Citat:
Ursprungligen postat av
norrb1421
Ännu en nygammal teroi.
Det var förmodligen VB som vittnet såg vid Lejonbacksvägen 21.30 4.e maj det som varit ett frågetecken har varit att hon inte går mot Sävast utan tillbaka samma väg som hon kom.Men det finns en förklaring till detta vägen är nämligen en återvändsgata efter du gått en bit så står skylten där,VB var inte medveten om att det finns en gångväg som har förbindelse med Åbergsvägen för att se den skylten måste du fortsätta ca 200m till.Det tror jag är förklaringen till att hon vänder om.Hon bestämmer sig nu för att ta cykelvägen till Sävast det skulle bli hennes död.Kj startar nu sin bilfärd kanske för att bara besöka brodern eller så skulle han leta efter VB som han visste var på väg till Sävast men han kan omöljigt veta vilken väg hon skulle ta.Han dricker inga fem starköl, han kanske är upprörd över någonting i relationen med VB men i det här läget har KJ ingen som helst tanke på mord och defenitivt ingen plan för någon styckning.Plötsligt dyker VB upp framför bilen vad som sen sker är ju omöljigt att spekulera om.Men jag tror att VB lämmnades där någonstans(som jag tidigare sagt) KJ kunde nu återvänt hem och hoppas att ingen sett honom eller bilen hade han gjort det skulle han förmodligen varit en fri man idag.Men han fortsätter till brodern en färd som han först förnekar för att sedan erkänna(fem öl) när han inser att den lögnen kommer fort att avslöjas.Min teroi om vad som sedan händer återkommer jag till om nu någon är intresserad.
Skulle kunna vara så att han körde på henne också. Inte någon större smäll, men tillräckligt för att hon skulle falla omkull, bli avsvimmad. Därefter lyfter han in henne i bagaget. Hon svartklädd, skymningen hade börjat göra sig påmind. KJ hade druckit sedan blev allt ett kaos och panik uppstod. Hon hade förutom stickskador vid obduktionen vissa skrapsår och skada från våld mot huvudet. Kanske hämtade han lämpligt stickverktyg i föräldrahemmet. Sedan bar det i väg upp till Mjösjöberget. Bilen fick inga yttre skador.
Därför finns inga spår i lägenheten eller andra betydande vittnesuppgifter från huset som beskriver ett mord. Ingen har sett honom bära ut VB heller. De många sticken i hennes kropp kanske inte betyder hat, utan snarare förtvivlan över sin egen situation. Är det så att detta kan stämma så har han bett om hjälp. Och fått hjälp. Bl a med styckningen och transporter.
Hittills har han försökt bli friad, men det gick inte tingsrätten med på. Nu får han ny advokat och de bestämmer sig för att KJ ska lätta sitt hjärta. HR dömer honom för vållande till annans död och brott mot griftefriden.