Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-02-04, 10:50
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
RF? Är det Radio Framåt eller?
Revolutionära fronten.
Citera
2014-02-04, 11:23
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordiskRevolution
Och sedan har trakasserierna bara fortsatt utan att hennes partikamrater satt stopp för det? Fy fan vad vidrigt.
Ja, det finns väl inget mer att tillägga ...

Citat:
Ursprungligen postat av NisseNilssonN
Bra eftersom du vet hur rödingarna ska stoppas så tycker jag att du ska skriva ut det här hur partiets medlemmar ska gå tillväga.
NordiskRevolution kan inte stoppa alla Sveriges våldtäkter själv; däremot är det faktiskt väldigt simpelt för ett gäng vuxna män att sätta Staffas, Miraballes et al ur spel ... för alltid, om de skulle känna för det.
Citera
2014-02-04, 11:36
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Folk vet ju knappt om att det ser ut såhär eftersom den nationella rörelsen har gjort allt för att dölja det. Om den nationella rörelsen började förmedla sånt här mer så kommer folk att börja bry sig. Ingen normal människa gillar sånt här. Kolla hur många vanliga människor som reagerade på RF-filmen som spreds som en löpeld. Fram med vänstervåldet i ljuset och sätt press på myndigheter och media att agera. Och även om varken media eller myndigheter agerar så är det åtminstone väldigt många fler som får veta vad som pågår och som senare kan sympatisera med den som tar saken i egna händer.

Du måste förstå att en kvinna har också heder och stolthet. Man vill inte bli utmålad som hjälplös och svag, vilket kvinnan i frågan är inte det. Så man måste benämna situation som det är. Och det är då självklart att hon är offer för ett systematisk terrorism, men inte hjälplös stackars offer.

Men jag håller med. Man måste förmedla detta utåt samt visa lite kraft att det är inte okej. Jag är besviken att det enda som sägs är att man "ser allvarligt på det". Tomma ord som har sagt av etablissemanget förut och har därmed ingen kraft någon mer. Och som du säger, om folket vet vad som händer har man större spelplan att ta tag i det.

Citat:
Ursprungligen postat av NordiskRevolution
"Den 15 februari 2013 blev Anna även misshandlad av terrorgruppen utanför sin bostad — dessa använde då tillhyggen i form av batonger." Står det på nordfront.

Och sedan har trakasserierna bara fortsatt utan att hennes partikamrater satt stopp för det? Fy fan vad vidrigt.

Vart tar det slut när båda sidorna inte ger sig? - Exakt.
Vem är det som är i underläge; en ensam kvinna eller flera män? - Exakt.

Det är en svår situation. Man kan inte direkt vara den som sätter stopp för det, det är inte "strategiskt okej". Man får sätta tillit på polisen just nu. Med tanke på de flertal attacker på bostad, bilar etc så har de högst troligt koll på läget.

Det som är viktigt är visst, hylla kvinnan och hennes mod. Men låt henne inte bli en martyr eller symbol för någonting annat. Hon är fortfarande en människa och man bör stå vid hennes sida i situationer som dessa, inte framför hyllandes där man missar det viktigaste; stödet och solidariteten.
Citera
2014-02-04, 12:37
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Du måste förstå att en kvinna har också heder och stolthet. Man vill inte bli utmålad som hjälplös och svag, vilket kvinnan i frågan är inte det. Så man måste benämna situation som det är. Och det är då självklart att hon är offer för ett systematisk terrorism, men inte hjälplös stackars offer.
Det där med att tro att verkligheten förändras beroende på hur den "berättas" eller "utmålas" är en judisk/kommunistisk idé som nationalister inte bör befatta sig med. Om kvinnan har blivit utsatt för upprepad terror i flera års tid så ÄR hon ett offer, punkt slut. Det enda sättet på vilket hon kan upphöra att vara ett offer är att upphöra att utsättas för saker som gör henne till offer. Att säga, "utmåla" eller "berätta" att saken är något annat än vad den är kan dessvärre inte förändra verkligheten.

Är det fel att vara ett offer? Bör kvinnor som våldtas sluta anmäla för att anmälningen gör att de ses som offer? Bör föräldrar till mördade barn säga att de inte anmäler eller reagerar på mordet eftersom "det sista min son ville var att utmålas som offer"? Så fan heller. Ett offer ska söka upprättelse, hämnd, förändring. Det är helt oacceptabelt att nationalister inte kan verka utan att utsättas för vänsterterror och ännu värre att samhället accepterar det. Den situationen måste förändras, och för den förändringen måste det arbetas på alla upptänkliga sätt.
Senast redigerad av baggebo1 2014-02-04 kl. 12:39.
Citera
2014-02-04, 12:37
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Vart tar det slut när båda sidorna inte ger sig? - Exakt.
Var det tar slut om det fortsättter så här? Ja ... en möjlighet är ju att svenskpartister fortsätter få stryk och få sina ägodelar förstörda.

Citat:
Vem är det som är i underläge; en ensam kvinna eller flera män? - Exakt.
... ... ...

Citat:
Man får sätta tillit på polisen just nu. Med tanke på de flertal attacker på bostad, bilar etc så har de högst troligt koll på läget.
Men va?! De höll ju på hela förra året. 30 attacker eller något, och inte ett skit händer. De håller igång åren runt, och ibland åker de in, men när de kommer ut fortsätter de. Har polisen koll på läget? Ska man "sätta tillit på polisen just nu"?

Åh herregud ...
Citera
2014-02-04, 15:47
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det där med att tro att verkligheten förändras beroende på hur den "berättas" eller "utmålas" är en judisk/kommunistisk idé som nationalister inte bör befatta sig med. Om kvinnan har blivit utsatt för upprepad terror i flera års tid så ÄR hon ett offer, punkt slut. Det enda sättet på vilket hon kan upphöra att vara ett offer är att upphöra att utsättas för saker som gör henne till offer. Att säga, "utmåla" eller "berätta" att saken är något annat än vad den är kan dessvärre inte förändra verkligheten.

Är det fel att vara ett offer? Bör kvinnor som våldtas sluta anmäla för att anmälningen gör att de ses som offer? Bör föräldrar till mördade barn säga att de inte anmäler eller reagerar på mordet eftersom "det sista min son ville var att utmålas som offer"? Så fan heller. Ett offer ska söka upprättelse, hämnd, förändring. Det är helt oacceptabelt att nationalister inte kan verka utan att utsättas för vänsterterror och ännu värre att samhället accepterar det. Den situationen måste förändras, och för den förändringen måste det arbetas på alla upptänkliga sätt.

Fast du misstolkade mig. Jag gjorde en skillnad där jag beskrev min tolkning till varför hon inte vill utmålas som ett offer. Dock så sa jag att hon är ett offer. Inte heller säger jag att det är fel att vara offer; fakta är fakta. Sedan om man anammar sig vara ett offer, dvs hjälplös och svag, är någonting annat. Det är de skillnaden jag anmärkte på. Sedan om du vill kalla det judiskt att man kan se en situation från en personlig vinkling och utomstående vinkling får du väl tycka så.

Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Var det tar slut om det fortsättter så här? Ja ... en möjlighet är ju att svenskpartister fortsätter få stryk och få sina ägodelar förstörda.

Men va?! De höll ju på hela förra året. 30 attacker eller något, och inte ett skit händer. De håller igång åren runt, och ibland åker de in, men när de kommer ut fortsätter de. Har polisen koll på läget? Ska man "sätta tillit på polisen just nu"?

Åh herregud ...

Eller mord. Vilket jag försökte få läsaren att komma fram till och förstå hur allvarlig situationen är. Det här är problemet; om man enbart ser det från en vinkel av ägodelar så är det en olycklig situation. Ser man det från en vinkel att det är liv och död, som det finns en chans till, så tänker man mer "akut" på situationen. Och jag hoppas att många nu inte bekvämt (fortsätter?) utmåla situationen som någonting annat än akut. Vilket har varit så länge, men du verkar märka det också.

Ja, polisen har självklart koll och nu är de arresterade på bar gärning. Jag tror det är det de har väntat på, vad tror du? Finns det en chans nu när de är arresterade så ska man ge det en chans, dvs sätta tillit på polisen. Eller tycker du det finns någonting annat att göra just nu?
Citera
2014-02-04, 16:16
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Eller tycker du det finns någonting annat att göra just nu?
Ja. Det har visat sig gång, på gång, på gång, på gång, på ... o s v, att vare sig polisen eller lagen stoppar vänsterterroristerna.

Eld bekämpar man med eld, och varför inte bokstavligt talat?
Citera
2014-02-04, 16:23
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Ja. Det har visat sig gång, på gång, på gång, på gång, på ... o s v, att vare sig polisen eller lagen stoppar vänsterterroristerna.

Eld bekämpar man med eld, och varför inte bokstavligt talat?

Är de inte arresterade just nu?
Citera
2014-02-04, 16:31
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Är de inte arresterade just nu?
Men missförstå mig helst inte med flit.
Citera
2014-02-04, 16:36
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Fast du misstolkade mig. Jag gjorde en skillnad där jag beskrev min tolkning till varför hon inte vill utmålas som ett offer.
Hon har "heder och stolthet", skrev du. Jag anser att heder är att erkänna verkligheten som den är och sedan utgå därifrån. Det hade alltså varit mer heder i att erkänna att hon är ett offer. Men jag förstår vad du (och hon) menar.
Citat:
Sedan om man anammar sig vara ett offer, dvs hjälplös och svag, är någonting annat.

Japp, då pratar vi psykologi. Man lägger skulden på sig själv. Offermentalitet ska man alltid undvika. Men man kan vara ett offer utan anta den minsta offermentalitet. Ett offer bör aldrig arbeta mot sig själv, alltid mot förövaren.
Citat:
Det är de skillnaden jag anmärkte på. Sedan om du vill kalla det judiskt att man kan se en situation från en personlig vinkling och utomstående vinkling får du väl tycka så.
Det är judiskt/kommunistiskt om man tror att den personliga vinklingen blir sann för att man hoppas/tror/vill att det ska vara så.
Citera
2014-02-04, 16:41
Medlem
Smuggelss avatar
Dessa som blev arresterade, väntar inte 2 av dom åtal för andra saker, tänkte på arresteringarna mot RF i höstas eller har dom lagt ner dom?
Citera
2014-02-04, 16:47
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smuggels
Dessa som blev arresterade, väntar inte 2 av dom åtal för andra saker, tänkte på arresteringarna mot RF i höstas eller har dom lagt ner dom?
Skulle också vilja veta hur det går med den utredningen. Staffas satt i vilket fall häktad fram till strax innan jul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in