2014-01-30, 18:53
Medlem
NovaOculuss avatar
Upp och nervända kors är en given favorit.

Rekommenderar även att du spelar stairway to heaven baklänges.
Citera
2014-01-30, 19:00
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Hej!
Jag tycker Satan verkar vara den goda av de två. Så jag funderar på att bli Satanist.
Men jag är lite osäker på hur jag skall göra
Än så länge har jag bara lyssnat på Hotel California
Räcker det att man vänder upp och ned på bibeln innan man läser den, eller måste man göra något annat?
Ge gärna förslag
Kram
Lol.. hotel california är ingen dålig start.. ..synnerligen avkopplande soft initiering med tanke på vad mer som finns att välja på.. men kan bero på vilka utmaningar du ställs inför, finns mycket i framtiden man aldrig vet hur man tacklar, men att fromhetsbegären är överspelade om med det att satan tager plats?

Det är ju en tolkningsfråga hur "förlorad" du kan bli.. står alltid i relation till hur hårddragen dogmatiken hålls där du befinner dig i. Satanist i en kontext, god medhjälpare och öppenhjärtligt vidsynt i annan kontext.

Ja var än religiösa anspråken tar sig ton, handlar det om med vilka glasögon man har som filter i detta eviga ettiketerandet.

Att ta sig an människors labilare villkor och gråzoner är hur normalt och livsbejakande som helst - ser inget kontroversiellt med det alls, bara lite töntigt att kalla det för satanism, rentav patetiskt. Du enbart anlägger ett annat perspektiv, what about it?
Citera
2014-01-30, 19:02
Medlem
Många missuppfattar termen Satanist. Satanism handlar om att tro på sig själv enligt Church of Satan. Men något man även måste förstå är att satans dyrkan (inom Church of Satan) är inprincip ett stort skådespel för att uppröra troende. Mannen som skapade Church of Satan jobbade på en cirkus innan och var en lejontämjare ifall jag inte minns det helt fel. Och detta skådespeleri förde han med in i sin sekt.

Men jag tycker verkligen inte att du ska bli satanist. Satanismen är en extremt självdestruktiv och självisk tro. Ifall du studerat Aleister Crowley så ser du hur det oftast slutar. Hans lära hade imprincip en regel "Do what thou wilt shall be the whole of the law". Detta menar att du ska få göra Precis vad Du vill mot dig själv,,, Och andra människor.(!) Men i hans lära förklarar han att man måste göra det med måtta. Ifall du ex dödar någon så ska du förvänta dig att någon kommer efter för att hämnas. Man kan kalla det Karma.

Men ifall du inte är troende så tycker jag absolut inte att du ska bli satanist. Då att göra andra människor lyckliga är bland det bästa vi någonsin kan göra mot varandra (enligt mig i alla fall). Man kan dock göra goda saker även ifall man är satanist, men ifall man följer den läran är det lätt att slukas upp av sig själv och bara vilja ha mer och mer, bli mer och mer bitter och tillslut förblir man ensam och olycklig.

Tycker du istället ska studera meditation och försöka finna din egen lycka i livet istället för att bara tänka på dig själv som satanismen's lära erbjuder.

Hoppas det besvarade några frågor i alla fall!

Edit: Ifall du dock fortfarande vill ge dig på det så rekommenderar jag Aleister's bok om ritualer. Kan länka ifall jag hittar det. Ifall du har si sådär 3 år som du vill sitta och leta böcker han refererar till och försöka förstå vad han snackar om i vissa stycken så kör på Då får du en vid bredd på occulten, magin de utförde och olika riter. Är dock en extremt seg bok och man fattar tyv inte något, speciellt jag som inte är så intresserad av hans lära utan ville bara veta lite om det
Senast redigerad av skraparigraven 2014-01-30 kl. 19:14.
Citera
2014-01-30, 19:16
Medlem
Här har vi den, lycka till! http://www.amazon.com/Magick-Theory-Practice-Aleister-Crowley/dp/1555217664

Här är också lite att läsa om Church of Satan. http://www.churchofsatan.com/sources-book-list.php

som du ser över så ser texten "Church of Satan" lite ut som Cirkus Maximum's text Så det är lite halvt oseriöst men fortfarande

Btw: Jag själv är inte satanist, men läser typ allt jag får mina händer på.
Senast redigerad av skraparigraven 2014-01-30 kl. 19:22.
Citera
2014-01-30, 19:20
Medlem
Selfcreateds avatar
Satan är en liten fjant, alliera dig med självaste döden istället.
Citera
2014-01-30, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selfcreated
Som sakt. Ytterst få satanister ironiskt nog dyrkar satan. Utan de dyrkar sig själva. Men ja, "satan" och "gud" är två små påhittade fjantar.
Citera
2014-01-30, 19:24
Medlem
Du kan aldrig bli det..
Det finns bara en sort som är riktiga satanister och det är psykopater..
Ni andra är bara någon form personer som utövar ett rollspel
Citera
2014-01-30, 19:26
Medlem
Selfcreateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skraparigraven
Som sakt. Ytterst få satanister ironiskt nog dyrkar satan. Utan de dyrkar sig själva. Men ja, "satan" och "gud" är två små påhittade fjantar.

Hm, intressant, men visst är satan en demon? Döden är närmare en spirit för mig (är inte så himla insatt i satanism)
Citera
2014-01-30, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skraparigraven
Många missuppfattar termen Satanist. Satanism handlar om att tro på sig själv enligt Church of Satan. Men något man även måste förstå är att satans dyrkan (inom Church of Satan) är inprincip ett stort skådespel för att uppröra troende. Mannen som skapade Church of Satan jobbade på en cirkus innan och var en lejontämjare ifall jag inte minns det helt fel. Och detta skådespeleri förde han med in i sin sekt.

Church of Satan är stendött nu och har väl ingen direkt talan längre, är idag antagligen fler som följer Order of the nine angles än som följer det LaVey skrev.
Citera
2014-01-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selfcreated

Syftar du på Kain?
Citera
2014-01-30, 19:46
Medlem
Selfcreateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Syftar du på Kain?

Nja, syftar nog mer på "livskraften", det finns mycket saker här i livet som tar död på en, olika gifter, smärtor osv, dessa saker blandar jag med saker som är tvärtemot, typ läkekonst i olika former.

Döden är lika naturlig för mig som livet, sjukt svårt att förklara döden, det är ingen figur för mig, snarare en livsstil kanske.
Citera
2014-01-30, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinnparne
Du kan aldrig bli det..
Det finns bara en sort som är riktiga satanister och det är psykopater..
Ni andra är bara någon form personer som utövar ett rollspel
Tycker det stämmer in ganska väl faktiskt.

Och som någon nämnde, JA, church of satan är stendött! Speciellt i Sverige. Men en gång i tiden var de ganska stora, några år tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in