickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTicker
Tror att många är snåla och försöker på vanliga biljettsläppet för att det blir billigare. Efter worldwide-släppet lär jakten på GJ bli intensivare än vad den är nu.

Sedan får man ju tänka att det är dubbelt så många avgångar från sverige i år (12 st) och 4 st är slutsålda, alltså skulle det bara vara 2 (eller färre) avgångar med GJ från Sverige kvar om det bara varit en helg.

Jag åker iaf med 3 polare 12.50 från Stockholm den andra helgen.

Många är nog snåla men tex. jag å mina polare vill bila ner å då känns de onödigt att köpa globalbiljetter :P

Sen är ju faktiskt inte global så mkt dyrare.. när jag räknade på camping,festival,flyg(som inte tar 14h dit å 20h hem), tåg osv så blev det bara ca. 1500 billigare.. hade jag tagit flyg så hade jag lätt tagit global
Citera
2014-02-04, 22:16
Medlem
Ni pratar tusenlappar billigare hit och dit.
Vill man till Tomorrowland så skiter man i vad det kostar. Så ens om man skulle åka en jävla rymdraket dit!
Säkra en plats o köp G J
Citera
2014-02-04, 22:30
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrjanorgan
Ni pratar tusenlappar billigare hit och dit.
Vill man till Tomorrowland så skiter man i vad det kostar. Så ens om man skulle åka en jävla rymdraket dit!
Säkra en plats o köp G J

Den här prisutvecklingen är inte hållbar i mina ögon. De har höjt GJ med ca 950kr per år sedan jag köpte mitt första 2012. I slutändan går det nog rätt jämt ut men du behöver ju inte lägga upp 7500 direkt.

Sen är hypen bevisligen mindre i år eftersom du kan köpa biljetter från nästan alla länder 4 dagar efter release. Dock är ju hotellen slut.

Har man varit med 2 ggr så vet man att det alltid finns sätt att få en biljett!
Citera
2014-02-04, 22:32
Medlem
snickarstickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteeeon
Tänkte väll mest för att det känns smidigare eftersom att jag aldrig varit i boom och inte direkt har koll hur länge de tar att ta sig från campingen dit för att köpa alkohol, sen lär ja ju inte vara den enda som e på jakt efter alko. Så kändes smidigare lol )

det är bara att fråga nån så pekar dom åt vilket håll.. det finns en affär ca 10-15min(gång) från campingingången å där har du allt inom spritväg.. det var bara sista dagen det var lite snålt utbud så köp på dig några spritflaskor första dagen å häll över i plastflaskor(inget glas till campingen) så kmr ni klara er utmärkt
Citera
2014-02-04, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichtudirweh
Den här prisutvecklingen är inte hållbar i mina ögon. De har höjt GJ med ca 950kr per år sedan jag köpte mitt första 2012. I slutändan går det nog rätt jämt ut men du behöver ju inte lägga upp 7500 direkt.

Sen är hypen bevisligen mindre i år eftersom du kan köpa biljetter från nästan alla länder 4 dagar efter release. Dock är ju hotellen slut.

Har man varit med 2 ggr så vet man att det alltid finns sätt att få en biljett!

Allting här i världen blir väl dyrare för varje år som går, inte sant?
Precis som att din lön höjs för varje år du jobbat.
Att arrangera festivaler, flyg osv blir inte direkt billigare.
Sen kan jag hålla med om att det är en kraftig höjning. Men folk köper det.
Citera
2014-02-04, 22:43
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snickarstickan
det är bara att fråga nån så pekar dom åt vilket håll.. det finns en affär ca 10-15min(gång) från campingingången å där har du allt inom spritväg.. det var bara sista dagen det var lite snålt utbud så köp på dig några spritflaskor första dagen å häll över i plastflaskor(inget glas till campingen) så kmr ni klara er utmärkt

Det finns många affärer som säljer sprit i Boom, dock får man promenera en bit för vissa. Närmaste är butiken som föregående talare nämner (Aldi) den stänger dock 1740 eller någon keff tid på torsdagen. Dock ligger det en tidningsaffär/post längs med samma gata och där kan man handla det mesta dock dyrare..
Citera
2014-02-04, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaaDingDong
Givetvis screenar de inte på IP-address... Du skall ha ett Belgiskt konto vid betalningen

Är du helt hundra på det då?
Citera
2014-02-04, 22:59
Medlem
DrApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anabolakillen95
Är du helt hundra på det då?

Ja, belgiskt konto och adress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera