2014-01-31, 15:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Varför man åker till ett par olika affärer och handlar är väl inget konstigt?
Men då kan han ha sett KJ och VB och planerat efter det, precis som jag skrev, och som Tangera invände mot utan motivering.
Senast redigerad av Quarrel 2014-01-31 kl. 15:06.
Citera
2014-01-31, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför åkte han på COOP och handlade då?

Spekulativt för att något han var ute efter inte fanns på Kvantum. Och i stressen kom han kanske på andra varor han behövde.
Citera
2014-01-31, 15:04
Medlem
Citat:
Men då kan han ha sett KJ och VB och planerat efter det, precis som jag skrev.
Hur menar du att han planerade det enligt tesen du driver f n?
Citera
2014-01-31, 15:10
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Men då kan han ha sett KJ och VB och planerat efter det, precis som jag skrev.
Jag säger det igen, möjligt? jodå, vidare troligt?

Njäe.
Citera
2014-01-31, 15:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag var ironisk i mitt inlägg. Trodde det framgick. Klart det inte är några större problem att identifiera kroppar efter bränder. Det här med att ett däck, lite bensin och ett tomt luftigt träskjul som brinner ganska hastigt skulle generera att det bara är stoft kvar av en människokropp är bara ren och skär idioti. Det roliga i kråksången är att vedebörande envisas att hen har rätt och att det är vi som är bakom flötet mer eller mindre.
Stor underhållning.

Det hade inte gått att med säkerhet identifiera VB om brandplanen lyckats och dödsorsaken varit omöjlig att fastställa, sedan får du tro vad du vill.

Edit: En ganska stor byggnad, inte ett "litet skjul", och inte bara ett däck och lite bensin - jag skrev: några 20L dunkar diesel OCH några dunkar bensin. Nerbrunnet till grunden och några dygn innan brandteknikerna pga hettan kunde undersöka brandplatsen. Och varför skulle brandteknikerna brådska med detta ? Det handlade ju om ett obebott ödehus som skulle rivas i vilket fall ..
Citera
2014-01-31, 15:13
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det hade inte gått att med säkerhet identifiera VB om brandplanen lyckats och dödsorsaken varit omöjlig att fastställa, sedan får du tro vad du vill.

Edit: En ganska stor byggnad, inte ett "litet skjul", och inte bara ett däck och lite bensin - jag skrev: några 20L dunkar diesel OCH några dunkar bensin. Nerbrunnet till grunden och några dygn innan brandteknikerna pga hettan kunde undersöka brandplatsen. Och varför skulle brandteknikerna brådska med detta ? Det handlade ju om ett obebott ödehus som skulle rivas i vilket fall ..

...och då blir det bara stoft kvar av en människa? Som du skrev tidigare?
Citera
2014-01-31, 15:28
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrb1421
Ännu en nygammal teroi.
Det var förmodligen VB som vittnet såg vid Lejonbacksvägen 21.30 4.e maj det som varit ett frågetecken har varit att hon inte går mot Sävast utan tillbaka samma väg som hon kom.Men det finns en förklaring till detta vägen är nämligen en återvändsgata efter du gått en bit så står skylten där,VB var inte medveten om att det finns en gångväg som har förbindelse med Åbergsvägen för att se den skylten måste du fortsätta ca 200m till.Det tror jag är förklaringen till att hon vänder om.Hon bestämmer sig nu för att ta cykelvägen till Sävast det skulle bli hennes död.Kj startar nu sin bilfärd kanske för att bara besöka brodern eller så skulle han leta efter VB som han visste var på väg till Sävast men han kan omöljigt veta vilken väg hon skulle ta.Han dricker inga fem starköl, han kanske är upprörd över någonting i relationen med VB men i det här läget har KJ ingen som helst tanke på mord och defenitivt ingen plan för någon styckning.Plötsligt dyker VB upp framför bilen vad som sen sker är ju omöljigt att spekulera om.Men jag tror att VB lämmnades där någonstans(som jag tidigare sagt) KJ kunde nu återvänt hem och hoppas att ingen sett honom eller bilen hade han gjort det skulle han förmodligen varit en fri man idag.Men han fortsätter till brodern en färd som han först förnekar för att sedan erkänna(fem öl) när han inser att den lögnen kommer fort att avslöjas.Min teroi om vad som sedan händer återkommer jag till om nu någon är intresserad.

Antyder du att KJ körde ihjäl VB med bilen ? Misstänkta påkörningsskador skulle väl ha framgått vid obduktionen och skador på bilen är väl oundvikligt ? Nej, kan det inte ha gått till ..
Citera
2014-01-31, 15:28
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Äh, gå hem och brinn!
Besök ett krematorie!
Citera
2014-01-31, 15:32
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Antyder du att KJ körde ihjäl VB med bilen ? Misstänkta påkörningsskador skulle väl ha framgått vid obduktionen och skador på bilen är väl oundvikligt ? Nej, kan det inte ha gått till ..

Rättsläkaren var danska på en rättegång i norrland. Man vet inte riktigt vad hon sa.
Citera
2014-01-31, 15:33
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Njae, han har bättre koll än både du och jag.

Bättre koll på statistik, men längre än så sträcker sig inte GW:s kunnande - han har förbluffande låg träffprocent. Men GW är väl i huvudsak deckarförfattare, inte mordutredare ?
Citera
2014-01-31, 15:45
Medlem
Någon (OY tror jag) lanserade en tanke om att KJ dödade VB i lgh och flyttade ut kroppen på balkongen för förvaring innan förflyttning.
Tycker inte det verkar direkt orimligt. I vart fall har så skett åtminstone vid ett tidigare styckmord:

http://www.expressen.se/nyheter/har-koper-misstankte-mordaren-sagen-pa-rea/

"Därefter har han med flera knivhugg dödat henne." /--/ "Det brutala mordet inleddes med ett gräl.."
/--/ "..han städade upp allt blod och släpade ut sambon på balkongen."

Tänkbart (?) scenario: KJ stryper/slår VB så hon svimmar av. KJ (som ev tror att VB är död) bär ut VB på balkongen och lägger duschdraperiet (el nåt annat) runt kroppen. VB börjar vakna till; KJ får panik och greppar skölpen..

KJ emballerar sedan kroppen nogsamt (och är därför säker på att inga spår kommer att påträffas i lgh).
Hur fick KJ bort kroppen? Varför stycka? (lgh kan ju knappast vara styckplats?) Har inga bra el ens dåliga svar.
Citera
2014-01-31, 15:57
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
...och då blir det bara stoft kvar av en människa? Som du skrev tidigare?

Plus några kolbitar som vore hart när omöjligt att utvinna dna från. Jag tror alltså inte att det med tillräcklig säkerhet hade gått att fastställa att det var rester efter Vatchareeya som påträffats. Och, igen, det hade INTE gått att fastställa dödsorsaken, dvs ingen hade kunnat påstå att ägaren till kolresterna hade mördats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in