Källa på att inte flickvännen inte känner någon i Brobacka?
Nej, jag har ingen källa på att någon bosatt i Hagfors inte känner någon i Brobacka som är beredd att låna ut en bil till någon som ska dumpa en mördad kvinna i skogen och inte vill repa sin egen bil, tyvärr.
Den lyser och skramlar så förbannat och jag vill inte att snuten ska hitta hit. - Jag har mycket grejer att ställa in i ladan; det är fan ett halvt hus jag har kommit över - och du får ju den vanliga provisionen. - MJ har åkt bort ett tag och stannar kvar tills i morgon, eller övermorgon.
Den lyser och skramlar så förbannat och jag vill inte att snuten ska hitta hit. - Jag har mycket grejer att ställa in i ladan; det är fan ett halvt hus jag har kommit över - och du får ju den vanliga provisionen. - MJ har åkt bort ett tag och stannar kvar tills i morgon, eller övermorgon.
- Men du kom ju med den koreanska bilen som ingen kan stava till. Varför använder du inte den?
Jag anser inte att han ljög om han glömde bort SMS.
Fredrik (huvudpersonen själv),håller inte med dig:
Citat:
Det finns indikationer på att du skall ha fått sms av Marina efter att hon lämnat
hemmet på onsdagen. Okej. Det kan jag inte säga att jag har fått. Det skulle jag ha reagerat på
Citat:
Och den lever på det viset att den kontaktar din telefon. Och om jag förstår det hela
rätt här så är det ett sms. Jag har inte fått något sms.
Du har kanske fått det men inte öppnat det? Nej. Jag har inte fått nåt sms.
Klara besked alltså.
1)Först säger han alltså att han skulle ha reagerat på ifall han fick nått SMS
2) Sedan förnekar han bestämt att han fått nått SMS
Ingenstans finns möjligheten att han glömt bort det. Sluta trolla i tråden nu. Du har säkert 10,000 liknande idiotinlägg
Edit: Nu fick jag alltså ytterligare ett inlägg borttaget men du får skriva inlägg efter inlägg utan
att någon sätter punkt för gott. OFATTBART!!
Senast redigerad av Sailfish 2014-02-02 kl. 20:52.
Nä, pistolen sätts mot den delen av bakhuvudet som visas upp på bild och går sen ut genom ögat träffar där väggen och ett bensplitter åker med in i skotthålet. Det är ett scenario jag har klart för mig hur det har gått till. När man fann Marina hade hon glänsande material över ögat som va bensplitter och det tog med sig en del ut från ögat innan kulan träffade väggen.
Hon låg med näsan mot väggen och han kom upp via den andra sängen. Måtten på sängen med madrass och kudde osv även inräknad kompression är gjord, så jag ser inte att konformen ger några som helst underlag för att kulan gick ut genom bakhuvudet.
Konformen och formen på kulhålet ger underlag för ett utgångshål - men jag tänker inte argumentera mot scenariot eftersom det är så många olika komponenter inblandade varav kan nämnas ett svårtolkat kulhål.
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Storleken på hålet och dess form får jag till ett påsittande skott inget annat. Formisto lär ha sett flest skottskador vilket inte dansken eller Lena Ström har gjort. Så jag håller henne för det jag själv tror på.
Ingen av dem har efter vad kan förstå sett kulhålet, men dansken tangerar detta då han säger att det stora ovala utgångshålet i nacken tyder på en kula som destabiliserats innan den lämnat huvudet. - Ingenting utesluter heller att kulan kan ha skadats något.
Även andra aspekter kan läggas på en skottriktning, t.ex. om man i det här fallet skulle kunna förvänta sig att MJ efter den uppslitande båtturen, flera chattar som gav uttryck för att hon inte litade på sin inneboende, hennes omvittnade samtal betr. planteringsbadkar, otillgängliga skogar mm skulle ha vänt sig med ansiktet in mot väggen, dvs ej ha kunnat – åtminstone på det psykologiska planet – ha sovrumsdörren under uppsikt. – Hon låste sitt sovrum och arbetsrum när hon lämnade huset; låste hon också sitt sovrum när hon lagt sig för att sova (och om så var fallet vet vi ju hur lätt det var att ta sig in)?
Det finns ev. också ett tredje alternativ: att kulan, efter att t ex genom högra ögat/pannan ha farit in i huvudet från ett visst håll; en viss vinkel, studsat/slagit emot hårt skallben och från sin ursprungliga bana då helt har kommit att ändra riktning varefter den förrädiskt sett ut att korrespondera med utgångshålet men i själva verket inte alls kan sättas i förbindelse med detta; jmfr med en syl (rak bana) resp. ett par biljardklots rörelser vid sammanstötning.
Har läst TF:s utlåtande men trodde att det ev. fanns något som var lite mer detaljerat.
Case No: E12 - 0280 The forensic inspection and reconstruction of the skull From anthropological examination could be determined that the skull belong to a 28 — 33 years old female. Injuries: There were injuries to the skull consistent with one gunshot injuries. Shot gun injuries to the skull with the enter wound in the right side of os occipitale, upper part of squama occipitalis , from Iambda to +11 4 cm to the right, oriented in a direction upward and anterior, with corresponding exit in the right os frontale bone defect involving lacrimal fossa and pars orbitalis. Another bone defect is involving the right side of the os sphenoidale. Linear fractures (the temporary cavity) were extending on the right side downwards from the os occipitale defect, the first linear fracture along the sutura lambdoidea (the sutures were not fused because her age). Pristina 01-10-2012 Tarja Formisto PhD
Fredrik (huvudpersonen själv),håller inte med dig:
Klara besked alltså.
1)Först säger han alltså att han skulle ha reagerat på ifall han fick nått SMS
2) Sedan förnekar han bestämt att han fått nått SMS
Ingenstans finns möjligheten att han glömt bort det.
Sluta trolla i tråden nu. Du har säkert 10,000 liknande idiotinlägg
I den där branschen ställer man inga onödiga frågor - det finns inte på världskartan.
Man lånar inte ut en bil till någon med bil utan förklaring i någon bransch, speciellt om man har anledning att misstänka att bilen ska användas i brottsligt sammanhang. FS kanske ska ha den som flyktbil efter ett rån.
Man lånar inte ut en bil till någon med bil utan förklaring i någon bransch, speciellt om man har anledning att misstänka att bilen ska användas i brottsligt sammanhang. FS kanske ska ha den som flyktbil efter ett rån.
Han kan också ha kört i Lupon till Lilla Edet, och vidare till Sollebrunn, för att där ha lånat en mer repvänlig och transportbetonad bil av en person med förvaringsmöjligheter för diverse gods och nu av FS utlovad att få in mer för avyttring. Hyundaien kan vid den här tidpunkten stå parkerad någon helt annanstans än i Stora Höga; än var det väl lite för tidigt att slutparkera den där? MJ hade ju åkt till L-köping.
Han kan också ha kört i Lupon till Lilla Edet, och vidare till Sollebrunn, för att där ha lånat en mer repvänlig och transportbetonad bil av en person med förvaringsmöjligheter för diverse gods och nu av FS utlovad att få in mer för avyttring. Hyundaien kan vid den här tidpunkten stå parkerad någon helt annanstans än i Stora Höga; än var det väl lite för tidigt att slutparkera den där? MJ hade ju åkt till L-köping.
Med risk för att personen ifråga upptäcker att det inte finns "ett halvt hus" i "ladan". Och skulle personen verkligen tro att han fick förtroendet att förvara "ett halvt hus" av den åtråvärda varan, alltså mer än vad som fick plats i Lupon?
Hur kom han från den koreanska bilens gömställe tillbaka till bostaden och Lupon?