2014-01-30, 21:34
Medlem
Sitter och funderar på hur jag ska skriva mitt PM (UU). Med tanke på att det förväntas vara en till två sidor antar jag att hela övningen skall betraktas som en introduktion till ämnet och framtida PM?
Har ett helt okej ämne med mycket fakta förövrigt så det blir förmodligen mycket litteratur men det är mest strukturen jag är orolig över. Hur vill de att man ska strukturera sitt PM? Tydligen inledning och avslut med en massa text därimellan? Tråkigt att föreläsning om PM-skrivande hålls dagen innan det skall vara inlämnat
Citera
2014-01-30, 21:39
Medlem
Apropå juridikstudier och drömmar så hade jag mina värsta upplevelser det närmsta kvartalet efter examen: Återkommande drömmar om att jag hade någon skitkurs som släpade, någon man inte klarade av att ta sig igenom, och som höll en tillbaka när man var så nära.
Citera
2014-01-30, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HatersGonnaHate
Sitter och funderar på hur jag ska skriva mitt PM (UU). Med tanke på att det förväntas vara en till två sidor antar jag att hela övningen skall betraktas som en introduktion till ämnet och framtida PM?
Har ett helt okej ämne med mycket fakta förövrigt så det blir förmodligen mycket litteratur men det är mest strukturen jag är orolig över. Hur vill de att man ska strukturera sitt PM? Tydligen inledning och avslut med en massa text därimellan? Tråkigt att föreläsning om PM-skrivande hålls dagen innan det skall vara inlämnat

PM-föreläsningen är på måndag, första inlämningen är på torsdag. Lugna puckar med andra ord
Citera
2014-01-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ped-Ober
PM-föreläsningen är på måndag, första inlämningen är på torsdag. Lugna puckar med andra ord
Haha vafan.. måste missat detta. Var och när?

Edit: Missade att det stod utsatt på schemat. 10:15-12:00.
Senast redigerad av HatersGonnaHate 2014-01-30 kl. 21:57.
Citera
2014-01-30, 21:52
Medlem
Betygsfördelningen på GU, arbetsrätt, T5:

AB - 10,3%
BA - 31,4%
B - 58,4%

Känslan av att ha valt fel universitet vägrar att lämna mig
Citera
2014-01-30, 22:14
Avslutad
Citat:
Haha vafan.. måste missat detta. Var och när?

Edit: Missade att det stod utsatt på schemat. 10:15-12:00.

Oroa dig inte över första inlämningen, ska tydligen vara barnsligt lätt. Om jag inte missminner mig så kan man till och med skriva i punktform. Fast ju mer du skriver, desto mer synpunkter - och således fler saker att förbättra tills nästa inlämning!

Lycka till!
Citera
2014-01-30, 22:20
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alias1001

AB - 10,3%
BA - 31,4%
B - 58,4%

Någon aning om hur många U?
Citera
2014-01-30, 22:20
Medlem
Zenon.s avatar
Citat:

AB - 10,3%
BA - 31,4%
B - 58,4%

Han rättar alltid så! Strikt rättning. När jag läste kursen var nästan alla övertygade om att tentan hade gått utomordentligt bra (tills resultaten kom).
Citera
2014-01-30, 22:43
Medlem
Citat:

AB - 10,3%
BA - 31,4%
B - 58,4%

Ta det chill, bara 12hp ju!
Citera
2014-01-31, 00:40
Medlem
Jag ska på jobbintervju imorgon, som juridisk assistent - tar otroligt gärna emot tips! Är rätt nervös, eftersom det är min första av slagsen. Några som har erfarenheter av en sådan typ av intervju?

Obs. Jag är studerande, inte i Sverige dock.
Citera
2014-01-31, 08:58
Medlem
The_Keepers avatar
Citat:
Som Ped-Ober skriver kan du ta det extremt lugnt inför den första inlämningen. Den handlar mest om att lärarna vill att studenterna ska börja kika på ämnena och fundera på vad som kan vara intressant att skriva om. Du verkar med andra ord ligga väl i fas.

Inför utkast två lönar det sig att lägga mer krut. Då får du bättre feedback på huruvida du är på rätt spår (om det fortfarande är så att ni har tre utkast?).
Citera
2014-01-31, 11:06
Medlem
pl0p3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Någon aning om hur många U?

Enligt min sammanräkning av tabellen så blev det såhär:

17 AB – 8.3%
43 BA – 21.1 %
76 B – 37.4%
67 U varav 11 blanka – 33.0%