Så i mitt fall blir det "Ansökan till tjänsten "Lagermedarbetare""? Eller ska jag skriva "Ansökan till tjänst(en?) som lagermedarbetare"?
Lite beroende på, gällande lagermedarbetare skulle jag skrivit "Ansökan till tjänst(en) som lagermedarbetare" beroende på om de annonserat efter personal eller ej, samt om de anger att det är en eller flera personer som söks...
Lite beroende på, gällande lagermedarbetare skulle jag skrivit "Ansökan till tjänst(en) som lagermedarbetare" beroende på om de annonserat efter personal eller ej, samt om de anger att det är en eller flera personer som söks...
Well, då jag söker en icke-utannonserad tjänst så passar det väl bättre med "tjänst" istället för "tjänsten" antar jag?
Har uppdaterat mitt PB på sistone, tar gärna emot feedback. Det kan se lite annorlunda ut beroende på vilket jobb jag söker. Men exempelvis:
Restaurangbiträde - Tommys Pizzeria
En arbetsvillig kille är jag som har studerat filmvetenskap i några år nu och känner mig redo att komma ut i arbetslivet, få erfarenhet och utveckla mig. Restaurangbranschen lockar mig verkligen och jag vill gärna få in en fot på den. Jag hoppas innerligt att ni ger mig chansen hos er som restaurangbiträde.
Min arbetsvilja är hög och jag är mån om att lyckas med mina uppgifter. Vid jobb som kräver kundservice vill jag göra mitt bästa för att få kunden nöjd. Jag är serviceinriktad och vet att det är en viktig egenskap att ha när det gäller kundbemötande.
För att beskriva mig mer som person kan jag säga att jag har humor, är positiv, pålitlig, stresstålig, noggrann och bra på att passa tider. I skolan var jag alltid i tid till lektionerna och lärarna kunde visa mig uppskattning för det.
Flera gånger varje vecka styrketränar jag, min fysik är god och jag klarar tunga lyft.
Efter att ha varit arbetssökande en tid har jag numera rätt till nystartsjobb, vilket innebär att en arbetsgivare kan få ersättning för att ha mig anställd. Jag håller tummarna för att ni ska finna mig intressant.
Med vänliga hälsningar Namn Efternamn
Långgatan 4
Postnummer Stockholm
Ett personligt brev jag skrev så hade jag rubriken "Personligt brev till" och klistrade in företagets namn/logga bakom. Tror det kan funka.
Logga skall du vara väldigt försiktig med då vissa företag och organisationer är väldigt strikta med hur dessa får nyttjas. Människor som ej är anställda skulle därför ej vara populära som användare... Vet bland annat att logga från universitet ofta ej får användas till arbeten på lägre nivå än examensuppsats och avhandlingar.