2014-02-03, 18:01
Bannlyst
Den dömde är en äcklig kille och sjuk nog att stycka

https://imageshack.us/a/img13/7974/58242110151283372999193.jpg

Släpp aldrig ut denna kille.
Citera
2014-02-03, 18:14
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Du tror alltså att de körde den bakvänt logiska planen? Allt var planerat från början, inga alibin för varandra, ljuga i förhören, bli avslöjad, AN:s låtsade utbrott, MB:s SMS på måndagen mm. Det är ju i och för sig teoretiskt möjligt men sannolikt? Nej, det finns inga så infernaliskt planerande mördare när det finns andra mer näraliggande planer. I så fall får Leif GW hoppa i väggen. Dessutom kan en mera näraliggande förklaring till MB:s SMS till VB på måndagen vara att han saknade VB:s dagliga dos av SMS.

Jag tror faktiskt att det finns så infernaliskt planerande mördare, inte minst bland dem som diskuterar hur man bäst begår det perfekta mordet, och däri ligger åtminstone KJ:s motiv. Utöver detta tillkommer naturligtvis hans övriga intressen som han inte gjort någon hemlighet av. Ja, GW borde ha hoppat i väggen för länge sedan. Han är nog lika användbar som mordutredare i ett komplicerat mordfall av det här slaget som en tondöv kapellmästare i en orkester.
Citera
2014-02-03, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Tror inte du hade sagt något alls om hon hade varit din älskarinna.

Nu skriver AN detta strax efter att VB:s mamma skrivit sin förtvivlan i samma status. Varje normal människa skriver inte något sådant, just bara för att anhöriga kan se/läsa det. Det är ju varje förälders mardröm och dessutom hade AN både kännedom om och känslorför VB när detta skrevs.

Dessa kommentarer i sig tar till större del bort misstanken från AN:s inblandning snarare än stärker, men beskriver klart och tydligt uppfattningen om VB.
AN kan också varit kraftigt berusad vid tillfället och släppt spärrarna X flera, pga hat. Det var inte en gång hon skrev och inte heller var det inom samma dygn, så nog var känslan hos AN mer konstant än tillfällig fylleimpuls.

Dock kunde det förhålla sig så att MB gjort sig olycklig på VB vid tidpunkten utan AN:s vetskap. Hon blir därefter införlivad i händelsen och räddardet som räddas kan. Nu har paret något att hålla ihop för tills döden skiljer dem åt.
Vad känner de nu? Lättnad?

Det är fan så underligt att den besvärligaste personen för familjen försvinner, mördas och styckas just när personen vill lägga korten på bordet inför den försmådda. En för familjen icke okänd VB.

Kan också varit så att AN fortfarande (om hon är inblandad) var i något slags chocktillstånd och uttrycker sina känslor utan att tänka.
Citera
2014-02-03, 18:24
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Även om jag inte tror på din teori så verkar du ändå kunna svara på när man ifrågasätter den. Så min fråga till dig är. Tror du verkligen AN, efter att ha varit med och mördat eller planerat ett mord på VB, skulle skriva så som hon gjorde på facebook om VB när folk skulle leta efter henne? Så att alla kan se det? Det tror inte jag. Dumma idioter finns det så klart men att göra så när man troligtvis inte hade lyckats städa undan kropp och en massa annat är ju bara bra dumt och overkligt.

Mitt svar är att jag INTE tror att AN aktivt deltog i mordet på VB, men att hon ANTINGEN var delaktig i planeringen ELLER kände till denna. Det AN skrev på FB ".. kanske inte är i livet .. " skedde förmodligen med kännedom om att det hänt VB någonting fatalt men att hon inte var säker på att VB var död när hon skrev detta. Jag tror som jag skrivit tidigt i tråden att VB kan ha hållits inspärrad några dygn innan hon mördades.
Citera
2014-02-03, 18:40
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Under tiden KJ och VB var ihop, gick hon mest undan och upplevdes som väldigt blyg. KJ å sin sida blev ihop med henne för att hon var udda och stalkade folk. Det tyckte han var intressant. Det finns väl ingen i Boden som kan beskriva deras förhållande, mer än att VB uppträdde egendomligt ibland och att KJ gjorde det för jämnan.

Det var KJ:s kompis tyckande om invandrare som gjorde att KJ gjorde slut med henne, ett tryck. KJ beskriver sig som ett "monster" i deras förhållande, men tror det avser sättet han gjorde slut på. VB har ju inte polisanmält honom eller uttalat våld från hans sida.

KJ beskriver sig olyckligt kär i VB, men samma känsla kan tillskrivas ett annat ex som han t o m hälsade på. Tror inte det rörde sig om svallande känslostormar precis, utan ett mer avmätt "hängande".

VB ville komma till honom för att plugga. Hennes avsikter vet vi dessvärre ingenting om, men hade KJ varit våldsam tidigare hade hon nog inte kommit med den idén. Hon hade mer än nog känslomässigt med MB. Och KJ slår varken frivolter av lycka eller blir suspekt ifrågasättande när inbjudan kommer. Mellan raderna går inget att läsa, inget sticker ut som får en att ana oråd.

Just detta får en att tvivla på att han är rätt GM. Det som ytterligare stärker känslan är att BP mm saknas, trots att alla hans förehavanden synats i sömmarna.

Varför saknas allt?
Citera
2014-02-03, 18:51
Medlem
Citat:
Under tiden KJ och VB var ihop, gick hon mest undan och upplevdes som väldigt blyg. KJ å sin sida blev ihop med henne för att hon var udda och stalkade folk. Det tyckte han var intressant. Det finns väl ingen i Boden som kan beskriva deras förhållande, mer än att VB uppträdde egendomligt ibland och att KJ gjorde det för jämnan.

Det var KJ:s kompis tyckande om invandrare som gjorde att KJ gjorde slut med henne, ett tryck. KJ beskriver sig som ett "monster" i deras förhållande, men tror det avser sättet han gjorde slut på. VB har ju inte polisanmält honom eller uttalat våld från hans sida.

KJ beskriver sig olyckligt kär i VB, men samma känsla kan tillskrivas ett annat ex som han t o m hälsade på. Tror inte det rörde sig om svallande känslostormar precis, utan ett mer avmätt "hängande".

VB ville komma till honom för att plugga. Hennes avsikter vet vi dessvärre ingenting om, men hade KJ varit våldsam tidigare hade hon nog inte kommit med den idén. Hon hade mer än nog känslomässigt med MB. Och KJ slår varken frivolter av lycka eller blir suspekt ifrågasättande när inbjudan kommer. Mellan raderna går inget att läsa, inget sticker ut som får en att ana oråd.

Just detta får en att tvivla på att han är rätt GM. Det som ytterligare stärker känslan är att BP mm saknas, trots att alla hans förehavanden synats i sömmarna.

Varför saknas allt?
Om det inte är KJ så bör man söka i hans närmaste bekantskapskrets. De kan ha haft tillgång nycklarna till hans bil. Nu tror jag inte att det är så men advokat Olsson bör med alternativ gärningsman inte nämna någon med namn, allra minst MB, utan bara att det inte helt kan uteslutas att någon annan kan ha utfört dådet och planterat blodet i KJ:s bil.
Citera
2014-02-03, 19:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Varför saknas allt?

BP=brottsplats ? Ja, varför saknas allt ? Brottsplats, t ex. Jag tror förklaringen kan ligga i att Vatchareeya togs till en avlägsen plats där hon mördades men styckades på annan plats, och att mordplatsen ligger ganska långt från Boden. Kanske borde man leta inom en radie på 50 km från Boden. Om ens det räcker ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-02-03 kl. 19:55.
Citera
2014-02-03, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
BP=brottsplats ? Ja, varför saknas allt ? Brottsplats, t ex. Jag tror förklaringen kan ligga i att Vatchareeya togs till en avlägsen plats där hon mördades och styckades, och att denna plats ligger ganska långt från Boden. Kanske borde man leta inom en radie på 50 km från Boden. Om ens det räcker ..

Och sen kördes hon tillbaka i delar?
Citera
2014-02-03, 19:23
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
BP=brottsplats ? Ja, varför saknas allt ? Brottsplats, t ex. Jag tror förklaringen kan ligga i att Vatchareeya togs till en avlägsen plats där hon mördades och styckades, och att denna plats ligger ganska långt från Boden. Kanske borde man leta inom en radie på 50 km från Boden. Om ens det räcker ..

Har inte polisen kollat ev. bensinkvitton och åtgång? Med en massa restid krymper tiden än mer för göranden kring ett mord. Han hälsar på kompisar, är ute och letar med MP, spelar i "Fallen Angel".
Jag tror hon har mördats mm i centrala Boden eller just utanför. Det finns en lokal/lokaler som inte hittats än och som förklarar allt.
Ute i ödemarken behöver man inte ens dölja kroppen, än mindre skända den för transport. Rovdjuren gör arbetet på ett naturligt sätt. Styckningen talar för att dådet skett i bebyggelse. Fyndplatserna upplevdes troligen avlägsna och ödsliga för GM. En som har kännedom om lokaliteten, men sällan är i den. Skogen.
Citera
2014-02-03, 19:31
Medlem
Citat:
Tror inte du hade sagt något alls om hon hade varit din älskarinna.

Nu skriver AN detta strax efter att VB:s mamma skrivit sin förtvivlan i samma status. Varje normal människa skriver inte något sådant, just bara för att anhöriga kan se/läsa det. Det är ju varje förälders mardröm och dessutom hade AN både kännedom om och "känslor" för VB när detta skrevs.

Dessa kommentarer i sig tar till större del bort misstanken från AN:s inblandning snarare än stärker, men beskriver klart och tydligt uppfattningen om VB.
AN kan också varit kraftigt berusad vid tillfället och släppt spärrarna X flera, pga hat. Det var inte en gång hon skrev och inte heller var det inom samma dygn, så nog var känslan hos AN mer konstant än tillfällig fylleimpuls.

Dock kunde det förhålla sig så att MB gjort sig olycklig på VB vid tidpunkten utan AN:s vetskap. Hon blir därefter införlivad i händelsen och "räddar" det som räddas kan. Nu har paret något att hålla ihop för tills döden skiljer dem åt.
Vad känner de nu? Lättnad?

Det är fan så underligt att den besvärligaste personen för familjen försvinner, mördas och styckas just när personen vill lägga korten på bordet inför den försmådda. En för familjen icke okänd VB.

Jag resonerar som så att ANs facebookkommentarer STÄRKER misstankarna mot henne...
Citera
2014-02-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Kan också varit så att AN fortfarande (om hon är inblandad) var i något slags chocktillstånd och uttrycker sina känslor utan att tänka.

eller så skrev hon så (kanske med hjälp av MB) just av den anledningen för att då skulle kanske misstankarna mot henne minska..

Jag resonerar omvänt- när jag läst ANs kommentarer blev jag mycket misstänksam och fick känslan att hon är inblandad! Ett extremt hat, icke trovärdigt alibi, skumma bilaffärer, lögner i förhör, avund, ilska, bristande impulskontroll, alkohol, permanent raderade sms, MBs bil utanför KJ?, gott om tid etc. etc.= indicier som tyder på att de är inblandade!
Citera
2014-02-03, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Och sen kördes hon tillbaka i delar?

jag tror att hon har mördats eller iaf styckats inomhus med tillgång till vatten, rengöringsmedel och lämpliga verktyg såsom välslipade knivar och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in