2014-01-30, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Nejdå, hon hade säkerligen gått att identifiera ändå. Det är svårt ibland för rättsmedicinare med följe att identifiera brandoffer, men inte omöjligt på långa vägar. Att hon mördats hade de nog sett.

Nu kan inte jag Li*da C fallet men där sket det sig ju.
Citera
2014-01-30, 16:12
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Jag vet inte om jag ska jämföra KJ och MB. Jag tycker inte att de spelar i samma liga så att säga.

Det troliga är nog att han (MB) också besitter någon eller några bokstavskombinationer, men eftersom han tillhör den äldre generationen så har han aldrig fått sin diagnos fastställd.
Citera
2014-01-30, 16:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag vet inte om jag ska jämföra KJ och MB. Jag tycker inte att de spelar i samma liga så att säga.
Var det ett sätt att slippa svara på frågan?
Citera
2014-01-30, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var det ett sätt att slippa svara på frågan?
Jag har aldrig påstått att KJ utfört mordet. Jag har inte heller påstått att MB inte kan ha utfört mordet. Detta sagt eftersom jag inte vet sanningen. Jag har bara utgått ifrån att MB skulle ha haft ett "urstarkt" motiv att mörda VB. Jag har försökt att se motivet med "objektiva" ögon i den mån mina ögon är objektiva och i så fall kan jag inte förstå det urstarka motivet som hävdats av en viss person i tråden. Vad jag sedan tror är ointressant eftersom jag inte vet sanningen.
Citera
2014-01-30, 16:29
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jisses, det är verkligen inte din bakgård heller. Det framgår med all önskvärd tydlighet. Släckningsarbetet hade påbörjats ganska omedelbart efter att halva Boden sett röken utav denna 9/11-exposion.
Du har fel. Kort och gott.

Du vet inte vad du talar om när det gäller min bakgård .. Och knappast om någonting annat heller egentligen.

Nej, släckningsarbetet hade inte blivit aktuellt när brandförsvaret fått besked om att det var det gamla gula ödehuset som brann, man hade inriktat sig på att låta det brinna ner i lugn och ro under ordnade former och sett till att förhindra eventuell brandspridning till närliggande byggnader. Vilka inte finns vad jag förstår. Släckningsarbete kan du glömma, gula ödehuset var väl praktiskt taget ett rivningsobjekt.

Edit: Betvivlar att halva Boden hade observerat röken av en brand som startat t ex vid fyratiden på morgonen, och när brandförsvaret varit på plats hade huset varit övertänt och till hälften nerbrunnet. Det hade fått brinna klart, tro mig.
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-30 kl. 16:43.
Citera
2014-01-30, 16:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att KJ utfört mordet. Jag har inte heller påstått att MB inte kan ha utfört mordet. Detta sagt eftersom jag inte vet sanningen. Jag har bara utgått ifrån att MB skulle ha haft ett "urstarkt" motiv att mörda VB. Jag har försökt att se motivet med "objektiva" ögon i den mån mina ögon är objektiva och i så fall kan jag inte förstå det urstarka motivet som hävdats av en viss person i tråden. Vad jag sedan tror är ointressant eftersom jag inte vet sanningen.
Är det här ointressant, eller inte vad du tror?
Citat:
Förvisso sant men att ändå gå så långt som till mord och utsätta sig för risken för livstidsstraff utan att ha tömt alla andra möjligheter först? Dessutom att få med MB på tåget när paret ändå var väl etablerade i samhället.
Om vi jämför KJ och paret MB/AN, vem hade starkast motiv?
Citera
2014-01-30, 16:47
Medlem
Citat:
Är det här ointressant, eller inte vad du tror?

Om vi jämför KJ och paret MB/AN, vem hade starkast motiv?
Jag känner inte till KJ:s motiv men rent logiskt borde risken för upptäckt ha minskat MB/AN:s motiv till mord. Varför äventyra hela sitt framtida liv för en ung kvinnas stalkning?
Vems motiv är starkast tycker du? Kanske både MB och KJ är oskyldiga till mord?
Citera
2014-01-30, 16:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag känner inte till KJ:s motiv men rent logiskt borde risken för upptäckt ha minskat MB/AN:s motiv till mord. Varför äventyra hela sitt framtida liv för en ung kvinnas stalkning?
Vems motiv är starkast tycker du? Kanske både MB och KJ är oskyldiga till mord?
Paret MB/AN hade mycket starkare motiv än KJ.
Citera
2014-01-30, 17:01
Bannlyst
Citat:
Motivbilden är svår att avgöra. Ytligt sett håller jag med Q att den är starkare för MB/AN. Brottets bisarrhet gör att jag misstänker att vi får leta motivbilder som inte är uppenbara för kreti und pleti.
Citera
2014-01-30, 17:03
Medlem
Citat:
Kan du specifiera vari det starka motivet bestod. Var mord den enda utvägen?
Citera
2014-01-30, 17:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kan du specifiera vari det starka motivet bestod. Var mord den enda utvägen?
Svartsjuka. Nej, givetvis inte.
Citera
2014-01-30, 17:24
Medlem
Citat:
Svartsjuka. Nej, givetvis inte.
Visst kan svartsjuka vara motiv. Men därifrån till mord är en lång väg att gå. AN skulle ha kunnat ställa MB inför ett ultimatum. Du får välja mellan VB och mig. Du kan inte ha båda.
Vad vann paret MB/AN på att VB mördades? Hela deras privatliv har skövlats på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in