2014-02-02, 16:00
Medlem
SpooN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag skrev tidigare att min syn på ena ögat har blivit sämra pga av pyrazolam + dålig mage och huvudverk. Nu har både ögonen börjat se grumligt så jag ska till läkaren i veckan och kolla upp detta och jag upplever även att min huvudverk har blivit värre.
Jag undrar vad denna hemska RC har ställt till det med mig!?
Tänk om jag fått en hjärntumör?

Jag avråder alla från att använda pyrazolam, den verkar verkligen kunna ställa till det!
Återkommer när jag varit hos läkaren nästa vecka om hur det gick

Mvh

Hur vet du att det är av just pyran? Hur mycket och hur ofta äter du? Hur gammal är du?

GABA receptrorer påverkas av pyrazolam och detsamma av alkohol, när jag krökar mycket så får jag kisande/grumligare synfält hela dagen, det kan jag också få om jag käkat mycket benzo.
Citera
2014-02-02, 16:11
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpooN.
Hur vet du att det är av just pyran? Hur mycket och hur ofta äter du? Hur gammal är du?

GABA receptrorer påverkas av pyrazolam och detsamma av alkohol, när jag krökar mycket så får jag kisande/grumligare synfält hela dagen, det kan jag också få om jag käkat mycket benzo.

Det är inte säkert att det beror på pyran, men min doktor trodde det eftersom synfelet inte påminde om en "dagenefter" fylla som dessutom brukar försvinna efter ett dygn eller två. Har haft problem med synen nu i flera dagar plus min konstiga magverk och huvudverken. Jag är i 30 års åldern och har ätit pyran 4-5mg ca ett halvår.
Vi får se vad farbror doktorn säger när jag ska dit nästa vecka

Mvh
Citera
2014-02-02, 17:11
Medlem
Lägg ner Pyran.
Det är ett rent gift.
Har käkat det under nästan hela fjolåret men efter att min kropp börjat ha en massa konstigheter för sig lade jag tabletterna på hyllan, vilket jag idag är mycket glad över.
Kommer aldrig mer att röra Pyra.
Citera
2014-02-02, 20:08
Medlem
Khr1ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PareNormal
Lägg ner Pyran.
Det är ett rent gift.
Har käkat det under nästan hela fjolåret men efter att min kropp börjat ha en massa konstigheter för sig lade jag tabletterna på hyllan, vilket jag idag är mycket glad över.
Kommer aldrig mer att röra Pyra.

Vad är det för konstigheter som du har kännt/upplevt?
Citera
2014-02-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khr1s
Vad är det för konstigheter som du har kännt/upplevt?

Dimmig syn, hjärtklappning, blodtrycksförändringar, muskelspasmer samt en något konstig huvudvärk, det är det liksom strålar till ibland istället för den vanliga molande värk man får vanligtvis.
Dessutom är det uttorkande, även i ganska små mängder. Man blir även zombifierad efter ett tag.
Nä, jag kommer aldrig mer att röra RC:s, jag fick en ordentlig läxa och håller mig ifrån sånt nuförtiden.
Dags att bli en ny och bättre människa
Citera
2014-02-02, 20:48
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PareNormal
Dimmig syn, hjärtklappning, blodtrycksförändringar, muskelspasmer samt en något konstig huvudvärk, det är det liksom strålar till ibland istället för den vanliga molande värk man får vanligtvis.
Dessutom är det uttorkande, även i ganska små mängder. Man blir även zombifierad efter ett tag.
Nä, jag kommer aldrig mer att röra RC:s, jag fick en ordentlig läxa och håller mig ifrån sånt nuförtiden.
Dags att bli en ny och bättre människa

Ja fy fan för RCgrejer, man vet aldrig vad det är för långsiktiga biverkningar
Bättre att köra på riktiga grejer, visst det är dyrare och svårare att få tag i men FAN så mkt bättre för kropp och själ!

Må bäst och knarka lugnt!

Mvh
Citera
2014-02-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Ja fy fan för RCgrejer, man vet aldrig vad det är för långsiktiga biverkningar
Bättre att köra på riktiga grejer, visst det är dyrare och svårare att få tag i men FAN så mkt bättre för kropp och själ!

Må bäst och knarka lugnt!

Mvh

Tack! Och jag mår bäst utan droger.
Citera
2014-02-03, 02:36
Medlem
archeons avatar
Märkligt, i början tyckte alla att detta verkade vara en suverän benzo och läser man på sista sidorna så säger folk att man får synproblem, hjärtklappningar, märkliga huvudvärker och att det är rent råttgift.

Vilka förändringar i åsikter. Jag använder den mot panikångest - tog då 10 st samtidigt.
Citera
2014-02-03, 06:29
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av archeon
Märkligt, i början tyckte alla att detta verkade vara en suverän benzo och läser man på sista sidorna så säger folk att man får synproblem, hjärtklappningar, märkliga huvudvärker och att det är rent råttgift.

Vilka förändringar i åsikter. Jag använder den mot panikångest - tog då 10 st samtidigt.
Det har nämnts i tråden, vad jag kan minnas.
Citera
2014-02-03, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av archeon

Det beror väl främst på att det är långsiktiga biverkningar. Jag fick inga såna biverkningar från början...
Citera
2014-02-03, 16:03
Medlem
limE86s avatar
även jag kan slänga in några varningens ord för pyrazolam. Mitt högra öga har jag nästan helt tappat synen på efter nästan ett års bruk.
TACK SÅ JÄVLA MYCKET FÖR DET, TACK!!!!!
Citera
2014-02-03, 16:10
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
även jag kan slänga in några varningens ord för pyrazolam. Mitt högra öga har jag nästan helt tappat synen på efter nästan ett års bruk.
TACK SÅ JÄVLA MYCKET FÖR DET, TACK!!!!!

Hur kan pyrazolam ha någon som helst koppling till synen? Nån som har svaret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in