2014-02-03, 20:34
Medlem
iSlashs avatar
Jepp, DFSM finns verkligen. Kul att världens smartaste gubbe håller med.
Citera
2014-02-03, 20:34
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Kan du beskriva beviset med egna ord?

Sett till övriga befolkningen så är det nämligen tvärtom; att de med lägre IQ tenderar att vara mer troende.

Men vad säger du om hans bevisning?
Citera
2014-02-03, 20:37
Medlem
Metaphysicians avatar
"Regarding evolution and creationism, the linkage is simple: since Biblical accounts of the genesis of our world and species are true but metaphorical, our task is to correctly decipher the metaphor in light of scientific evidence also given to us by God. Hence, the CTMU."

Vad svarar ateisterna på detta ???
Citera
2014-02-03, 20:37
Bannlyst
Citat:
Kan du beskriva beviset med egna ord?

Sett till övriga befolkningen så är det nämligen tvärtom; att de med lägre IQ tenderar att vara mer troende.

Som vanligt på FB drar personer påståenden ur sitt feta arsle utan några belägg. Många forskare är troende.

"A more accurate description comes from the Pew Research Center, which reported in 2009 that 51 percent of scientists believe that God or some higher power exists, while 41 percent of scientists reject both of those concepts. In addition, while only 2 percent of the general population identifies as atheist, 17 percent of scientists identify themselves with that term."

Och majoriteten av de mest erkända forskare har varit/är troende. De tror på både vetenskapen och Gud, varför? Därför att de ser klara tecken i lagar/natur/universum som visar att det finns en högre makt.
Citera
2014-02-03, 20:41
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaphysician
"Regarding evolution and creationism, the linkage is simple: since Biblical accounts of the genesis of our world and species are true but metaphorical, our task is to correctly decipher the metaphor in light of scientific evidence also given to us by God. Hence, the CTMU."

Att han saknar belägg för sitt grundläggande antagande.
Citera
2014-02-03, 20:42
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Att han saknar belägg för sitt grundläggande antagande.

På vilket sätt gör han det ??? !!!
Citera
2014-02-03, 20:47
Medlem
acerblazerlols avatar
från wikipedia du länkade till:
"He has been described as "the smartest man in America" by the media."
Hur fick du det till världens smartaste?
jag orkar inte ens kolla hans uttalande, du har säkert tolkat det helt fel.
Citera
2014-02-03, 20:47
Medlem
Citat:
Men vad säger du om hans bevisning?

Citat:

Översättning:

Angående evolution och kreationism, så är länken simpel: eftersom bibliska vittnesmål om uppkomsten av världen och arter är sanna men metaforiska, är vår uppgift att korrekt avkoda metaforen i ljuset av vetenskapliga bevis som också getts oss via gud. Därför, CTMU

Jag ser inte hur detta är något bevis? För att hans resonemang ska fungera måste man ju redan göra antagandet att gud finns. Om man istället utgår utifrån det motsatta så fallerar hela hans resonemang.

Fan, TS, jag var ärligt talat lite intresserad här, men det här är ju bara uselt.
Senast redigerad av Daudodidi 2014-02-03 kl. 20:52.
Citera
2014-02-03, 20:51
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
från wikipedia du länkade till:
"He has been described as "the smartest man in America" by the media."
Hur fick du det till världens smartaste?
jag orkar inte ens kolla hans uttalande, du har säkert tolkat det helt fel.

http://www.youtube.com/watch?v=6vpPldRsiio

Läste du ens citatet i min trådstart?
Citera
2014-02-03, 20:51
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waicen
Som vanligt på FB drar personer påståenden ur sitt feta arsle utan några belägg. Många forskare är troende.

"A more accurate description comes from the Pew Research Center, which reported in 2009 that 51 percent of scientists believe that God or some higher power exists, while 41 percent of scientists reject both of those concepts. In addition, while only 2 percent of the general population identifies as atheist, 17 percent of scientists identify themselves with that term."

Och majoriteten av de mest erkända forskare har varit/är troende. De tror på både vetenskapen och Gud, varför? Därför att de ser klara tecken i lagar/natur/universum som visar att det finns en högre makt.

Vänligen förklara varför Pew's undersökning är bättre än den här: http://www.lhup.edu/~dsimanek/sci_relig.htm
Citera
2014-02-03, 20:52
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Översättning:

Angående evolution och kreationism, så är länken simpel: eftersom bibliska vittnesmål om uppkomsten av världen och arter är sanna men metaforiska, är vår uppgift att korrekt avkoda metaforen i ljuset av vetenskapliga bevis som också getts oss via gud. Därför, CTMU

Jag ser inte hur detta är något bevis? För att hans resonemang ska fungera måste man ju redan göra antagandet att gud finns.

Fan, TS, jag var ärligt talat lite intresserad här, men det här är ju bara uselt.

Jag länkade till CTMU där han med logik bevisar existensen av Gud. Han påstår det i alla fall.
Citera
2014-02-03, 20:52
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
På vilket sätt gör han det ??? !!!

Vilket belägg har han för sitt grundläggande antagande då? Vänligen beskriv och förklara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in