2014-01-30, 15:01
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tango8
Tyckte släppen var bra. Man kan inte förvänta sig bättre! Det lär ju komma någon mer hård/djup/trance/underground eller hur ni vill säga senare.

Det jag undrar nu är på vilken dag Alla artister lirar? På hemsidan är de spaltserade. Är det först torsdag-fredag-lördag ? Alltså House pojkarna på lördag och alesso på torsdagen?
De artister vars speldagar är klara än så länge hittar du här: http://www.bravallafestival.se/sv/nyheter/e/93/speldagar-for-de-slappta-artisterna/. Som du ser stämmer det inte överens med "spalterna", så spalterna berättar inte vilken dag artisterna spelar.
Citera
2014-01-30, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
De artister vars speldagar är klara än så länge hittar du här: http://www.bravallafestival.se/sv/nyheter/e/93/speldagar-for-de-slappta-artisterna/. Som du ser stämmer det inte överens med "spalterna", så spalterna berättar inte vilken dag artisterna spelar.

Då får jag be om ursäkt
Citera
2014-01-30, 15:14
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Då får jag be om ursäkt
Bara upplyser, så att ingen råkar köpa biljett och ångrar sig efteråt!
Citera
2014-01-30, 16:40
Medlem
Dindlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Var står det i artikeln att de ska headlina? Hittar bara att de ska spela tillsammans.
Och är det verkligen en magabokning? Jag gillar inte genren, men känner att om de varit med på förra årets festival hade de knappast varit headline.

Det stod i själva länken till artikeln på deras facebook-sida.

Ja, de var båda medlemmar i en grupp om tre stycken som sålde ut Friends Arena tre gånger så jag vet inte vad du kallar det om inte en megabokning?

Klart som korvspad att det är en headliner!
Citera
2014-01-30, 16:50
Medlem
SlumvilleSunrises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dindly

Ja, de var båda medlemmar i en grupp om tre stycken som sålde ut Friends Arena tre gånger så jag vet inte vad du kallar det om inte en megabokning?

Varför inte boka Paul McCartney och Ringo Starr också om man ändå ska göra nästan-reunions till sin grej.

Nej, en riktig dance-headliner hade varit ex Daft Punk, Tiësto, Guetta eller hela SHM.
Citera
2014-01-30, 16:58
Medlem
Dindlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlumvilleSunrise
Varför inte boka Paul McCartney och Ringo Starr också om man ändå ska göra nästan-reunions till sin grej.

Nej, en riktig dance-headliner hade varit ex Daft Punk, Tiësto, Guetta eller hela SHM.

Jag är övertygad om att Bråvalla har dragit i artisterna du nämner. Tiësto och Guetta är ju helt uteslutet eftersom de kör Summerburst och Bråvalla vill ha exklusiva headliners. Daft Punk har inte utannonserat några turnéplaner någonstans och SHM spelar som sagt inte längre.

Jag har väldigt svårt att se hur Bråvalla ska kunna vaska fram en större dance-akt.
Citera
2014-01-30, 17:15
Medlem
tvantenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Kanske just för att det är väldigt sällan som dom faktiskt släpper band ö.h.t
Haha, ja det har du rätt i! Men jag tycker ändå att många av släppen har varit oerhört förutsägbara, vilket är lite tråkigt. Det är roligare när man blir lite överraskad!
Men det betyder samtidigt inte att jag tycker att line-upen är dålig. Tycker det är många bra akter än så länge. Men det är absolut ingenting jag skulle betala för!
Citera
2014-01-30, 17:15
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:

Anledningen till att Steve Angello inte var med i dagens släpp är antagligen på grund av att han är bokad till Insanity i år.

Daft Punk lär vi inte se skymten av, tyvärr.
Citera
2014-01-30, 17:17
Medlem
Raxxorzs avatar
Citat:

Inte mycket mening för dom att splitta upp då, eller hur?

Nej, EDM-släppet var okej. Forhoppningsvis lär vi få se lite andra mindre (kanske större) akter med. Scorpio har många trådar dom kan dra i.
Citera
2014-01-30, 17:22
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
På tal om bandsläpp som kan komma i framtiden släppte Hurricane idag (20-22 juni):

The Black Keys | The Kooks | Franz Ferdinand | Ed Sheeran | Bastille | Tom Odell | METRONOMY | The Subways | The Sounds | Chuck Ragan | Marcus Wiebusch | MIDLAKE BAND | Zebrahead | The Naked And Famous| Reignwolf | Balthazar | The Bots | Moonbootica Live | Kavinsky

Franz Ferdinand, The Kooks, Bastille, The Naked And Famous, Ed Sheeran och Metronomy kan väl vara goda kandidater? Kanske möjligtvis också Kavinsky.
Citera
2014-01-30, 17:55
Medlem
Så, börja släpp band som är intressanta nu(för mig) tack. Jag kan kan tycka att house är trevligt att lyssna på/festa till dock, men är inte tillräckligt insatt, så därför är det ganska ointressant. Avicii känner jag till samt Armin som var förra året(Armin var riktigt bra), dom var lite större för mig, så det var coolt.

Bråvallas line-up hittils är det Iron Maiden och kanske BMTH som lockar, 2013 vid det här laget var GRYMT mycket bättre överlag.

Får se om 2014 får en lika intressant line-up tillslut, men just nu är den ganska sunkig för mig, tyvärr.
Senast redigerad av Fezk 2014-01-30 kl. 18:06.
Citera
2014-01-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dindly

Såg det nu. Konstigt att nt inte skriver det på hemsidan.
Tycker nog fortfarande att de inte är stora nog för att headlina om man jämför med festivalens lineup förra året.
Duff Mckagan var basist i ett av tidernas största rockband, guns and roses. Förra året på Bråvalla skulle han spela med Walking papers. De var förpassade till ett av tälten.
James Root och Corey Taylor, båda medlemmar i Slipknot, uppträdde med Stone sour. De är medelstora, knappast någon megabokning. Då är ändå både Guns and roses och Slipknot bra mycket mer framgångsrika än Swedish house mafia. Det jag menar är att det är stor skillnad på ett komplett band, eller grupp med datormusiker, och enskilda medlemmars karriärer efter att bandet/gruppen lagt av.
Men det är kul för de som gillar house och tycker de är stora nog att headlina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in