Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Du och många med liknande dina åsikter har nu skrivit i den här tråden.
Inser du då inte att du gör precis samma sak som han gjorde?
Du dumförklarar någon för att du själv har en annan åsikt och du anser dig själv bättre på grund av den.
Om du är självutnämnd "agnostiker" och anser dig själv vara bättre än diskussionen, varför har du då ett självhävdelsebehov som uttrycker sig genom ett behov av att berätta att du är bättre än andra?
Och när det gäller agnosticism.. Tror du på Gud (som religionerna beskriver honom)?
-Jag tror inte man kan veta..
Nej, jag frågade "tror du på Gud?". Det svarar inte på frågan.
Tror du att Gud finns? Nej, det gör du inte, du tror att man inte kan veta och då kan du inte ha en tro på Gud. Det gör dig till en ateist (ἄθεος) då du a(inte) theos(tror (på Gud)).
Vilken jävla svammel. Till att börja med så handlar det inte om någon förbannat självhävdelse, utan att delge andra läsare min syn på den citerade idiotens åsikt - han som bestämt hävdade att Gud inte finns.
Personligen är jag troende, även om jag skiter i Bibeln och nog syndar mer än många andra

Håller däremot hårt på moral och vissa grejer skulle jag aldrig få för mig, men för att vara på sak så nej, jag är inte ateist. Vissa dagar känner jag mig agnostisk, men de flesta inte. Jag
tror på Gud, men jag
vet inte, men vad jag däremot
vet med
säkerhet är att ingen definitivt
vet om Gud finns eller inte. Nöjd?