2014-01-31, 13:09
Medlem
Jag är intresserad av resultaten på tentorna vid UU nu i januari. Efter vad jag har hört från flera stycken var iallafall T1-T3 betydligt svårare än tidigare år. Man kanske inspirerats från GU?
Citera
2014-01-31, 13:21
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Jag är intresserad av resultaten på tentorna vid UU nu i januari. Efter vad jag har hört från flera stycken var iallafall T1-T3 betydligt svårare än tidigare år. Man kanske inspirerats från GU?
Hörde snacket gå om att det var en massa fel i T2-tentan.
Citera
2014-01-31, 16:44
Medlem
Resultatet på CA-omtentan kom idag på SU:

56,43 % U.

Tycker det är sjukt att det ska vara så oavsett vilken kurs det är. Jag är sjukt glad att jag lyckades på denna tenta, har mått otroligt dåligt sedan jag fick U på ordinarie tentan och såg bilden av att få U en gång till och behöva i princip "hoppa ned" en termin.

Nu sitter 56,43 % med U på omtentan. Jag lider verkligen med dem!
Citera
2014-01-31, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_Keeper
Som Ped-Ober skriver kan du ta det extremt lugnt inför den första inlämningen. Den handlar mest om att lärarna vill att studenterna ska börja kika på ämnena och fundera på vad som kan vara intressant att skriva om. Du verkar med andra ord ligga väl i fas.

Inför utkast två lönar det sig att lägga mer krut. Då får du bättre feedback på huruvida du är på rätt spår (om det fortfarande är så att ni har tre utkast?).
Betryggande att höra. Precis, vi har 3 utkast.
Citera
2014-01-31, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Hörde snacket gå om att det var en massa fel i T2-tentan.
Hörde att det var Joel Samuelsson som gjorde den, han hamnade ju i blåsväder i höstas när han efter vad jag hörde tipsade sin seminariegrupp om vad som skulle komma på hemtentan som han skrev.
Citera
2014-01-31, 20:18
Medlem
Legal-Eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trudilur
Resultatet på CA-omtentan kom idag på SU:

56,43 % U.

Tycker det är sjukt att det ska vara så oavsett vilken kurs det är. Jag är sjukt glad att jag lyckades på denna tenta, har mått otroligt dåligt sedan jag fick U på ordinarie tentan och såg bilden av att få U en gång till och behöva i princip "hoppa ned" en termin.

Nu sitter 56,43 % med U på omtentan. Jag lider verkligen med dem!
CA, är det civilrätt?
Citera
2014-01-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legal-Eagle
CA, är det civilrätt?

Exakt. Civilrätt A, 22,5 hp. Även kallad "väggen" av någon anledning - kanske för att så många får U. På ordinarie var det ca 40 % som fick U. Och nu 56%. Kändes verkligen inte bra för mig efter omtentan. Nu gick det vägen för mig ändå och är sjukt lättad att inte behöva hoppa ned en termin, men jag tycker det är hemskt att så många blir underkända.
Citera
2014-01-31, 20:37
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Hörde att det var Joel Samuelsson som gjorde den, han hamnade ju i blåsväder i höstas när han efter vad jag hörde tipsade sin seminariegrupp om vad som skulle komma på hemtentan som han skrev.
Haha! Det var som fan, hade inte hört om det!
Citera
2014-01-31, 21:24
Medlem
Veasellls avatar
Vad tror ni om potentiella sommarjobb efter T2 på LU?
Banker, försäkringsbolag, myndighet, migrationsverket?

Kan tänka mig att det blir svårt att få sommarjobb på någon liten affärsbyrå om inte delägaren är pappas bror..

Vad är era erfarenheter?!?
Citera
2014-01-31, 21:24
Medlem
Icecrypt08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trudilur
Exakt. Civilrätt A, 22,5 hp. Även kallad "väggen" av någon anledning - kanske för att så många får U. På ordinarie var det ca 40 % som fick U. Och nu 56%. Kändes verkligen inte bra för mig efter omtentan. Nu gick det vägen för mig ändå och är sjukt lättad att inte behöva hoppa ned en termin, men jag tycker det är hemskt att så många blir underkända.

Ja men vafan till och med lärarna står ju och eldar på och säger att kursen är som en tsunami, att ribban höjs avsevärt från tidigare kurser..det hjälper inte riktigt.
Citera
2014-02-01, 19:53
Bannlyst
Vet någon om det fortfarande går att komma in på juristprogrammet i Uppsala om jag inte misminner mig om man sökte till juridik I och sedan fortsatte med juridik II och hoppade sedan in när vissa studenter hoppa av?
Citera
2014-02-01, 20:07
Medlem
KonradMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Vet någon om det fortfarande går att komma in på juristprogrammet i Uppsala om jag inte misminner mig om man sökte till juridik I och sedan fortsatte med juridik II och hoppade sedan in när vissa studenter hoppa av?

Nope, de har valt att ta bort den möjligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in