Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-01-30, 10:19
Medlem
Deathwanderers avatar
haha, blir oftast att man kmr tillbaka!
Citera
2014-01-30, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deathwanderer
haha, blir oftast att man kmr tillbaka!

Bara att instämma, har spelat från och till sedan 2003 nu. Man lägger av, det går något år eller två sen börjar man snacka med polarna om gamla minnen och vips är man igång igen.
Citera
2014-01-30, 17:15
Medlem
Hej!
Har lite problem med Tibia, tycker det inte känns någon bra o lira, känns som spelet inte hänger med, lite laggs o tror de är något med grafiken också. Vad ska man göra för att få så "lagg" fritt som möjligt,
Specs på datorn är typ GTx760 o någon AMD cpu för 1k
Citera
2014-01-30, 18:14
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbanneedhelp
Hej!
Har lite problem med Tibia, tycker det inte känns någon bra o lira, känns som spelet inte hänger med, lite laggs o tror de är något med grafiken också. Vad ska man göra för att få så "lagg" fritt som möjligt,
Specs på datorn är typ GTx760 o någon AMD cpu för 1k

Gå in på settings och justera upplösning samt höj framerate limit.

För övrigt, hur pkar man någon numera? Har inte lirat på antal år men började för en månad sen men fattar inte hur man ska göra.
Man har ju först handen (missclick-handen) som man ska trycka i så den blir röd, sen har man 4 st olika combat-settings.. hur ställer man in för att kunna pka?
(Har endast testat på en guildmate och det har då inte funkat iallafall)
Lirar på Selena så det ska vara Open PVP.
Citera
2014-01-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Gå in på settings och justera upplösning samt höj framerate limit.

För övrigt, hur pkar man någon numera? Har inte lirat på antal år men började för en månad sen men fattar inte hur man ska göra.
Man har ju först handen (missclick-handen) som man ska trycka i så den blir röd, sen har man 4 st olika combat-settings.. hur ställer man in för att kunna pka?
Det hjälper inte med FPS, o det spelar ingen roll vad man kör för upplösning nu när jag inte använder FULL SCREEN
Citera
2014-01-30, 18:22
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Det hjälper inte med FPS, o det spelar ingen roll vad man kör för upplösning nu när jag inte använder FULL SCREEN
Testa Leatrix latency fix, kan ju möjligtvis vara delay på internet

http://www.wowinterface.com/downloads/info13581-LeatrixLatencyFix.html
Citera
2014-01-30, 18:41
Medlem
Citat:

Inte spelat på nån månad nu... Men om jag kommer ihåg rätt så är det 4 olika combat-settings.
Grön = Omöjligt att attackera players överhuvudtaget.
Vit = Går att attackera tillbaks om man blir attackerad, eller om någon i guilden blir attackerad (inte 100%)
Gul = Går att attackera alla som har skull men man får yellow skull (inte 100%)
Röd = Man kan attackera det man känner för!

Har dock för mig att det inte går att attackera folk i samma guild eller party, någon som kan bekräfta det?

EDIT : http://tibia.wikia.com/wiki/Combat_Controls
Senast redigerad av Skrefan 2014-01-30 kl. 18:56.
Citera
2014-01-30, 21:07
Medlem
Latency fix har jag redan men de löste sig genom att starta om datorn
Citera
2014-01-30, 21:08
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrefan
Inte spelat på nån månad nu... Men om jag kommer ihåg rätt så är det 4 olika combat-settings.
Grön = Omöjligt att attackera players överhuvudtaget.
Vit = Går att attackera tillbaks om man blir attackerad, eller om någon i guilden blir attackerad (inte 100%)
Gul = Går att attackera alla som har skull men man får yellow skull (inte 100%)
Röd = Man kan attackera det man känner för!

Har dock för mig att det inte går att attackera folk i samma guild eller party, någon som kan bekräfta det?

EDIT : http://tibia.wikia.com/wiki/Combat_Controls

Grymt! Tack för hjälpen
Läste igenom wikin där och hade för mig att det inte stod så tydligt, visserligen var jag ganska full när jag läste den så det var inte helt otroligt att jag missade det helt enkelt.

Har försökt pka min broder (eller ja alltså ge en hit eller två) men har aldrig lyckats men vi är ju i samma guild så då är det inte så konstigt att det inte fungerade.

--
Försökte nyss på att göra behemoth quest.
Jag 86 EK, broder 91 RP.
Gick sisådär.
Fick hoppa upp o ner för trappan hela tiden och heala med jämna mellanrum - till slut hade vi bara 2 behemoths kvar varpå servern laggar och jag dör.
4 behemoths, 2 dragons och lite trash mobs var lite väl mycket för mig kände jag.

Han kunde dock rensa de sista och väntade i questroom på mig så jag också kunde få ta del av lootet.

Länge leve blessings.

Citat:
Latency fix har jag redan men de löste sig genom att starta om datorn

Härligt att det ordnade sig!
Citera
2014-01-30, 22:44
Medlem
Citat:
Grymt! Tack för hjälpen
Läste igenom wikin där och hade för mig att det inte stod så tydligt, visserligen var jag ganska full när jag läste den så det var inte helt otroligt att jag missade det helt enkelt.

Har försökt pka min broder (eller ja alltså ge en hit eller två) men har aldrig lyckats men vi är ju i samma guild så då är det inte så konstigt att det inte fungerade.

--
Försökte nyss på att göra behemoth quest.
Jag 86 EK, broder 91 RP.
Gick sisådär.
Fick hoppa upp o ner för trappan hela tiden och heala med jämna mellanrum - till slut hade vi bara 2 behemoths kvar varpå servern laggar och jag dör.
4 behemoths, 2 dragons och lite trash mobs var lite väl mycket för mig kände jag.

Han kunde dock rensa de sista och väntade i questroom på mig så jag också kunde få ta del av lootet.

Länge leve blessings.

Härligt att det ordnade sig!

Ingen fara! Kan varit så att du satt och läste på skull-system sidan... Har för mig att jag har sökt efter själva "pk-systemet" förut men inte hittat, kanske ganska nyinlagt..

Ouch Behemoth-Quest är inte rolig på "low" level, gjorde det med en polare som var runt 130MS och jag på min lvl 102 MS (runt lvl 90 när vi gjorde questen) Så vi drog energyring och hoppade upp, UE, ner och pumpa manas... Efter första stairjumpen hade jag 2hp och 0 mana... panikattack CHECK Tråkigt att du dog :<
Citera
2014-01-31, 15:09
Medlem
Tjo igen.

Tänkte bara kolla hur säkra botsen är att ladda ner/använda. Vet att man kan bli bannad på Tibia men tänkte annars, har virus skydd men ändå,
Citera
2014-01-31, 18:10
Medlem
Topppis avatar
alltså, kan ni gå med piltangenterna och samtidigt trycka en hotkey utan att lagga?

jag laggar ju konstant om man trycker ner en pil å spammar en hotkey.. men enligt min polare så gör han inte det, jag har fan gjort de i alla år...?? eller äre bara jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in