2014-01-31, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han kan ha kört Ugglegatan iaf för att försäkra sig om att det var rätt bil.

Hur kunde han veta att hon skulle bli hämtad av den bilen? Promenad hade varit ett alt.
Citera
2014-01-31, 07:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Detta med koll av bilarna, var i fup står det? Hittar det inte.
Sid 1474f.
Citera
2014-01-31, 07:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangera
Hur kunde han veta att hon skulle bli hämtad av den bilen? Promenad hade varit ett alt.
Jo, det kan ha varit en anledning att undersöka om hon hämtades.
Citera
2014-01-31, 08:52
Medlem
Gordon9s avatar
Jag ställde frågan tidigare men fick inget svar. Försöker igen.

Kan någon en gång för alla klargöra omständigheterna om den svarta sopsäcken i ödehuset. Fanns det en sådan, var det MSP som hittade den, vad fanns i den och vart tog den vägen?
Citera
2014-01-31, 09:42
Medlem
Docklands avatar
Leif GW yttrar sig generellt om styckmördare:

"Enligt professorn finns det två typer av styckmördare.
- Den ena är mannen som kramat ihjäl hustrun sin. För att fördröja upptäckten styckar han och gör sig av med kroppen. Det är en ensam gärningsman.
- Den andra är psykfallet. En uppgörelse mellan kriminella. Oftast flera gärningsmän."

Vilken av de tu är detta fall månne?
Citera
2014-01-31, 09:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Leif GW yttrar sig generellt om styckmördare:

"Enligt professorn finns det två typer av styckmördare.
- Den ena är mannen som kramat ihjäl hustrun sin. För att fördröja upptäckten styckar han och gör sig av med kroppen. Det är en ensam gärningsman.
- Den andra är psykfallet. En uppgörelse mellan kriminella. Oftast flera gärningsmän."

Vilken av de tu är detta fall månne?
Det uttalar han om Holger, som hittades styckmördad efter att ha mördat sin hustru. Jag tror inte det fallet hör till någon av dessa typer, och det behöver inte det här fallet göra heller.
Citera
2014-01-31, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Efter en brand av beskrivet slag, boostad med diesel och bensin och med VB:s huvud vilande på ett gammalt bildäck, en brand som pågått i kanske ett dygn innan brandteknikerna kunnat närma sig kolhögen beroende på den intensiva hettan som utvecklats och som avklingar relativt långsamt hade resulterat blivit att det inte med säkerhet gått att identifiera Vatchareeya, och det hade definitivt inte varit möjligt att fastställa dödsorsaken. Vilket naturligtvis varit det viktigaste. Så jag är ledsen ToZon, jag köper inte det påståendet.

MBoudine, har du några belägg för att ett påtuttande av aktuell byggnad skulle resultera i ovan nämnda förlopp? Jag är inte så insatt i brandförsvarets modus operandi, resurser och förmågor, men det verkar du vara. Varför skulle branden tillåtas pågå i kanske ett dygn? Skulle det vara omöjligt att släcka, menar du? Jag trodde i min enfald att brandförsvaret hade ganska bra vapen i sin arsenal, med pulver, skum, vatten och andra roligheter. Kan du förklara, för en o(pyro)teknisk lekman som undertecknad, exakt hur det hela skulle gått till?
Citera
2014-01-31, 10:08
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Den som planerar att plantera blod i en bil måste vara säker att det är rätt bil som det görs i.
Jag anser personen har kunnat ta registreringsnumret på den bilen han trott är KJ:s, som funnits på parkeringen, sedan har han kollat genom bilregistret att det är rätt bil och inga misstag göres.
Sedan att det är kollat två gånger och även på KJ:s far bil, kan vara av andra orsaker sannolikt att avleda avsikten med kontrollen på KJ:s bil.
Man kan inse det är en mycket noggrann person som gjort det och även visste vem KJ var.

Du har fel, man kan inte kontrollera vem som äger ett fordon via den tjänsten.
Hur många ggr skall det behöva upprepas?
Din teori faller än en gång.
Citera
2014-01-31, 10:17
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Det uttalar han om Holger, som hittades styckmördad efter att ha mördat sin hustru. Jag tror inte det fallet hör till någon av dessa typer, och det behöver inte det här fallet göra heller.

I artikeln om Holger ja, men han beskriver i generella drag.
Citera
2014-01-31, 10:19
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.P.Feynman
MBoudine, har du några belägg för att ett påtuttande av aktuell byggnad skulle resultera i ovan nämnda förlopp? Jag är inte så insatt i brandförsvarets modus operandi, resurser och förmågor, men det verkar du vara. Varför skulle branden tillåtas pågå i kanske ett dygn? Skulle det vara omöjligt att släcka, menar du? Jag trodde i min enfald att brandförsvaret hade ganska bra vapen i sin arsenal, med pulver, skum, vatten och andra roligheter. Kan du förklara, för en o(pyro)teknisk lekman som undertecknad, exakt hur det hela skulle gått till?

Krånglet att få brottsoffer att helt spårlöst försvinna har Mboudine löst. Det tas nog tacksamt emot av banditer som har ett sjå med att sänka folk i havet, lösa upp i syra m.m.
Nu slipper man det för all framtid.
Ett bildäck, lite bensin och något litet skjul i någon stad så är saken biff.
Citera
2014-01-31, 10:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
I artikeln om Holger ja, men han beskriver i generella drag.
Ja, och jag upprepar: Jag tror inte det fallet hör till någon av dessa typer, och det behöver inte det här fallet göra heller. Det finns fler typer än vad GW säger.
Citera
2014-01-31, 10:33
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ja, och jag upprepar: Jag tror inte det fallet hör till någon av dessa typer, och det behöver inte det här fallet göra heller. Det finns fler typer än vad GW säger.

Okej, som vilka typer då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in