2014-01-30, 22:16
Medlem
Hur gör man sig av med vapen man inte längre vill ha i listan?
Citera
2014-01-30, 22:18
Medlem
neqers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamanatsi
Du drar upp vapenmenyn och har markören över det vapnet du vill göra dig av med och trycker Y om du spelar på Xbox, annars är det väl kanske den knappen som man går in i fordon med.
Citera
2014-01-31, 02:18
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underbartliv
Plocka vapen och ammo! Kör alltid det när ammon sinar istället för att åka till ammo-nation.

Japp, men man kan ju inte plocka upp förens ammon är nere på noll väl?

Gang attacks brukar ge lite ammo också. I lådorna ligger det 500 dollar och nåt vapen.

Citat:
Ursprungligen postat av hamanatsi

Citat:
Ursprungligen postat av neqer
Du drar upp vapenmenyn och har markören över det vapnet du vill göra dig av med och trycker Y om du spelar på Xbox, annars är det väl kanske den knappen som man går in i fordon med.

Yes håll inne vapenmeny-knappen och Y på xbox samt trekant på ps3, så dumpar man vapnet man har valt. Jag försökte dumpa en pistol häromdan men fick tillbaka den

Man kan droppa lite ammo också, men har aldrig provat. Då är det iaf rund ring som gäller för ps3. Xbox är det B.
Citera
2014-01-31, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Japp, men man kan ju inte plocka upp förens ammon är nere på noll väl?

Gang attacks brukar ge lite ammo också. I lådorna ligger det 500 dollar och nåt vapen.
Om du har under 2k med skott till vapnen så kan du plocka och inte som minigun där du måste köra slut på allt för att få mer ammo.
Citera
2014-01-31, 14:35
Medlem
danne9king9s avatar
Lite funderingar. Någon kanske kan hjälpa mig att få svar på.

Kan på nåt sätt få fram värdetransporterna eller kommer dom bara slumpmässigt? Tänkte om man kunde ringa tex Lester och få hjälp för det?

Varför kan ja skjuta mina vänner? Ser ju att dom har en "ring" runt sig men kommer dom för nära slår man dom av misstag eller blir skjutna. Kan man ställa in de på nåt sätt?

Hur väljer man vart man vill spela Survival, alltså på vilken plats? Måste man starta på den angivna platsen eller går de att skapa och välja?
Citera
2014-01-31, 17:23
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne9king9

Kan på nåt sätt få fram värdetransporterna eller kommer dom bara slumpmässigt? Tänkte om man kunde ringa tex Lester och få hjälp för det?

Varför kan ja skjuta mina vänner? Ser ju att dom har en "ring" runt sig men kommer dom för nära slår man dom av misstag eller blir skjutna. Kan man ställa in de på nåt sätt?

Hur väljer man vart man vill spela Survival, alltså på vilken plats? Måste man starta på den angivna platsen eller går de att skapa och välja?

1. Slump.

2. Finns ingen inställning tyvärr.

3. Paus > online > Jobs > Host Job > Survival > välj survival.

Du måste ha spelat den för att den för att kunna välja den tror jag.
Citera
2014-01-31, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danne9king9

Värdetransporterna kommer lite då och då, men när dom väl kommer så kan du få jaga 5-10st och tjäna bra på det. Om man ändå hade kunnat ringa efter dom,vilken lyx!

Tyvärr kan man skjuta sina vänner men det är bara att hålla koll på auto-aimen och håller med att det är sjukt störande med att man "knockar" någon när man står nära sin vän.

Survival kan du välja genom Start - Online - Jobs - Host - Rockstar Created - Suvival och där kan du välja vilken du vill starta/hosta. Men du måste vara level 15 för att kunna hosta men du kan spela med andra som bjuder in dig.

EDIT: Damn you Wertym
Senast redigerad av underbartliv 2014-01-31 kl. 17:34.
Citera
2014-01-31, 18:24
Medlem
Necrofilis avatar
Har inte spelat ordentligt på skitlänge. Saknar faktiskt att spela med Knimme som jag spelade mest med!

Dessvärre har jag flyttat ut i obygden där jag som mest kan kan ha 8 mb/s. Är det spelbart, eller bör jag använda 4G till PS3:an?
Citera
2014-01-31, 18:38
Medlem
TheEvilUnicorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrofili
Har inte spelat ordentligt på skitlänge. Saknar faktiskt att spela med Knimme som jag spelade mest med!

Dessvärre har jag flyttat ut i obygden där jag som mest kan kan ha 8 mb/s. Är det spelbart, eller bör jag använda 4G till PS3:an?
Altså, för att vara extra säker använd 4G.
Citera
2014-01-31, 19:51
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrofili

Jag lirar på 8 mb/s... Det går oftast dåligt men det går. Stora sessions är inget för mig dock, sessions jag är med i blir tomma ganska fort av någon anledning.

Blir även dsc från jobb och allt möjligt. Men det går!
Citera
2014-01-31, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
Jag lirar på 8 mb/s... Det går oftast dåligt men det går. Stora sessions är inget för mig dock, sessions jag är med i blir tomma ganska fort av någon anledning.

Blir även dsc från jobb och allt möjligt. Men det går!
Haha, dig får man vänta på när du försvinner under/efter ett mission så du hinner komma igång igen så man kan bjuda in dig!
Så det går "knappt" för dig!
Citera
2014-01-31, 20:34
Medlem
Wertyms avatar
Hmm, jag upplever att de "bra" uppdragen kommer mer sällan nu än förra helgen... Får inte de som betalar asbra + mycket rp lika ofta på vote-screen nu.

Citat:
Ursprungligen postat av underbartliv
Haha, dig får man vänta på när du försvinner under/efter ett mission så du hinner komma igång igen så man kan bjuda in dig!
Så det går "knappt" för dig!

Haha det är sant det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in