Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Trodde du förstod att "sot och aska" var ett uttryck som inte skulle tas bokstavligen, några förkolnade benrester, t ex ett förkolnat och knappt igenkännbart kranium, kan man förmodligen inte bortse ifrån - men ingenting som skulle kunna identifiera Vatchareya Bangsuan, och ingenting som skulle kunna fastställa dödsorsak. Så i vilket avseende menar du att jag har fel, Dockland ?
Jag har fetat där du är helt ute och cyklar:
Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Hade brandplanen fungerat som tänkt hade VB inte kunnat identifierats
Citat:
Ursprungligen postat av
Dockland
Det går att identifiera kvarlevor efter stora bränder utan problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Nej, det gör det inte. Rätt utfört blir det bara sot och aska kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Det går inte att undvika att eliminera alla spår av identifieringsmöjlighet om VB:s huvud placerats på ett gammalt bildäck, några 20L jeepdunkar diesel + bensin hade använts för att övertända gula huset på några minuter.
Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Det hade INTE gått att identifiera Vatchareeya Bangsuan (TEXT) Brandplanen hade, om den lyckats, varit den ultimata planen för förövarna att undgå straff.
När du kommer på du tagit dig vatten över huvudet ändrar du ståndpunkt ett varv, visserligen dubbla negationer, men ändå:
Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Men att det gamla träskjulet, nerbränt till grunden och med den intensiva hetta detta skulle inneburit, medfört att VB inte med säkerhet inte gått att identifiera och med ännu större säkerhet inte gått att fastställa dödsorsaken hos, det kan vi utgå ifrån,...
...och vacklar ändå lite mer:
Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Missade ditt inlägg .. Vet inte var du fått dina temp. uppgifter ifrån, dock. New Scientist ? Jag tror som sagt att identifiering av en i gula ödehuset bränd Vatchareeya varit omöjlig att göra med absolut säkerhet, medan dödsorsaken, om identifiering varit möjlig...et.c.
Om inte du själv ser din paradox är jag övertygad att majoriteten av trådläsare och skribenter kan dra sina egna slutsatser.