2014-02-04, 03:41
Bannlyst
Ni som har valutor inne på BTC-e ta ut dem så fort som möjligt! Verkar som att BTC-e kommer dra sig ur leken inom kort, dra sig ur med era pengar!
http://gyazo.com/04e7bf53c21cdf0334bca760dcc07afe.png
http://gyazo.com/4f5d448290a12f10e8e84e89207a84f9
Några av många tweets!
Citera
2014-02-04, 04:30
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkzor
Ni som har valutor inne på BTC-e ta ut dem så fort som möjligt! Verkar som att BTC-e kommer dra sig ur leken inom kort, dra sig ur med era pengar!
Några av många tweets!

Nja, Varför? Jag har inte fattat det riktigt har Ryssland sagt att dom ska ta ner sidan eller någonting?

Jag tror det bara är ett rykte som startats för att köpa upp billiga alt-coins för nästan alla som kommer ta sina pengar därifrån kommer växla till btc först eftersom typ ingen har en ltc nmc ppc ftc eller trc wallet... Så alt-coins rally om en vecka kanske när det lagt sig?

När såna här sidor går ner brukar det vara helt utan förvarning. Men om den gjorde det skulle det ju vara en grymt stor händelse eftersom det finns 25 miljoner kr bara i bitcoins efter orderboken + säkert 50 miljoner till minst i alla dom andra krypto valutorna. Säkert 100+ miljoner totalt så det vore ju världens grej isf...
Citera
2014-02-04, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkzor
Några av många tweets!

Idiot.
Citera
2014-02-04, 20:21
Medlem
Big.Bangs avatar
Finns det någon här som har tjänat sig en hacka på bitcoins? Och tror ni bitcoins kommer sjunka eller öka i värde inom de kommande månaderna?
Citera
2014-02-04, 20:54
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Finns det någon här som har tjänat sig en hacka på bitcoins? Och tror ni bitcoins kommer sjunka eller öka i värde inom de kommande månaderna?

Den ökar nog över högsta värdet $1163 Bitstamp. Men det tar nog just precis några månader. Jag tror den går ner till $750-$600 och så när marknaden känner att det lägsta priset eller "botten" är inne. Alltså att den inte kommer gå lägre då blir det åka av mot $1163 jag hoppas på det iaf, det är vad jag tror efter det jag har läst och kollat på charts.

Jag tror den vågen som tar bitcoin över $1163 kommer startas när och om bitcoin börjar användas mer och mer med butiker som accepterar den. Det borde vara en sak som är kvar som kommer att höja värdet
Citera
2014-02-04, 21:53
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bom
Den ökar nog över högsta värdet $1163 Bitstamp. Men det tar nog just precis några månader. Jag tror den går ner till $750-$600 och så när marknaden känner att det lägsta priset eller "botten" är inne. Alltså att den inte kommer gå lägre då blir det åka av mot $1163 jag hoppas på det iaf, det är vad jag tror efter det jag har läst och kollat på charts.

Jag tror den vågen som tar bitcoin över $1163 kommer startas när och om bitcoin börjar användas mer och mer med butiker som accepterar den. Det borde vara en sak som är kvar som kommer att höja värdet
Så du menar alltså att 1163$ är det högsta värdet en bitcoin kan nå?
Citera
2014-02-04, 22:49
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Så du menar alltså att 1163$ är det högsta värdet en bitcoin kan nå?

Nää... Såhär jag tog mt.gox och gjorde en chart $1242 är det högsta värdet som den någonsin har varit på där. Det är ATH, All Time High. När den går över precis det priset $1242 så går den antagligen väldigt fort uppåt. Då menar jag mot $1500 och $2000 kanske.

Puh jag gjorde en graf :P https://www.tradingview.com/v/WwXLkyW8/
Kolla på den vad som händer när den tar sig över tidigare ATH. Alltså toppen på senaste bubblan. Studera tills du ser det

När bitcoin gick över ATH som var 2011 på $31.98 efter typ 1.5år så gick den till $266 fort. Sen när den i oktober gick över $266 gick den till $1242. Denna bubblan har precis varit alltså och nu så letar vi efter någon form av "botten" för att sedan se om bitcoin kommer ta sig över $1242 och gå ännu högre.

Jag har svårt och förklara det bättre i ord så kolla på grafen :P
Senast redigerad av bom 2014-02-04 kl. 22:54.
Citera
2014-02-05, 09:29
Medlem
citronsafts avatar
Köpte här om dagen när bitcoinen låg på ca $800. Jag hoppas på ett ras nu så man kan köpa för några tusen SEK.

Hur mycket tror/hoppas ni att den kommer sjunka vid ev ett ras innan det vänder?
Citera
2014-02-05, 17:09
Medlem
boms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citronsaft
Köpte här om dagen när bitcoinen låg på ca $800. Jag hoppas på ett ras nu så man kan köpa för några tusen SEK.

Hur mycket tror/hoppas ni att den kommer sjunka vid ev ett ras innan det vänder?

<$750 mitten på februari till mitten på mars.

~15 dagar efter att den har gått upp till ~$900 och börjat på sin väg ner igen. hehe...
tror jag
Citera
2014-02-05, 21:59
Medlem
Kranpunktens avatar
hej! har dom få gånger jag köpt bitcoins använt mig utav Kapiton, tycker det är en "lagom" lätt sida att hantera och jag litar på den eftersom den har visat sig fungera så har inte behövt använda någon annan, men nu är det så att det står på deras sida "Vi tar tyvärr inte emot insättningar just nu - men du är varmt välkommen vid ett senare tillfälle!" och jag skulle behöva lägga en beställning på coins redan nu, vilken sida rekommenderar ni som är enkel? jag gillar kapitons uträknings grej när man köper, man skriver in hur mycket coins man behöver så räknar dom ut åt dig hur mycket det kostar i svenska kronor.
är inne och filar på Safello, är den säker? känns lite konstigt att dom vill ha all den informationen om en(personnummer/telefonnummer/adress m.m) bara för att göra ett konto för att köpa coins, kapiton behöver inget mer än en mail.. har ni några bra förslag? eller kanske någon som ligger inne på lite info om hur länge kapiton kommer vägra taemot mina pengar?
Citera
2014-02-05, 22:05
Medlem
citronsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranpunkten
är inne och filar på Safello, är den säker? känns lite konstigt att dom vill ha all den informationen om en(personnummer/telefonnummer/adress m.m) bara för att göra ett konto för att köpa coins, kapiton behöver inget mer än en mail.. har ni några bra förslag? eller kanske någon som ligger inne på lite info om hur länge kapiton kommer vägra taemot mina pengar?
Läs i deras FAQ varför du måste verifiera dig. När jag handlade från dem sätte jag över pengar via bankgiro kl 22 på kvällen och fick mina BTC kl 15 dagen efter.
Citera
2014-02-05, 22:25
Medlem
Kranpunktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citronsaft
Läs i deras FAQ varför du måste verifiera dig. När jag handlade från dem sätte jag över pengar via bankgiro kl 22 på kvällen och fick mina BTC kl 15 dagen efter.
jahaja, det låter ju bra.. måste man vara verifierad för att få köpa då? för jag försöker just nu att skicka in ett kort på mitt körkort och en räkning men dom vill inte ta emot bilden för "Någonting gick fel. Kontrollera filstorleken eller filformatet.." det är en vanlig bild tagen med mobilen, jpeg.(jpg) format..
men dom vill inte ha den..

EDIT: såg nu när jag tryckte på köp "Ert konto är inte verifierat. Ni kan endast handla för 1500 kr eller mindre totalt. Safello kontrollerar ert kontonamn med hjälp av uppgifter från Bankgirot vid inbetalning för att säkerhetsställa er identitet."
då är det okej, inte tänkt köpa för mera ändå men kan vara skönt att verifiera ändå
Senast redigerad av Kranpunkten 2014-02-05 kl. 22:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in