2014-02-02, 01:03
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne9king9
Att ringa Lester för att få bort wanted var en bra ide, de hade ja inte tänkt på.
Kan man även spela utan andra spelare (hur man nu gör för att bli ensam) och ändå få värdetransporter? Ibland är de jobbigt med konkurens när man behöver alla stålar själv

Upplevde vapnet som "pös" som väldigt effektivt, även på lite längre håll. Ljuddämpare har ja valt bort efter som vapnet blir lite sämre.
Får upp rutan om nytt vapen varje gång ja spelar men finns ändå inget nytt att köpa. Skit samma, snart får ja granatkastaren och då blir de panga av

Finns de nåt bra sätt att lägga till spelare som kompisar (skicka vänförfrågan), direkt i spelet? När man spelar som tjej blir man överröst med vänförrågningar men att skicka en själv hittar ja ingen smidig väg till.

Du kan lira ensam om du väljer en invite-only session eller en solo session. Det kan man inte göra när man är i onlineläget, utan måste göras i singeplayer. Då pausar du bara, väljer online, play gta online, och sedan kan man välja typ av session.

Jag tror att det är Assault Shotgun, men du kan ju prova att sätta en ljuddämpare på det och skjuta lite så ser du om det är rätt vapen. Assault shotgun funkar faktiskt på lite längre håll med, även om det är ett shotgun. Du kan ta bort ljuddämparen sedan, om du går tbx till vapenaffären.

För att skicka vänförfrågningar smidigast hade jag gått in i pausemenyn (i online) och klickat online, players och sedan klickat på spelaren. Då får man lite alternativ, jag tror att skicka vänförfrågan är ett alternativ.

Annars funkar det att gå in på ps3-menyn och välja spelare jag mött, så finns spelare man träffat på där. Du kanske har xbox dock, isf vet jag inte. Men pausmenyn funkar!

Jag kör aldrig med ljuddämpare heller. Men i deathmatches är dom nödvändiga, för att folk inte ska se en på kartan så fort man skjuter.
Citera
2014-02-02, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
För att skicka vänförfrågningar smidigast hade jag gått in i pausemenyn (i online) och klickat online, players och sedan klickat på spelaren. Då får man lite alternativ, jag tror att skicka vänförfrågan är ett alternativ.
Eller så använder du telefonen och letar upp spelaren du vill lägga till och då har du fått en ny vän, väldigt smidigt!
Citera
2014-02-02, 12:39
Medlem
Dunkdunk2s avatar
En lite tråkig sak vad jag märkte, vet inte om det är så på alla uppdrag.

Men jag spelade nyss ett uppdrag ensam, och då var den automatiskt inställd på "assisted aiming".
Det gick inte att ändra heller. Men utanför uppdragen så kör jag free aim (går det ens att köra fusksikte där?). Fördjävla dåligt i så fall, det är ju aimbot för tusan.
Citera
2014-02-02, 14:36
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunkdunk2
En lite tråkig sak vad jag märkte, vet inte om det är så på alla uppdrag.

Men jag spelade nyss ett uppdrag ensam, och då var den automatiskt inställd på "assisted aiming".
Det gick inte att ändra heller. Men utanför uppdragen så kör jag free aim (går det ens att köra fusksikte där?). Fördjävla dåligt i så fall, det är ju aimbot för tusan.

Du måste välja sikte i singleplayer som gäller både multiplayer och singleplayer. Finns 3 olika, free aim, aim assist och GTA traditional eller liknande vilket zoomar in på gubbarna överdrivet enkelt. Du hamnar i samma lobbys som andra med samma sikte som du själv har. Att det blir olika i dina uppdrag och free roam verkar märkligt dock, ska vara samma.
Citera
2014-02-02, 20:11
Medlem
Fler än jag som har tröttnat på fegisarna som springer och gömmer sig i en vägg såfort det börjar bli jobbigt för dom?
Vet inte hur många jag har rapporterat idag på kanske 4-5 timmars spelande..

Läser man på gta forum och kollar på youtube så verkar det dessutom som att rockstar har börjat banna hackare så det tar väll inte så lång tid innan alla som utnyttjar alla buggar till sin fördel (som att gömma sig i väggar t.ex.) också åker på något straff.
Citera
2014-02-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherokeex2
Fler än jag som har tröttnat på fegisarna som springer och gömmer sig i en vägg såfort det börjar bli jobbigt för dom?
Vet inte hur många jag har rapporterat idag på kanske 4-5 timmars spelande..

Läser man på gta forum och kollar på youtube så verkar det dessutom som att rockstar har börjat banna hackare så det tar väll inte så lång tid innan alla som utnyttjar alla buggar till sin fördel (som att gömma sig i väggar t.ex.) också åker på något straff.
Hur ska Rockstar kontrollera spelare som använder någon grafikbugg? Är ju knappast något hack.
Citera
2014-02-02, 21:06
Medlem
Wertyms avatar
Nu har jag tjänat min 3e miljon och nått level 115. 5 Levels kvar sedan har jag minigun och behöver inte försöka levla mer. Finns ju inte direkt nån anledning, annat än att tjäna pengar. RP känns ju lite mindre viktigt efter 120

Citat:
Ursprungligen postat av underbartliv
Eller så använder du telefonen och letar upp spelaren du vill lägga till och då har du fått en ny vän, väldigt smidigt!

Japp det kan man ju göra
Citera
2014-02-02, 21:47
Medlem
Citat:
Nu har jag tjänat min 3e miljon och nått level 115. 5 Levels kvar sedan har jag minigun och behöver inte försöka levla mer. Finns ju inte direkt nån anledning, annat än att tjäna pengar. RP känns ju lite mindre viktigt efter 120
Efter 120 så kan man börja ha extra kul, för man slipper tänka på RP och man äger allt redan och då är det bara att kötta annat. Själv är man ~230 så jag sätter upp lite småmål hela tiden, nu är det 250 som gäller!
Citera
2014-02-02, 22:22
Medlem
Seventys avatar
Citat:
Nu har jag tjänat min 3e miljon och nått level 115.

Citat:
Ursprungligen postat av underbartliv
Själv är man ~230 så jag sätter upp lite småmål hela tiden, nu är det 250 som gäller!
Haha satan vilka nördar ni är.

Jag är nöjd när jag kommit till 91 då jag har feta sniper geväret och bästa kikarsiktet.
Wertym: Då är det dags att slå ett nytt världsrekord i längdskjutning haha
Citera
2014-02-03, 00:47
Medlem
Wertyms avatar
Kommer in till ett onlinemission och drar upp hagelbössan för att skjuta en Merrywether-vakt och så fryser hela spelet. Fan vad drygt...

Tråkigt att man inte kan slänga sig i online som man kan i singeplayer. Trycker man fyrkant i singeplayer så att gubben hoppar, för att sedan trycka rund ring när han är i luften så slänger man sig. Det är grymt kul, saknar det i onlineläget.

Det och att man inte kan skjute bensintanken på en bil så att bensinen droppar ur...

Citat:
Ursprungligen postat av Seventy
Haha satan vilka nördar ni är.

Jag är nöjd när jag kommit till 91 då jag har feta sniper geväret och bästa kikarsiktet.
Wertym: Då är det dags att slå ett nytt världsrekord i längdskjutning haha

Haha
Citera
2014-02-03, 00:59
Medlem
danne9king9s avatar
Citat:
Ja tjänade just in min första miljon idag och nära level 62. Har en bit kvar med andra ord

Du verkar ha bra koll så ja fortsätter att ställa lite frågor
Just nu har ha någon halvsunkig lägenhet med garage för 6 bilar man har tänkt köpa nåt med större garage. Är ju lite surt att man inte kan kolla hur lägenheterna ser ut osv innan man köper dom. Vet du någon som är bra? Är dom dyraste snyggast och bäst? Valde de ja har idag efter som de ligger nära "bilmecken" men finns de någon lägenhet av de större som också är nära till verkstan? Har alltid en eller två bilar "på lager" så ja kan sälja en bil direkt när ja startar spelet och även kunna sälja en till lite senare. Bra att ha på lager om man inte hittar några som ger bra pengar just när man vill sälja

Finns de någon lite mer ovanlig och bättre bil man kan hitta/sno och behålla, utan att behöva köpa dom? Känns lite onödigt att lägga massa pengar på att köpa en grym bil, som man sen ändå bara får hämta hos polisen hela tiden
Citera
2014-02-03, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danne9king9
Ja tjänade just in min första miljon idag och nära level 62. Har en bit kvar med andra ord

Du verkar ha bra koll så ja fortsätter att ställa lite frågor
Just nu har ha någon halvsunkig lägenhet med garage för 6 bilar man har tänkt köpa nåt med större garage. Är ju lite surt att man inte kan kolla hur lägenheterna ser ut osv innan man köper dom. Vet du någon som är bra? Är dom dyraste snyggast och bäst? Valde de ja har idag efter som de ligger nära "bilmecken" men finns de någon lägenhet av de större som också är nära till verkstan? Har alltid en eller två bilar "på lager" så ja kan sälja en bil direkt när ja startar spelet och även kunna sälja en till lite senare. Bra att ha på lager om man inte hittar några som ger bra pengar just när man vill sälja

Finns de någon lite mer ovanlig och bättre bil man kan hitta/sno och behålla, utan att behöva köpa dom? Känns lite onödigt att lägga massa pengar på att köpa en grym bil, som man sen ändå bara får hämta hos polisen hela tiden

Alla lägenheter över 200 000$ är likadana, det är bara läget som skiljer. Jag hade först den billigaste 'fina' vid Del Perro och den var faktiskt kanon. Dock blev jag girig när miljonerna flödade och köpte den för 400 000$ uppe i bergen men ångrade mig snabbt och nu sitter jag och häckar vid Richards Majestic mitt i stan, för mig är läget perfekt med utsikt över i princip hela staden och stranden.

Ang. bilar så säger jag samma som alltid. Skaffa Elegy om du inte redan har den. Överlägset snabbaste sportbilen och näst snabbaste bilen på hela spelet.
Sen är Schafter snabbaste sedanen, Dominator snabbaste muskel, Blista kompakt osv osv.. Välj och vraka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in