Citat:
Ursprungligen postat av
Siegfrid
Det är just i feedbacken som de klimattroende gått vilse och helt saknar trovärdiga teorier och iakttagelser för den positiva feedback som är själva altaret i AGW-kyrkan.
Vem är vilse?
Till skillnad från er klimatskeptiker, så hittar vi inte på egna teorier för att bortförklara koldioxid-utsläppens betydelse för klimatet. Då hamnar man ofelbart fel. Den här tråden spricker nästan av era självsäkra utsagor. Har någon av dem visat sig ha någon bäring?
Vi avvaktar vad forskningen kommer fram till. Feedback-mekanismerna forskas det mycket kring.
Citat:
Ursprungligen postat av
Siegfrid
Du kan ju börja med den ökade avdunstningen och ta en funderare på om det blir mer eller mindre moln och därmed mer eller mindre skuggning av jorden?
Jag är ingen expert och tänker inte heller utnämna mig själv till det. Så mina funderingar på det här området är tämligen ointressanta.
Däremot tar jag gärna till mig nya forskningsrön, t ex att man funnit att den ökade avdunstningen kanske leder till mer vattenånga bara, inte mer moln. Det skulle driva på temperaturen mer än IPCC tidigare trott. Det var forskare i Australien som kom fram till detta ganska nyligen.