Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-02-04, 16:55
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Men missförstå mig helst inte med flit.

Detsamma. Det jag säger är att de är arresterade just nu och det enda vi kan göra är att vänta och hoppas att de blir straffade. Sen senare kan vi ta upp din poäng. Så det vi gör är att vi faktiskt håller med varandra.

Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är judiskt/kommunistiskt om man tror att den personliga vinklingen blir sann för att man hoppas/tror/vill att det ska vara så.

Sann i den mån att det är den rätta - nej, det anser jag inte. Det är enbart en personlig vinkling än en ultimat sanning. Men du förstår nog mig rätt nu.

Förlåt mig herrar att jag var oklar och bidrog till missförstånd.
Citera
2014-02-04, 17:21
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Var det tar slut om det fortsättter så här? Ja ... en möjlighet är ju att svenskpartister fortsätter få stryk och få sina ägodelar förstörda.

... ... ...

Men va?! De höll ju på hela förra året. 30 attacker eller något, och inte ett skit händer. De håller igång åren runt, och ibland åker de in, men när de kommer ut fortsätter de. Har polisen koll på läget? Ska man "sätta tillit på polisen just nu"?

Åh herregud ...
Alla tyckare kan kontakta mig för adresser till de här herrarna så räknar jag med att problemet är löst med tre begravningar i slutet på veckan, eller har vi en samling snackpåsar här på Flashback? Givetvis, ska man bidra med vad man kan när kamrater råkar illa ut, men att kräva att vanliga människor ska begå grova brott bara för att de är nationalister, blir bara pinsamt.

/Micke
Citera
2014-02-04, 17:47
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Alla tyckare kan kontakta mig för adresser till de här herrarna så räknar jag med att problemet är löst med tre begravningar i slutet på veckan, eller har vi en samling snackpåsar här på Flashback? Givetvis, ska man bidra med vad man kan när kamrater råkar illa ut, men att kräva att vanliga människor ska begå grova brott bara för att de är nationalister, blir bara pinsamt.

/Micke
Vem har krävt något? Jag konstaterar bara att situationen inte håller. Tycker du att den gör det? Om man gång på gång blir överfallen, och polisen inte gör något, så måste man väl försöka lösa det själv? Är man en snackpåse för att man tycker det?

Får man inte uppmana till självförsvar om man inte har mördat folk, enligt dig?
Senast redigerad av Bjornserkr 2014-02-04 kl. 17:56.
Citera
2014-02-04, 18:00
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Vem har krävt något? Jag konstaterar bara att situationen inte håller. Tycker du att den gör det? Om man gång på gång blir överfallen, och polisen inte gör något, så måste man väl försöka lösa det själv? Är man en snackpåse för att man tycker det?
Ja, man är en skitsnackare av rang, av den enkla anledningen att man ser ett problem och räknar med att någon annan ska lösa problemet eftersom man själv bara vågar snacka om det. Som sagt, agera eller håll igen är mitt råd.

Men visst är det någon här som är en riktig tuffing som har råd att lägga ut 15000kr på en pistol och genomföra tre mord, så visar man hur fel jag hade, men jag är ytterst tveksam.

Jag hör så mycket från diverse användare om att det skall göras ditten och datten, en del känner jag till namnet och då blir det extra pinsamt när jag gång på gång får bekräftat att det bara snackas. Jag kan istället säga att jag inte är villig att riskera livstids fängelsestraff för någon som inte är en del av min familj eller närmaste vänner, sen om det gör mig till en fegis så må det vara så - men jag är å andra sidan ingen snackpåse som sitter och spelar läcker på Flashback.

/Micke
Citera
2014-02-04, 18:11
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ja, man är en skitsnackare av rang, av den enkla anledningen att man ser ett problem och räknar med att någon annan ska lösa problemet eftersom man själv bara vågar snacka om det. Som sagt, agera eller håll igen är mitt råd.
Okej. Du anser alltså att man är en skitsnackare av rang om man uppmanar till självförsvar.
Citat:
Jag hör så mycket från diverse användare om att det skall göras ditten och datten, en del känner jag till namnet och då blir det extra pinsamt när jag gång på gång får bekräftat att det bara snackas.
Exakt vad har jag påstått att jag ska göra?

Citat:
Jag kan istället säga att jag inte är villig att riskera livstids fängelsestraff för någon som inte är en del av min familj eller närmaste vänner, sen om det gör mig till en fegis så må det vara så -
Men herregud ... du läser ju in "jag är skitcool och kan döda alla!" varenda gång någon uppmanar till självförsvar. Kan du inte försöka förstå att man att man inte påstår att man själv är Rambo, när man säger att något måste göras?
Citera
2014-02-04, 18:18
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Okej. Du anser alltså att man är en skitsnackare av rang om man uppmanar till självförsvar.
Exakt vad har jag påstått att jag ska göra?

Men herregud ... du läser ju in "jag är skitcool och kan döda alla!" varenda gång någon uppmanar till självförsvar. Kan du inte försöka förstå att man att man inte påstår att man själv är Rambo, när man säger att något måste göras?
Men varför gör du ingenting? Åk ut till de medlemmarna som blivit utsatta, ge dem 10 lappar till en pistol eller ta med en egen. Gör NÅGONTING istället för att snacka en massa skit på Flashback. Visa att du inte är en skitsnackare som resten som talar om hur fega alla andra är som inte vågar lösa problemet.

/Micke
Citera
2014-02-04, 19:00
Medlem
Citat:
Men varför gör du ingenting? Åk ut till de medlemmarna som blivit utsatta, ge dem 10 lappar till en pistol eller ta med en egen. Gör NÅGONTING istället för att snacka en massa skit på Flashback. Visa att du inte är en skitsnackare som resten som talar om hur fega alla andra är som inte vågar lösa problemet.

/Micke

Nu är det väl lite väl förhastat att åka hem till dom och mörda dom.
Hur tycker du att man ska hantera sånt här? rent hypotetiskt alltså, ska man förlita sig på att polisen gör sitt bästa för att få tag i gärningsmännen?

Jag förstår att inte "alla" "gör något åt det" det är väldigt främmande för "vanliga" familjefäder att misshandla folk speciellt om det ska vara planerat och grovt.

Jag har också förståelse för att man inte ägnar sig åt sånt om man har 4 ungar att försörja.

Men när en sån här epidemi bryter ut och polisen står handfallna vad ska man göra då? Personligen så tycker jag att dom som vill och kan bör agera, om det finns sådana personer, finns det inga så är man ju tyvärr utlämnad till ordningsmakten.
Citera
2014-02-04, 19:04
Medlem
Deatheads avatar
En fråga till er alla "rasister" och "antirasister"!?
Jag har sen gymnasiet umgåtts med invandrare, jag umgås med på mitt arbete med invandrare och ändå är jag SvP! Jag e så jävla trött på svenskar som säger "Hur kan du umgås och känna så många utlänningar när du alltid ska propagera för Realistet m.m!?" Jag svarar till dom Svenssons som tycker det är konstigt att: Jag är emot politikerna och politiken som förs inte invandraren själv! Visst fan hatar jag invandrare som kommer hit och gör brott och dom ska ut och jag anser oxå att det ska bli ett total stopp! Men jag hatar inte Bosniern, Polacken eller Colombianen jag umgås med då och då! Svenskar som kallar sig vänster/höger eller vad fan man nu har för åsikt e så snabba på döma! Det roliga är att dom som klagar på att man har sk "rasistiska" åsikter inte ens pratar eller kan ta en utlänning med tång kallar sig t ex vänsterpartist och en annan rasist! Det blir fan parodi!
Så frågan är!?
Är jag mindre nationell för att jag har vänner som är invandrare!?
Mitt svar NEJ!
Men jag vill ändra Sverige till ett Sverige för vita svenskar!!!
(Kan göra en längre utläggning för er som inte fattar)
Citera
2014-02-04, 19:09
Medlem
capture7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathead
En fråga till er alla "rasister" och "antirasister"!?
Jag har sen gymnasiet umgåtts med invandrare, jag umgås med på mitt arbete med invandrare och ändå är jag SvP! Jag e så jävla trött på svenskar som säger "Hur kan du umgås och känna så många utlänningar när du alltid ska propagera för Realistet m.m!?" Jag svarar till dom Svenssons som tycker det är konstigt att: Jag är emot politikerna och politiken som förs inte invandraren själv! Visst fan hatar jag invandrare som kommer hit och gör brott och dom ska ut och jag anser oxå att det ska bli ett total stopp! Men jag hatar inte Bosniern, Polacken eller Colombianen jag umgås med då och då! Svenskar som kallar sig vänster/höger eller vad fan man nu har för åsikt e så snabba på döma! Det roliga är att dom som klagar på att man har sk "rasistiska" åsikter inte ens pratar eller kan ta en utlänning med tång kallar sig t ex vänsterpartist och en annan rasist! Det blir fan parodi!
Så frågan är!?
Mitt svar NEJ!

Problemet är att detta kommer aldrig hålla i längden, man kan inte dalta med invandrare samtidigt som man inte stödjer politiker, jag har gett upp detta redan, det är ingen ide, man får äta upp detta själv.

Jag har sagt upp kontakten med alla invandarvänner, och det gjorde jag för deras skull, jag ville inte att dom skulle se mig förvandlas till en rasist framför deras ögon.
Senast redigerad av capture7 2014-02-04 kl. 19:28.
Citera
2014-02-04, 19:19
Medlem
QMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathead
Mitt svar NEJ!

Även jag har vänner som är invandrare, de accepterar att jag är nationalist. Jag har aldrig behövt hålla det hemligt i SvP.
Citera
2014-02-04, 19:27
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Nu är det väl lite väl förhastat att åka hem till dom och mörda dom.
Hur tycker du att man ska hantera sånt här? rent hypotetiskt alltså, ska man förlita sig på att polisen gör sitt bästa för att få tag i gärningsmännen?

Jag förstår att inte "alla" "gör något åt det" det är väldigt främmande för "vanliga" familjefäder att misshandla folk speciellt om det ska vara planerat och grovt.

Jag har också förståelse för att man inte ägnar sig åt sånt om man har 4 ungar att försörja.

Men när en sån här epidemi bryter ut och polisen står handfallna vad ska man göra då? Personligen så tycker jag att dom som vill och kan bör agera, om det finns sådana personer, finns det inga så är man ju tyvärr utlämnad till ordningsmakten.
Du och jag har inte alltid dragit jämnt men i den här frågan så måste jag säga att du är helt rätt ute i mina ögon.

Det jag reagerade på är uppmaningar, förslag eller insinuationer om att det kan och borde åtgärdas permanent, och det innebär att man bör begrava otygen då de är lika övertygade som många nationella.

Givetvis kan man inte kräva något som man inte själv är beredd att göra, därför blir det lite löjligt när användare här och framför allt på nationell.nu kräver att vanliga nationella män ska begå grova brott. Om det nu är så att riktiga nationella (dvs inte SvP:are ) agerar resolut med grovt våld på alla angrepp, vart är alla de grova överfallen de senaste 10 åren? Mig veterligen så kan vi koppla en handfull grova övergrepp till övertygade nationalister och det är inte ens i närheten av det våld som riktats mot den nationella rörelsen och en stor del av det våldet kom från en grupp som sk. riktiga nationalister tar avstånd från idag. Nåja... nog om detta.

Det ena vettiga man kan göra i dagsläget är att förlita sig på polisen, sedan blir det extra löjligt när anonyma tyckare kräver att de offentliga nationalister som redan gör mer än de mäktar med ska engagera sig ytterligare, varför kan inte de här anonyma tyckarna agera våldstrupper när de redan överarbetade offentliga nationalisterna har fullt upp med att "bara" vara politiska.

Sen kan jag tycka att det ligger en del ansvar på våra offentliga företrädare, vet man med sig att det föreligger en hotbild så får man faktiskt rycka upp sig ett snäpp och förbereda sig. Vilket t.ex. Spansk gjort och tydligt förklarat för omvärlden.

/Micke
Citera
2014-02-04, 23:53
Medlem
MrSkargards avatar
Stefan Jacobsson har skrivit en artikel om sin syn på det vänsterextrema våldet som drabbat flera av SvP:s medlemmar: https://www.realisten.se/2014/02/04/extremvanstern-stod-och-solidaritet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in