Citat:
Ursprungligen postat av
Rode-tjuren.
Nu är det väl lite väl förhastat att åka hem till dom och mörda dom.
Hur tycker du att man ska hantera sånt här? rent hypotetiskt alltså, ska man förlita sig på att polisen gör sitt bästa för att få tag i gärningsmännen?
Jag förstår att inte "alla" "gör något åt det" det är väldigt främmande för "vanliga" familjefäder att misshandla folk speciellt om det ska vara planerat och grovt.
Jag har också förståelse för att man inte ägnar sig åt sånt om man har 4 ungar att försörja.
Men när en sån här epidemi bryter ut och polisen står handfallna vad ska man göra då? Personligen så tycker jag att dom som vill och kan bör agera, om det finns sådana personer, finns det inga så är man ju tyvärr utlämnad till ordningsmakten.
Du och jag har inte alltid dragit jämnt men i den här frågan så måste jag säga att du är helt rätt ute i mina ögon.
Det jag reagerade på är uppmaningar, förslag eller insinuationer om att det kan och borde åtgärdas permanent, och det innebär att man bör begrava otygen då de är lika övertygade som många nationella.
Givetvis kan man inte kräva något som man inte själv är beredd att göra, därför blir det lite löjligt när användare här och framför allt på nationell.nu kräver att vanliga nationella män ska begå grova brott. Om det nu är så att riktiga nationella (dvs inte SvP:are

) agerar resolut med grovt våld på alla angrepp, vart är alla de grova överfallen de senaste 10 åren? Mig veterligen så kan vi koppla en handfull grova övergrepp till övertygade nationalister och det är inte ens i närheten av det våld som riktats mot den nationella rörelsen och en stor del av det våldet kom från en grupp som sk. riktiga nationalister tar avstånd från idag. Nåja... nog om detta.
Det ena vettiga man kan göra i dagsläget är att förlita sig på polisen, sedan blir det extra löjligt när anonyma tyckare kräver att de offentliga nationalister som redan gör mer än de mäktar med ska engagera sig ytterligare, varför kan inte de här anonyma tyckarna agera våldstrupper när de redan överarbetade offentliga nationalisterna har fullt upp med att "bara" vara politiska.
Sen kan jag tycka att det ligger en del ansvar på våra offentliga företrädare, vet man med sig att det föreligger en hotbild så får man faktiskt rycka upp sig ett snäpp och förbereda sig. Vilket t.ex. Spansk gjort och tydligt förklarat för omvärlden.
/Micke