2014-02-03, 21:14
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Nej, det finns inga bevis. Langlan är en lallande ID-iot och lögnare.

Jasså? Har du läst CTMU? Var i CTMU kommer han med lögner?
Citera
2014-02-03, 21:18
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaphysician
Jasså? Har du läst CTMU? Var i CTMU kommer han med lögner?

Jag kan berätta var lögnerna finns så fort du visar var han har förklarat vilka belägg han har för sitt grundantagande. Hittar du inte dem är vidare diskussion meningslös.
Citera
2014-02-03, 21:24
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Jag kan berätta var lögnerna finns så fort du visar var han har förklarat vilka belägg han har för sitt grundantagande. Hittar du inte dem är vidare diskussion meningslös.

Det tolkar jag som att det inte finns några lögner för annars skulle du med glädje visa upp dem då du är anti !!!
Citera
2014-02-03, 21:26
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Det tolkar jag som att det inte finns några lögner för annars skulle du med glädje visa upp dem då du är anti !!!

Jag tolkar ditt svar som att du själv inte läst dumheterna från din högst medelmåttiga ID-förespråkare.
Citera
2014-02-03, 21:29
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du litar blint på andras åsikter? De kanske inte fattar hans CTMU. Langan påstår då det och han är smartare än de alla så han måste ha rätt !!!

Du säger "Lita inte blint på andras åsikter!" varpå du omgående förklarar att du litar blint på andras åsikter utan att förstå argumenten.
Undra varför många anser troende vara mindre förståndiga än ateister..
Citera
2014-02-03, 21:34
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Du säger "Lita inte blint på andras åsikter!" varpå du omgående förklarar att du litar blint på andras åsikter utan att förstå argumenten.
Undra varför många anser troende vara mindre förståndiga än ateister..

Du missade mina smileys? Du förstod inte ironin i detta inlägget? Du måste vara mycket trög? Är du ateist?
Citera
2014-02-03, 21:35
Medlem
Metaphysicians avatar
Sedan har Blaise Pascal räknat ut att det är smartare att vara troende: http://en.wikipedia.org/wiki/Pascal's_Wager

Där har vi ett matematiskt bevis på att det är smartare att tro, sedär
Citera
2014-02-03, 21:37
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Jag tolkar ditt svar som att du själv inte läst dumheterna från din högst medelmåttiga ID-förespråkare.

Nej, det har jag inte. När påstår jag att jag gjort det?
Citera
2014-02-03, 21:38
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Sedan har Blaise Pascal räknat ut att det är smartare att vara troende: http://en.wikipedia.org/wiki/Pascal's_Wager

Jisses, hoppas du trollar. Annars har skolan misslyckats med ännu ett litet barn.
Citera
2014-02-03, 21:45
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du missade mina smileys? Du förstod inte ironin i detta inlägget? Du måste vara mycket trög? Är du ateist?
Nej, nej, nej och slutligen javisst.
Med sättet du skriver på och innehållet i dina inlägg, vad förväntar du dig att man ska tro?
Om du tror att du framställer dig själv som en lätt självironisk raketforskare så har du trott fel i även detta..
Citera
2014-02-03, 21:47
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
"Can a denial of God be refuted by rational or empirical means? The short answer is yes; the refutation follows the reasoning outlined above. That is, the above reasoning constitutes not just a logical framework for reality theory, but the outline of a logical proof of God's existence and the basis of a "logical theology". While the framework serves other useful purposes as well, e.g. the analysis of mind and consciousness, we'll save those for another time."

http://www.ctmu.org/Articles/IntroCTMU.htm

Vad säger ni ateister nu? Död o återfödd hade rätt! Vafan detta trodde jag inte. Jag är/var ateist, men nu är det bevisat att ateism kan falsifieras

Sorry, han är inte världens smartaste. Det är jag. Efter mycket funderande osv så har jag kommit fram till att något som skulle kunna kallas gud är väldigt osannolikt existerar och att det därför inte finns någon anledning att tro att en sådan faktiskt existerar.

Mitt resonemang orkar jag i detalj inte lägga fram och du skulle ändå inte förstå det, ingen skulle göra det eftersom det inte finns någon som är lika smart som jag är.

Så, DoÅ har fel osv. Är du ateist nu igen?
Citera
2014-02-03, 21:48
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:

Att du inte kan räkna ut de logiska felaktigheterna i PW säger lite om dig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in