2014-02-01, 06:04
Medlem
foool13s avatar
Hernanes och Diego är ju solklart de största.
I England hände inte mycket stort, tråkigt.
Inte så ofta Tyskland och italien, resten av Europa, slår England när det gäller de största affärerna på deadline day.

Också så tror jag Diego till Athleco bli bra , dels att han var där innan en liten sväng men också för att man ibland känner att de saknar en bollhållande kreativ inslag.. som t-e-x mot Bilbao i onsdags i cupen när man blev tillbakatryckta och och hade svårt att skapa något eget uppbyggt anfallsspel överhuvudtaget, det kändes som Athletico dock har en del upp till den absoluta toppen.
2014-02-01, 06:13
Medlem
Bony eller Taarabt, helt jävla ologiska värvningar. Får väl se, inte omöjligt att Podolski testas centralt igen om Giroud går sönder.
2014-02-01, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Bony eller Taarabt, helt jävla ologiska värvningar. Får väl se, inte omöjligt att Podolski testas centralt igen om Giroud går sönder.

Som sagt jag vill se dom i Arsenal sen hur trolig dom var kan man diskutera, men Arsenal behöver en backup till Giroud både Bony och Taarabt är bättre än Bendtner.

Taarabt är dessutom inte cup tied. varför ologiskt?
2014-02-01, 06:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
I England hände inte mycket stort, tråkigt
Tror du glömde att en viss spanjor numera spelar i en röd tröja istället för en blå.
2014-02-01, 06:56
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Tror du glömde att en viss spanjor numera spelar i en röd tröja istället för en blå.

Deadline day.

Citat:
"de största affärerna på deadline day."

Lite oklart kanske dock.. förlåt.
Senast redigerad av foool13 2014-02-01 kl. 07:06.
2014-02-01, 07:05
Avslutad
Citat:
I England hände inte mycket stort, tråkigt.
Inte så ofta Tyskland och italien, resten av Europa, slår England när det gäller de största affärerna på deadline day.

Citat:
Deadline day.

Lite oklart kanske dock..
Ja, trodde inte att du syftade på deadline day redan i den andra meningen. Då förstår jag naturligtvis, nej - utöver Källström hände väl nästan ingenting. (Mitroglou, visst... men nä.)
2014-02-01, 07:23
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis

Det har bevisligen inte fungerat tillfredsställande tidigare, och därtill tycks ju Wenger kroniskt vägra att överhuvudtaget låta Podolski få 90 minuter ens på sin ordinarie position - vilket onekligen är anmärkningsvärt. Noterbart också att han varit skadad större delen av hösten.

Sanningen är att konkurrenterna har namn som Aguero, Negredo, Dzeko eller Jovetic i City. Och även Chelseas kritiserade anfallsbesättning består ju av rutinerade spelare (om än inte lika bra som förr). Medan Wenger tror sig vinna titeln med att vadå? Låta Giroud spela alla matcher i ligan och alla turneringar? Eller låta en avdankad Bendtner leda anfallet? Det är ju pinsamt ärligt talat.

Det skulle fan inte förvåna mig om man kommer behöva spela Özil som central anfallare tillslut om Giroud går sönder, bara för att alla andra alternativ är så fullständigt under isen. Det har vi ju trots allt redan tvingats göra ett par gånger när Giroud klivit av.
2014-02-01, 07:24
Medlem
foool13s avatar
Éver Banega gick till Newell's Old Boys (på lån), lite överraskade kanske.
Hördes det snackades lite om honom på deadline day om att gå på lån till någon annan (stor förhoppningsvis) klubb i Europa.
Lite tråkigt att han försvinner från Europa.
Hoppas väl kunna slå sig in i de Argentinska VM-truppen tlll Brasilien i sommar så här.

http://espnfc.com/news/story/_/id/1700461/argentine-international-banega-joins-newell-old-boys-loan?cc=5901
2014-02-01, 09:13
Medlem
motvalls avatar
Jag förstår att många ser med lite tveksamma ögon på Arsenals lån av Källström. Men då får man inte glömma bort att Wenger haft en förmåga att få igång ”gamlingar” tidigare. Mertesacker var medioker i Bremen året innan han kom, Podolski hade helt klart tappat mycket sista året i Köln, Cazorla var klart och tydligt på nedgång i sin La Liga-karriär, för att inte tala om Flamini i Milan.

Har man, som jag, följt dessa spelare under nästan lika många år som man gjort det med Källström, så är det tydligt att Arsenal blivit lite av en nytändning för dessa. Någonting verkar hända när de kommer under Wengers vingar helt enkelt. (Inte fan kan det vara stämningen på Emirates i varje fall )

Man får hoppas på samma sak med Kongo.

Att de däremot inte plockade in en anfallare är lika obegripligt för mig som någon annan.
2014-02-01, 09:24
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Har man, som jag, följt dessa spelare under nästan lika många år som man gjort det med Källström, så är det tydligt att Arsenal blivit lite av en nytändning för dessa. Någonting verkar hända när de kommer under Wengers vingar helt enkelt. (Inte fan kan det vara stämningen på Emirates i varje fall )

Tror Källström kommer lyckas bra, ger vi supportrar hans stöd så kommer han utvecklas till en bättre spelare under Wenger's vingar.

Roligt att du sågar stämningen på Emirates? Såg du matchen mot Spurs i FA? Vi snackar stämning topp 3 den här säsongen på öarna. Vi kan om vi vill, tyvärr är vi lite bekväma.
2014-02-01, 09:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qhz.
Hahaha!

När bjöd den gode 4522 på det där citatet? I och med att det nu blev som det blev är ju det där citatet utan tvekan årets citat, och det redan i januari.

Signaturmaterial ta mig fan!

Edit: Var tvungen att leta och hittade det, (FB) Silly Season inför och under 13/14 (internationell fotboll)

Helt fantastiskt!
.... Ja herrejävlar vilket citat!!!!

Helt fantastiskt!

@snillet1 w/e: haha din jävla pajas. Korten ligger solklart på bordet men du fortsätter älta samma visa som om allt hänt ändå.
2014-02-01, 10:09
Medlem
OG-lovers avatar
Det är så mycket Arsenalsnack i den här tråden så hälften vore nog.

Underligt att Banega gick dit han gick. Ett bättre lag hade helt klart kunnat låna in honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in