2014-02-02, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han fick svar på chatten, sid 556.
Ok
Ja då vet jag inte.
Citera
2014-02-02, 11:28
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Polis har inte ens tänkt den tanken, utan de går istället på J.Es egna ord.

J.E var ju en av de sista som hade kontakt med M så polis hade ju snabbt kunnat återskapa sms som J.E skickat M. Men polisen valde att inte göra det.

Kanske kostnadsfråga?
Snarare på grund av att det var onödigt då J:E: inte haft möjlighet att utföra alla de andra sakerna i hemmet som FS hade under dagarna efter mordet.
Inse fakta, mördaren är dömd bortom rimligt tvivel!
Citera
2014-02-02, 11:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Snarare på grund av att det var onödigt då J:E: inte haft möjlighet att utföra alla de andra sakerna i hemmet som FS hade under dagarna efter mordet.
Inse fakta, mördaren är dömd bortom rimligt tvivel!
När JE förhördes visste inte polisen om blodet i sängen och de åtgärder som GM måste ha vidtagit.
Citera
2014-02-02, 11:57
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Du gissar att det är Marinas hår. Eftersom vem som helst kan ha varit inblandad i en situation där det gick vilt till kan det ha varit vem som helst som tappat det.

Polisen försökte göra DNA-analys och misslyckades. Varför gjorde den det utan att fortsätta? För att de kunde bara göra uteslutande analyser, förstås, och det kunde ha uteslutit FS.
Är det uteslutet att det kan vara en viss "blommas" hårstrå man hittat?

Medhjälpare du vet. Eventuellt. Du har ju varit inne på det några gånger. Två om det hela.
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-02 kl. 11:59.
Citera
2014-02-02, 12:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Är det uteslutet att det kan vara en viss "blommas" hårstrå man hittat?
Vad tror du själv? Kan hårstråna tillhöra någon annan än FS och Marina? Ska de analyseras?
Citera
2014-02-02, 12:08
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det finns underlag som lämnats in till HR mellan M och J.E om att de skulle träffas den 28/7.

Var det inte så att det var därför FS skulle hålla sig hemifrån (kyrkogården...) men JE avbokade mötet genom sms?
Citera
2014-02-02, 12:09
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jag anser inte att han ljög om han glömde bort SMS.
Ja, men det anser rätten uppenbarligen och det är det som har betydelse i slutändan.
Citera
2014-02-02, 12:14
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Vad tror du själv? Kan hårstråna tillhöra någon annan än FS och Marina? Ska de analyseras?
Nej, behövs ingen mera analyser. Allt är färdigundersökt som sagts tidigare.
FS är bunden bortom alla rimliga tvivel till att vara skyldig till mordet ifråga.
Dessa små hårstrån fungerar väldigt dåligt som halmstrån för er.
Dom får inte FS fri igen.

Möjligen en sak jag vill ha fullständigt klarlagd.
Men vad det gäller håller jag för mig själv.
Citera
2014-02-02, 12:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, behövs ingen mera analyser. Allt är färdigundersökt som sagts tidigare.
FS är bunden bortom alla rimliga tvivel till att vara skyldig till mordet ifråga.
Dessa små hårstrån fungerar väldigt dåligt som halmstrån för er.
Dom får inte FS fri igen.

Möjligen en sak jag vill ha fullständigt klarlagd.
Men vad det gäller håller jag för mig själv.
Så nya flickvännens eventuella inblandning behöver inte utredas. Har jag förstått dig riktigt?
Citera
2014-02-02, 12:39
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Jag anser inte att han ljög om han glömde bort SMS.
'

Nej, för du har tydligen någon förkärlek till mördaren FS och därför ser du inte det uppenbara.

Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Tror du FS är skyldig till mordet?

Edit:
Det verkar som om du vågar ha en massa personliga åsikter om polisens arbete, om åklagare, om Marina, om BI och om en massa andra saker som rör detta fallet.

Men att prata om vad du tror om FS skuld vågar du inte? Är det korrekt uppfattat?

Håller med ovan och när yttrar du dig i denna fråga?

Citat:

Dessa hårstrån är inte av betydelse.

Fredrik är mördaren utan tvivel.
Citera
2014-02-02, 13:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
När uppdagades det att pistolen saknades och av vem? Jag minns inte detta
Det började med att man via det beslagtagna hagelgeväret fick fram en dödsboanmälan rörande ett förkommet hagelgevär och en pistol. – Pistolen hade bl a JE i förhör 100805 indirekt nämnt då han berättat att MJ delgett honom att hon fått ett vapen av en person samtidigt som hon återgett hur en granne blivit av med ett vapen som denne förvarat i ett olåst utrymme. - Man fick så småningom fram en dödsboanmälan rörande ett försvunnet hagelgevär och en pistol (nämns i förhör 100909). FS förhörs om dessa vapen 101111 (och vallas samma dag), och efter blodfyndet i sängen 110103 hittar mormodern 110111 tillståndsbeviset för pistolen varefter man kan ringa in pistoltyp, ammunition mm. - Pistolen lyser - tillsammans med 15-20 tomma patronhylsor - fortfarande med sin frånvaro.
Citera
2014-02-02, 13:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Kan hårstråna tillhöra någon annan än FS och Marina? Ska de analyseras?
Självklart ska de så långt det är möjligt analyseras.

Hade jag - som advokat H: haft en klient som bedyrat sin oskuld och riskerat livstidsstraff, hade jag i samråd med min klient och på egen bekostnad låtit analysera speciellt två hårstrån:

1. Undre madrassöverdel: Ett ca 1 dm långt humant mörkbrunt hårstrå av huvudtyp, med rot.
2. Insida presenning B1: Ett ca 1 dm långt humant ljusbrunt hårstrå av huvudtyp, med rot.

Är säker på att denna analys hade täckts av utkvitterat arvode i HR2: 295 479 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in