2014-02-03, 19:39
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Jag resonerar som så att ANs facebookkommentarer STÄRKER misstankarna mot henne...

Hennes kommentarer stärker onekligen hur hon upplevdes och vad hon tyckte om VB. Hon har säkert önskat livet ur VB mer än en gång och kanske har någon lyssnat på henne. Dramat hade ju pågått sedan 2012, då AF avslöjade affären för AN. Trots att det äkta paret med avkomlingar påstår annat.
Citera
2014-02-03, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
Den dömde är en äcklig kille och sjuk nog att stycka

https://imageshack.us/a/img13/7974/58242110151283372999193.jpg

Släpp aldrig ut denna kille.

Jag fattar inte all diskussion om medhjälpare? Hela familjen är överbeskyddande ville inte förenkla undersökningen det insåg vi som följde tråden för ett halvår sedan och nästan i försvarsställning finge dom bestämt hade Galningen gått fri än i dag. Hoppas dom flytt BODEN?
Citera
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Och sen kördes hon tillbaka i delar?

Nope, Jag tror VB blev av med händerna i samband med mordet (souvenirer) men att hon i övrigt transporterades i ett sammanhang till något av forten/värnen där hon styckades och tvättades fvb f2->f1 - och att tanken var bränning av alltihop.
Senast redigerad av MBoudine 2014-02-03 kl. 19:57.
Citera
Medlem
Citat:
jag tror att hon har mördats eller iaf styckats inomhus med tillgång till vatten, rengöringsmedel och lämpliga verktyg såsom välslipade knivar och liknande.

Du verkar hysa ett personligt starkt agg mot MB/AN? Är du en försmådd älskarinna/älskare?
Jag tror personligen att KJ är mördare, men att han fått hjälp. AF är en lämplig kandidat, då han verkar var arg på MB och ser en chans att sätta dit honom. Lyssnar man på förhören verkar KJ tokskyldig, men han döljer en medhjälpare.
Citera
2014-02-03, 19:43
Bannlyst
Citat:
Jag fattar inte all diskussion om medhjälpare? Hela familjen är överbeskyddande ville inte förenkla undersökningen det insåg vi som följde tråden för ett halvår sedan och nästan i försvarsställning finge dom bestämt hade Galningen gått fri än i dag. Hoppas dom flytt BODEN?

https://imageshack.us/a/img13/7974/58242110151283372999193.jpg GM

Tråkigt att vissa inte släppt detta fall Brodern fanns på min önskelista men han gled undan.....
Citera
2014-02-03, 19:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Har inte polisen kollat ev. bensinkvitton och åtgång? Med en massa restid krymper tiden än mer för göranden kring ett mord. Han hälsar på kompisar, är ute och letar med MP, spelar i "Fallen Angel".
Jag tror hon har mördats mm i centrala Boden eller just utanför. Det finns en lokal/lokaler som inte hittats än och som förklarar allt.
Ute i ödemarken behöver man inte ens dölja kroppen, än mindre skända den för transport. Rovdjuren gör arbetet på ett naturligt sätt. Styckningen talar för att dådet skett i bebyggelse. Fyndplatserna upplevdes troligen avlägsna och ödsliga för GM. En som har kännedom om lokaliteten, men sällan är i den. Skogen.

Absolut kan det vara så, men jag tror förr på att någon av gärningspersonerna har tillgång till jaktstuga eller liknande på några mils avstånd från Boden. Tillgång till garanterat ostörd miljö tror jag var viktigt när beslut om mordplats fattades. Men visst, du kan ha rätt.
Citera
2014-02-03, 19:50
Medlem
Citat:
https://imageshack.us/a/img13/7974/58242110151283372999193.jpg GM

Tråkigt att vissa inte släppt detta fall Brodern fanns på min önskelista men han gled undan.....

Känner du dem?
Citera
2014-02-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Du verkar hysa ett personligt starkt agg mot MB/AN? Är du en försmådd älskarinna/älskare?
Jag tror personligen att KJ är mördare, men att han fått hjälp. AF är en lämplig kandidat, då han verkar var arg på MB och ser en chans att sätta dit honom. Lyssnar man på förhören verkar KJ tokskyldig, men han döljer en medhjälpare.

Hyser du agg mot KJ? Det handlar inte om att hysa agg. Jag hyser inte agg mot någon.
MEN mycket tyder på att MB/AN är inblandade.

AF ja han kan absolut vara inblandad på något sätt.
Citera
2014-02-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
BP=brottsplats ? Ja, varför saknas allt ? Brottsplats, t ex. Jag tror förklaringen kan ligga i att Vatchareeya togs till en avlägsen plats där hon mördades men styckades på annan plats, och att mordplatsen ligger ganska långt från Boden. Kanske borde man leta inom en radie på 50 km från Boden. Om ens det räcker ..

Har läst det mesta av det mesta här, också fup:en även om det var ett bra tag sen. Så minns inte riktigt - mörk avreggad bmw? Är det ngt som stämmer in på ngn i det här sammanhanget?
Citera
2014-02-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nope, Jag tror VB blev av med händerna i samband med mordet (souvenirer) men att hon i övrigt transporterades i ett sammanhang till något av forten/värnen där hon styckades och tvättades fvb f2->f1 - och att tanken var bränning av alltihop.
KJ ger själv tips om hur. Åk några städer bort. Var det inte han som brände iväg en massa bensin de första dagarna? Ingen vet vart styckningen har skett och han kanske gjorde precis som han sa att han skulle ha gjort om det var han, åka en bra bit bort. Ett ställe som vore praktiskt ur några synpunkter vore att göra det på precis samma ställe som C.S. för något år sedan. Men det finns säkert närmre ställen som förbises, självklara och alldeles för självklara för att kollas upp.
Senast redigerad av Husvagn2 2014-02-03 kl. 20:51.
Citera
2014-02-03, 21:08
Medlem
Citat:
Hyser du agg mot KJ? Det handlar inte om att hysa agg. Jag hyser inte agg mot någon.
MEN mycket tyder på att MB/AN är inblandade.

AF ja han kan absolut vara inblandad på något sätt.

Ok, sorry
Jo, till synes verkar det så att de är inblandade, men jag tolkar det inte så, inte när jag hört KJ i förhören.
Citera
2014-02-03, 22:38
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Tror inte du hade sagt något alls om hon hade varit din älskarinna.

Nu skriver AN detta strax efter att VB:s mamma skrivit sin förtvivlan i samma status. Varje normal människa skriver inte något sådant, just bara för att anhöriga kan se/läsa det. Det är ju varje förälders mardröm och dessutom hade AN både kännedom om och "känslor" för VB när detta skrevs.

Dessa kommentarer i sig tar till större del bort misstanken från AN:s inblandning snarare än stärker, men beskriver klart och tydligt uppfattningen om VB.
AN kan också varit kraftigt berusad vid tillfället och släppt spärrarna X flera, pga hat. Det var inte en gång hon skrev och inte heller var det inom samma dygn, så nog var känslan hos AN mer konstant än tillfällig fylleimpuls.

Dock kunde det förhålla sig så att MB gjort sig olycklig på VB vid tidpunkten utan AN:s vetskap. Hon blir därefter införlivad i händelsen och "räddar" det som räddas kan. Nu har paret något att hålla ihop för tills döden skiljer dem åt.
Vad känner de nu? Lättnad?

Det är fan så underligt att den besvärligaste personen för familjen försvinner, mördas och styckas just när personen vill lägga korten på bordet inför den försmådda. En för familjen icke okänd VB.

Nu har jag nog missat något här - Var nånstans framgår det att VB tänkte kontakta AN och tala om vad som hänt mellan henne och Berg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in