2014-01-27, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqisdis

Du ska endast ange Personligt brev som rubrik samt ditt förnamn och efternamn.
Citera
2014-01-27, 19:30
Medlem
Citat:
En kanske korkad fråga, men ska man skriva "Personligt brev" som rubrik eller ska man ha typ "Student söker anställning" eller liknande?
Ansökan till tjänsten XX. Det är tydligt och företaget ser att det inte är en mängdansökan.
Citera
2014-01-27, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Ansökan till tjänsten XX. Det är tydligt och företaget ser att det inte är en mängdansökan.
Så i mitt fall blir det "Ansökan till tjänsten "Lagermedarbetare""? Eller ska jag skriva "Ansökan till tjänst(en?) som lagermedarbetare"?
Citera
2014-01-27, 21:59
Medlem
Citat:
Så i mitt fall blir det "Ansökan till tjänsten "Lagermedarbetare""? Eller ska jag skriva "Ansökan till tjänst(en?) som lagermedarbetare"?
Lite beroende på, gällande lagermedarbetare skulle jag skrivit "Ansökan till tjänst(en) som lagermedarbetare" beroende på om de annonserat efter personal eller ej, samt om de anger att det är en eller flera personer som söks...
Citera
2014-01-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moa-
Lite beroende på, gällande lagermedarbetare skulle jag skrivit "Ansökan till tjänst(en) som lagermedarbetare" beroende på om de annonserat efter personal eller ej, samt om de anger att det är en eller flera personer som söks...
Well, då jag söker en icke-utannonserad tjänst så passar det väl bättre med "tjänst" istället för "tjänsten" antar jag?
Citera
2014-01-28, 00:10
Avslutad
Citat:
Well, då jag söker en icke-utannonserad tjänst så passar det väl bättre med "tjänst" istället för "tjänsten" antar jag?
Ditt antagande är korrekt. Lycka till!
Citera
2014-01-28, 17:27
Medlem
Citat:
Sekunderar tidigare svar du fått och önskar även jag lycka till! =)
Citera
2014-01-29, 15:06
Medlem
Hundvalps avatar
Om man ska på intervju och det står att man ska ta med sig intyg och betyg, räcker det med kopior då eller måste de vara original?

Och vad menas med intyg?
Citera
2014-01-29, 16:33
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvalp
Om man ska på intervju och det står att man ska ta med sig intyg och betyg, räcker det med kopior då eller måste de vara original?

Och vad menas med intyg?

Det räcker med kopior. Intyg är tex. att någon tidigare arbetsgivare skrivit ett papper om att du jobbat hos dem och eventuellt om hur du skötte dig.
Citera
2014-01-30, 23:38
Medlem
TruckUrbans avatar
Ett personligt brev jag skrev så hade jag rubriken "Personligt brev till" och klistrade in företagets namn/logga bakom. Tror det kan funka.
Citera
2014-01-31, 15:57
Medlem
Natenates avatar
Har uppdaterat mitt PB på sistone, tar gärna emot feedback. Det kan se lite annorlunda ut beroende på vilket jobb jag söker. Men exempelvis:

Citera
2014-01-31, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Ett personligt brev jag skrev så hade jag rubriken "Personligt brev till" och klistrade in företagets namn/logga bakom. Tror det kan funka.
Logga skall du vara väldigt försiktig med då vissa företag och organisationer är väldigt strikta med hur dessa får nyttjas. Människor som ej är anställda skulle därför ej vara populära som användare... Vet bland annat att logga från universitet ofta ej får användas till arbeten på lägre nivå än examensuppsats och avhandlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in