Citat:
Jag säger nej, är filmvetenskap verkligen din starkaste kvalifikation för en tjänst som pizzabagare? Du bönar och ber om ett arbete, men vad kan du faktiskt bidra med? Skall företaget neka någon som kan bidra med något för att göra dig en tjänst, är det ditt upplägg? Har uppdaterat mitt PB på sistone, tar gärna emot feedback. Det kan se lite annorlunda ut beroende på vilket jobb jag söker. Men exempelvis:
Restaurangbiträde - Tommys Pizzeria
En arbetsvillig kille är jag som har studerat filmvetenskap i några år nu och känner mig redo att komma ut i arbetslivet, få erfarenhet och utveckla mig. Restaurangbranschen lockar mig verkligen och jag vill gärna få in en fot på den. Jag hoppas innerligt att ni ger mig chansen hos er som restaurangbiträde.
Min arbetsvilja är hög och jag är mån om att lyckas med mina uppgifter. Vid jobb som kräver kundservice vill jag göra mitt bästa för att få kunden nöjd. Jag är serviceinriktad och vet att det är en viktig egenskap att ha när det gäller kundbemötande.
För att beskriva mig mer som person kan jag säga att jag har humor, är positiv, pålitlig, stresstålig, noggrann och bra på att passa tider. I skolan var jag alltid i tid till lektionerna och lärarna kunde visa mig uppskattning för det.
Flera gånger varje vecka styrketränar jag, min fysik är god och jag klarar tunga lyft.
Efter att ha varit arbetssökande en tid har jag numera rätt till nystartsjobb, vilket innebär att en arbetsgivare kan få ersättning för att ha mig anställd. Jag håller tummarna för att ni ska finna mig intressant.
Med vänliga hälsningar
Namn Efternamn
Långgatan 4
Postnummer Stockholm
Födelsedatum: 1991-12-20
E-post: namnefternamnsiffra@hotmail.com
Telefon: 070-*** ** **
En arbetsvillig kille är jag som har studerat filmvetenskap i några år nu och känner mig redo att komma ut i arbetslivet, få erfarenhet och utveckla mig. Restaurangbranschen lockar mig verkligen och jag vill gärna få in en fot på den. Jag hoppas innerligt att ni ger mig chansen hos er som restaurangbiträde.
Min arbetsvilja är hög och jag är mån om att lyckas med mina uppgifter. Vid jobb som kräver kundservice vill jag göra mitt bästa för att få kunden nöjd. Jag är serviceinriktad och vet att det är en viktig egenskap att ha när det gäller kundbemötande.
För att beskriva mig mer som person kan jag säga att jag har humor, är positiv, pålitlig, stresstålig, noggrann och bra på att passa tider. I skolan var jag alltid i tid till lektionerna och lärarna kunde visa mig uppskattning för det.
Flera gånger varje vecka styrketränar jag, min fysik är god och jag klarar tunga lyft.
Efter att ha varit arbetssökande en tid har jag numera rätt till nystartsjobb, vilket innebär att en arbetsgivare kan få ersättning för att ha mig anställd. Jag håller tummarna för att ni ska finna mig intressant.
Med vänliga hälsningar
Namn Efternamn
Långgatan 4
Postnummer Stockholm
Födelsedatum: 1991-12-20
E-post: namnefternamnsiffra@hotmail.com
Telefon: 070-*** ** **
Du anser att det är en bedrift att vara i tid till lektioner och det är något du skall ha och fick uppskattning för? Är inte det en självklarhet? ^^ Att du fick uppskattning och uppmärksamhet för något som bör vara naturligt skrämmer mig kraftigt, vad hade du för övriga brister som gjorde att detta imponerade så?