2014-02-03, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
AN/MB är inblandade på något sätt det är jag helt övertygad om. De borde pressats hårdare i de första förhören! Ang det som AN skrev på fb kanske hon gjorde för att inte bli misstänkt......................... det var nog rätt så genomtänkt..! MBs sms till VB på måndagen likaså....
Du tror alltså att de körde den bakvänt logiska planen? Allt var planerat från början, inga alibin för varandra, ljuga i förhören, bli avslöjad, AN:s låtsade utbrott, MB:s SMS på måndagen mm. Det är ju i och för sig teoretiskt möjligt men sannolikt? Nej, det finns inga så infernaliskt planerande mördare när det finns andra mer näraliggande planer. I så fall får Leif GW hoppa i väggen. Dessutom kan en mera näraliggande förklaring till MB:s SMS till VB på måndagen vara att han saknade VB:s dagliga dos av SMS.
Citera
2014-02-03, 16:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Du tror alltså att de körde den bakvänt logiska planen? Allt var planerat från början, inga alibin för varandra, ljuga i förhören, bli avslöjad, AN:s låtsade utbrott, MB:s SMS på måndagen mm. Det är ju i och för sig teoretiskt möjligt men sannolikt? Nej, det finns inga så infernaliskt planerande mördare när det finns andra mer näraliggande planer. I så fall får Leif GW hoppa i väggen. Dessutom kan en mera näraliggande förklaring till MB:s SMS till VB på måndagen vara att han saknade VB:s dagliga dos av SMS.

Det tror jag ju vad jag vill på .. Känns rätt uppenbart att Bergs sms till Vatchareeya den 6 maj skickades för att reducera misstankar mot honom. Jag är övertygad om att MB visste hur det förhöll sig med VB, och detsamma tror jag gällde beträffande hustrun AN: (.. "hon kanske inte är i livet" ..)
Citera
2014-02-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det tror jag ju vad jag vill på .. Känns rätt uppenbart att Bergs sms till Vatchareeya den 6 maj skickades för att reducera misstankar mot honom. Jag är övertygad om att MB visste hur det förhöll sig med VB, och detsamma tror jag gällde beträffande hustrun AN: (.. "hon kanske inte är i livet" ..)
Kanske jag också är inblandad? För jag råkade säga samma sak till min fru när jag hörde talas om försvinnandet: "hon kanske inte är i livet".
Varför är det ett krav att familjen Berg måste vara inblandad i mordet?
Citera
2014-02-03, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ingen som vet. Inget som framgått i vart fall. Visst är det lite märkligt att en bil identifierats av flera oberoende vittnen, både vid fyndplats och den misstänktes bostad, samt tydligen ingått i en annan misstänkts fordonspark inte rönt något intresse. Kanske finns det i slasken.

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Min minnesbild (och jag brukar ha ganska bra minne) är att man någonstans gick ut med uppgiften att man identifierat ägaren/föraren till den svarta Nissan och att h*n inte hade något med det hela att göra. Nån nyfiken, random person bara.

"Spår" av den här typen skulle jag också rent allmänt säga att de nästan alltid är villospår.

MrFold, du har helt rätt, är man bara lite uppmärksam, läser FUP, läser media och inte har gips i öronen så skulle samtidigt tråden undslippa alla dessa vansinniga teorier och beskyllningar på oskyldiga och som inte har ett piss med mordet att göra.

Bilen som något ljushuvud nu tar en runda till här i tråden är avförd tidigt i utredningen.
Citera
2014-02-03, 17:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Menar du på fullt allvar att en svart Nissan på en parkeringsplats skulle vara något slags "spår"?

Vi vet inte om det är ett spår, men det kan vara det. I synnerhet när en svart bil av Nissantyp har synts på ett flertal platser med anknytning till mordet, vid avspärrningarna gula huset, vid KJ bostad och där sågs en man ligga ner i bilen, och att MB har skänkt bort en sådan typ av bil i nära tid till försvinnandet.

Jag tror inte att observationerna har med saken att göra, dock går det inte att utesluta. Och varför inte lägga lite möda på att forska i saken, det borde polisen ha gjort tycker jag.

MB var i någon mån misstänkt, han hade en sådan bil och skänker dessutom bort den, så varför kontrollerades det inte, det tycker jag är lite ruttet faktiskt.

Kanske är liggande personer i en bil vanligt, kanske tillhör det normalbilden att misstänkta gör sig av med fordon, dock tycker jag att det är varningsklockor som borde ha väckt nyfikenheten från polisens sida.

Hur som helst, jag tror inte att det var MB bil som sågs, men jag vet inte.
Citera
2014-02-03, 17:05
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
AN/MB är inblandade på något sätt det är jag helt övertygad om. De borde pressats hårdare i de första förhören! Ang det som AN skrev på fb kanske hon gjorde för att inte bli misstänkt......................... det var nog rätt så genomtänkt..! MBs sms till VB på måndagen likaså....

Tycker man har sett lite väl många nyreggade som plötsligt försöker slänga ur skulden på AN/MB. Fast KJ redan fått fängelse. Det gör mig skeptisk. Men du kan gärna få förklara på vilket sätt du är övertygad om att dom är inblandade?
Citera
2014-02-03, 17:21
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Kanske jag också är inblandad? För jag råkade säga samma sak till min fru när jag hörde talas om försvinnandet: "hon kanske inte är i livet".

Nej det är inget krav, absolut inte. Men sett till troliga anstiftare till styckmordet på Vatchareeya ligger paret MB/AN väldigt långt framme, motivet att röja VB ur vägen var blytungt, problem av det slag som MB/AN fick med VB försvinner inte bara genom att man blundar en stund och hoppas på att det löser sig utan att man lägger några strån i kors. Så är det inte, man måste agera på något sätt, och det tror jag att MB/AN har gjort. På något sätt. Jag kan ha fel om MB/AN, visst, men att KJ var en av aktörerna i det här är väl de flesta överens om. Men det finns fler inblandade än KJ i detta, det tror jag är ställt bortom tvivel.
Citera
2014-02-03, 17:32
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Nej det är inget krav, absolut inte. Men sett till troliga anstiftare till styckmordet på Vatchareeya ligger paret MB/AN väldigt långt framme, motivet att röja VB ur vägen var blytungt, problem av det slag som MB/AN fick med VB försvinner inte bara genom att man blundar en stund och hoppas på att det löser sig utan att man lägger några strån i kors. Så är det inte, man måste agera på något sätt, och det tror jag att MB/AN har gjort. På något sätt. Jag kan ha fel om MB/AN, visst, men att KJ var en av aktörerna i det här är väl de flesta överens om. Men det finns fler inblandade än KJ i detta, det tror jag är ställt bortom tvivel.

MB/AN i en härlig konspiration med KJ? Sämsta känsloargumentet nånsin.
Antingen kommer du med bevis eller annat konkret på att det är så eller så rapporterar jag dig för trams. Kan inte bara vara jag som börjar bli lite små less.
Citera
2014-02-03, 17:51
Medlem
Citat:

Jag tror inte Bergs SMS till VB den dagen var på grund av att minska misstanken mot honom. Då hade han inte skrivit så som han skrev för det kan av, fantasibombade FB-postare att tolkas till något negativt. Då hade han nog hellre skrivit något mer likt det han brukar skriva. Ett kort SMS om träning, hur det är osv. Det han skrev var ett typiskt " Okej, jag har visserligen sagt att vi inte ska ha kontakt mer men min manliga stolthet vill ändå att du ska fortsätta skicka och visa att du lider av att du inte får ha kontakt med mig mer. Men nu slutar du helt. WTF?! Har du träffat någon? Hände något med mellan dig och KJ när ni pluggade? Fan det vill jag inte men det kan jag ju inte säga och då måste jag ju låtsas att jag inte bryr mig. Okej jag skriver så här: ".

MB var van att få massor av SMS, plötsligt slutar VB totalt. Det fick den gamle gubbens stolthet att få sig en törn och då skriver han det som om han inte bryr sig eftersom han börjar bli orolig att hon tröttnat på honom eller att hon fått ihop det med någon annan. Något han säkert både vill och inte vill.
Citera
2014-02-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Tycker man har sett lite väl många nyreggade som plötsligt försöker slänga ur skulden på AN/MB. Fast KJ redan fått fängelse. Det gör mig skeptisk. Men du kan gärna få förklara på vilket sätt du är övertygad om att dom är inblandade?

Se det som att det är samma personer som postar så blir det bra mycket mer förståeligt. I ena posten vill de ha reda på den rätta mördaren och det spelar ingen roll vem det är. Men poster som förklarar sakligt varför det är KJ hoppas över och så fort bollen går över till MB/AN's-sida så hugger man så att det blir pinsamt.
Citera
2014-02-03, 17:54
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Tror inte du hade sagt något alls om hon hade varit din älskarinna.

Nu skriver AN detta strax efter att VB:s mamma skrivit sin förtvivlan i samma status. Varje normal människa skriver inte något sådant, just bara för att anhöriga kan se/läsa det. Det är ju varje förälders mardröm och dessutom hade AN både kännedom om och "känslor" för VB när detta skrevs.

Dessa kommentarer i sig tar till större del bort misstanken från AN:s inblandning snarare än stärker, men beskriver klart och tydligt uppfattningen om VB.
AN kan också varit kraftigt berusad vid tillfället och släppt spärrarna X flera, pga hat. Det var inte en gång hon skrev och inte heller var det inom samma dygn, så nog var känslan hos AN mer konstant än tillfällig fylleimpuls.

Dock kunde det förhålla sig så att MB gjort sig olycklig på VB vid tidpunkten utan AN:s vetskap. Hon blir därefter införlivad i händelsen och "räddar" det som räddas kan. Nu har paret något att hålla ihop för tills döden skiljer dem åt.
Vad känner de nu? Lättnad?

Det är fan så underligt att den besvärligaste personen för familjen försvinner, mördas och styckas just när personen vill lägga korten på bordet inför den försmådda. En för familjen icke okänd VB.
Citera
2014-02-03, 17:58
Medlem
Citat:

Även om jag inte tror på din teori så verkar du ändå kunna svara på när man ifrågasätter den. Så min fråga till dig är. Tror du verkligen AN, efter att ha varit med och mördat eller planerat ett mord på VB, skulle skriva så som hon gjorde på facebook om VB när folk skulle leta efter henne? Så att alla kan se det? Det tror inte jag. Dumma idioter finns det så klart men att göra så när man troligtvis inte hade lyckats städa undan kropp och en massa annat är ju bara bra dumt och overkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in