2014-02-02, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Eftersom jag inte har kommit med något påstående så är jag inte skyldig att svara. Men Finlisa har kommit med ett påstående. Jag hoppas att hon läser och svarar på hur hon kan veta sanningen.

Nej. Du är inte skyldig att svara på någonting.
Det är bara jag som är intresserad om dina tankar kring FS skuld förändrades när du fick veta att FS ljög, ännu en gång.
Gjorde de det?
Citera
2014-02-02, 11:04
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katako
,

Jag tycker att det verkar skumt att han byter från ett vanligt namn till ett lika vanligt,
någon som minns varför han bytte namn?

Det ser inte ut som ett namnbyte, det ser ut som han valt bort ett av efternamnen bara. Hur gammal var FS 1980? Omyndig.
Citera
2014-02-02, 11:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Nej. Du är inte skyldig att svara på någonting.
Det är bara jag som är intresserad om dina tankar kring FS skuld förändrades när du fick veta att FS ljög, ännu en gång.
Gjorde de det?
Jag anser inte att han ljög om han glömde bort SMS.
Citera
2014-02-02, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det finns underlag som lämnats in till HR mellan M och J.E om att de skulle träffas den 28/7.
Jo, skulle men så blev det inte.
Inte brukade de ses hemma hos M heller.
Han har alibi och är inte misstänkt.
Citera
2014-02-02, 11:09
Medlem
Citat:
För att ingen hade tagit hand om de använda lakanen ännu. Men det spelar ingen roll, om hårstråna tillhör någon annan än FS eller Marina hade denne sannolikt legat i sängen någon natt strax före försvinnandet, och det var bara en natt som denne hade möjlighet.
Jo det skulle kunna vara så, men det vet vi inte. Lakanen kan ha legat i smutsen jättelänge om det var så.
Citera
2014-02-02, 11:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Jo det skulle kunna vara så, men det vet vi inte. Lakanen kan ha legat i smutsen jättelänge om det var så.
Visst, men lakanen i paketet har inte legat jättelänge i sängen om Marina inte gillade att sova smutsigt.
Citera
2014-02-02, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Polis har inte ens tänkt den tanken, utan de går istället på J.Es egna ord.

J.E var ju en av de sista som hade kontakt med M så polis hade ju snabbt kunnat återskapa sms som J.E skickat M. Men polisen valde att inte göra det.

Kanske kostnadsfråga?
Jamen vänta, visst fanns det ett sms där han avbokade eller har jag drömt det?
Jag kommer inte ihåg om de faktist kunde visa sms:et eller om det var berättat, i alla fall så tror jag hans vittnesmål stämmer om man jämför med chattloggen så verkar han inte seriöst vilja träffas.
Citera
2014-02-02, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Varför tror du att dom valde att inte återskapa sms:et? Hur det än är så talade dom om att ses. Det enda som kunde bevisa att JE faktiskt avbokade den planerade dejten är ett påstått raderat SMS. Det borde ligga i polisens intresse att återskapa det i det skedet. Tycker du inte det?
Det borde det, här borde man gjort massor av saker som inte gjordes, om inte annat för att kunna stryka sakerna och slippa spekulationer om alternativa GM.

...men de misstänkte inte honom och han var med en annan tjej.
Citera
2014-02-02, 11:16
Medlem
Citat:
Jag har frågat Finlisa. Varför skickade JE återbud i SMS om han redan hade gjort det i chatten?
Kan det inte vara så att M var frånvarande från datorn när han skrev det på chatten,
och när han inte fick svar sms:ade han senare också?
Citera
2014-02-02, 11:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det borde det, här borde man gjort massor av saker som inte gjordes, om inte annat för att kunna stryka sakerna och slippa spekulationer om alternativa GM.

...men de misstänkte inte honom och han var med en annan tjej.
Va? Är N*klas ett tjejnamn? Och hur vet du att han var med en annan tjej?
Citera
2014-02-02, 11:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kan det inte vara så att M var frånvarande från datorn när han skrev det på chatten,
och när han inte fick svar sms:ade han senare också?
Han fick svar på chatten, sid 556.
Citera
2014-02-02, 11:25
Medlem
Citat:
Va? Är N*klas ett tjejnamn? Och hur vet du att han var med en annan tjej?
Jag kanske blandar ihop.. Är ju ändå minst 2 år sedan jag läste..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in