Citat:
Ursprungligen postat av
zizacon
Det är ingen som säger att man måste köpa Draxler. Jag stör mig ärligt talat på att folk är så jävla enögda och att det är något slags allt eller inget. Vad är det dom är så oändligt omöjligt med att ta in vettiga erfarna spelare för en beskedlig summa som kan erbjuda den bredd som krävs för att slåss om titeln? Problemet är att Wenger är närmast apatisk, när alla vet att det måste in en striker. Det vore helt överkomligt med en Demba Ba förra året till exempel, eller en berbatov, Vuccinic eller något liknande.
Det optimala vore just en sådan kortsiktig lösning och försöka ta in en bra striker i sommar, men det som är oförsvarbart är att vara så jävla naiv och rent korkad att man ska sätta hela säsongen på att Giroud håller sig hel under alla dessa matcher. Jag tycker det är sinnessjukt att hålla på att chansa när klubben inte vunnit något på hur lång tid som helst. Det visar bara på en klar brist på ambition.
Jag håller med om att kunde de inte få Draxler borde de skaffat en annan anfallare, typ Taarabt eller Llorente som jag var sugen på.
Men det verkar tydligt att Wengers förstaval var Draxler och han har förrut sagt att han vill att hans spelare "stay together" iom att han verkligen bryr sig. Kanske såg det ut som en deal som han kunde ro i hamn så han skickade delegationen som de sa.
Ett möjligt scenario är då att Schalke iom att de vet att arsenal bara har ett par timmar på sig säger att vi släpper honom bara om ni betalar utköpsklausulen och tror att de kan pressa arsenal på massa pengar.
Vad vet jag men jag tänker inte döma Wenger så snabbt. Folk stirrar sig blinda på faktumet att vi inte vunnit några titlar men det betyder inte att vi inte åstadkommit något. Titlarna kommer men Wenger har de senaste åren lyckats hålla oss i CL med väldigt begränsade resurser medans vi byggt upp en infrastruktur i klubben som kommer finnas kvar långt efter att han har försvunnit.