Citat:
Ursprungligen postat av
Noxyl
Bullshit. Polisiärt uppklarat kan vilket dussinbrott som helst vara
Ja, och om du läst mina svar ordentligt så är det precis detta jag skrev. Det var Brottsutredning som menade att det endast gällde grövre brott och då skrev jag att anledningen att polisen [i media] endast
pratar om Polisiärt uppklarat när det gäller grövre brott är för att det är endast dessa brott som media är intresserade av. Begreppet [polisiärt] Uppklarat gäller alla brott oavsett dignitet. Därav skrev jag som exempel att även en bot innebär att brottet anses uppklarat.
Citat:
när polisen eller "alla" vet. Problemet är att bevisen inte räcker för en fällande dom.
Bullshit. Definitionen är inte när polisen eller alla vet. Är du efterbliven? Läs mitt tidigare inlägg så ser du att det är åtalsbeslutet (eller efter godkänt strafföreläggande eller godkänt föreläggande av ordningsbot) som avgör om ett brott är uppklarat eller inte. Nu börjar detta dock likna OT och vill någon fortsätta diskussionen bör den väl flytta till lämplig tråd, även om den ur mitt perspektiv är avklarad. Har förtydligat vad som gäller, och det får räcka.