Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Efter en brand av beskrivet slag, boostad med diesel och bensin och med VB:s huvud vilande på ett gammalt bildäck, en brand som pågått i kanske ett dygn innan brandteknikerna kunnat närma sig kolhögen beroende på den intensiva hettan som utvecklats och som avklingar relativt långsamt hade resulterat blivit att det inte med säkerhet gått att identifiera Vatchareeya, och det hade definitivt inte varit möjligt att fastställa dödsorsaken. Vilket naturligtvis varit det viktigaste. Så jag är ledsen ToZon, jag köper inte det påståendet.
MBoudine, har du några belägg för att ett påtuttande av aktuell byggnad skulle resultera i ovan nämnda förlopp? Jag är inte så insatt i brandförsvarets modus operandi, resurser och förmågor, men det verkar du vara. Varför skulle branden tillåtas pågå i kanske ett dygn? Skulle det vara omöjligt att släcka, menar du? Jag trodde i min enfald att brandförsvaret hade ganska bra vapen i sin arsenal, med pulver, skum, vatten och andra roligheter. Kan du förklara, för en o(pyro)teknisk lekman som undertecknad, exakt hur det hela skulle gått till?