2014-01-31, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
Tyveken är en riktigt grym jacka!
Snyggaste Tyvek modellerna kom 2009 IMO.
Både 2 och 4-pocket ser ruggigt bra ut

sen tycker jag OG Adi Hamburg är en av de releaser på skosidan som jag ser mest framemot nu på våren

Ja där finns en del olika färger på jackan med, den är grym!

Yes, den ska komma i upp emot 13 färger ryktades det om..får väl se hur det blir med det.
Citera
2014-01-31, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SCM1910
Stone Island Tyvek, SS09, om inte säljaren sviker mig
http://sv.tinypic.com/r/35jgqc7/8

Riktigt fräsch, skulle vilja ha tag i en grå/silver 4 pocket. Limegrön vore också fett men det känns fan i mig omöjligt.
Citera
2014-01-31, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
För det första har den ingenting med casualkulturen att göra. För det andra är big pony synonymt med WT/turk och avsaknad av stil.

Fast det blir ju lite lustigt att kalla Big Pony för avsaknad av stil (även om jag håller med) och sedan sitta och runka till Stone Island, som är precis samma sak. Helt vanliga tröjor med gigantisk logga.

Inlägget är inte riktat mot dig personligen utan hela tråden. Att gå runt som reklampelare är smaklöst oavsett vilka märken man har..
Citera
2014-02-01, 00:15
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Fast det blir ju lite lustigt att kalla Big Pony för avsaknad av stil (även om jag håller med) och sedan sitta och runka till Stone Island, som är precis samma sak. Helt vanliga tröjor med gigantisk logga.

Inlägget är inte riktat mot dig personligen utan hela tråden. Att gå runt som reklampelare är smaklöst oavsett vilka märken man har..

Gigantisk? Dina definitioner är intressanta.
Citera
2014-02-01, 02:35
Medlem
Stort tryck på Hanon och Endclothing när klockan slog 01 i och med att man från och med då kunde förbeställa Adidas Hamburg! Sagt och gjort!
Citera
2014-02-01, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Gigantisk? Dina definitioner är intressanta.
Det är iaf det första man ser på en SI-tröja, och det är också meningen att det ska vara det första man ser, precis som Big Pony. Du vet lika väl som jag att folk köper SI för att det sitter en lapp på armen, så vad är skillnaden mot big pony? Lika smaklöst båda två.

Klev jag på ömma tår?
Senast redigerad av _Baste_ 2014-02-01 kl. 11:43.
Citera
2014-02-01, 11:47
Medlem
Citat:
Det är iaf det första man ser på en SI-tröja, och det är också meningen att det ska vara det första man ser, precis som Big Pony. Du vet lika väl som jag att folk köper SI för att det sitter en lapp på armen, så vad är skillnaden mot big pony? Lika smaklöst båda två.

Klev jag på ömma tår?
Skillnaden är att man kan plocka bort den och få en diskret tröja, i bra kvalité med schyssta detaljer (mer än patchen). Big pony är till stor del bomull och polyester som krängs iväg för överpris. Men uppenbarligen har du din åsikt i frågan så orkar inte argumentera mer.
Citera
2014-02-01, 12:06
Medlem
Citat:

Klev jag på ömma tår?

Skillnad på SI och SI. Ja, EN DEL folk kanske köper en tröja pga patchen. Men "folk" köper inte en jacka för 8000 pga patchen.
Citera
2014-02-01, 12:39
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
Riktigt fräsch, skulle vilja ha tag i en grå/silver 4 pocket. Limegrön vore också fett men det känns fan i mig omöjligt.

Dom är lite halvsvåra att komma över ja!
Själv har jag fastnat mer för 2 pocket!
Både en limegrön och silver 2 pocket skulle göra sig fint i mig garderob
Citera
2014-02-01, 15:22
Medlem
Ultras.tomtens avatar
Folk säger att de inte ser ralph lauren som casual, då är frågan om det inte är stilen överlag och attityden som gör att man är casual, vilka märken är det då som är Casual? SI, fred perry, henri lloyd, cp company, elesse, adidas, sergio, barbour osv...

Så bara du har ett plagg som är av ett casual märke så kan du klassa dig som casual? Så drar jag på mig en SI tröja, team sportias mjukisbraller som jag drar över mina gummistövlar. Ser folk mig som casual då? Anser att de är så mycket mer än bara märket på ett plagg som gör att man är casual!
Citera
2014-02-01, 18:19
Medlem
Ljusblå stone island sweatshirt tröjan. Någon som vet var man kan köpa den i just den färgen? LITE BABYblå skulle man kunna kalla färgen
Citera
2014-02-03, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Sugen som fan på SI overshirt. Hoppas att den kommer i svart den här säsongen. Annars får det kanske bli mörkgrå http://www.haberdash.se/en/art/aw13/stone-island/overshirt-23wn-v0165.php

Ska till Rom nästa fredag några dagar så tänkte titta förbi i SI flagstore. Hoppas på mycket nytt där och inte jobbig rea hit och dit.

http://www.casualclothing.dk/shop/stone-island-overshirt-39415p.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in