2014-02-04, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av javeliner
[spoiler]http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18293918.ab

Se där ja. Bör vi räkna med uppsägningar för de två journalister som på klassisk aftonbladet vis förstorat en tämligen minimal fjäder till en fullvuxen höna?

Det är ju tydligt att de missuppfattat på vilka grunder man kan söka bidrag för sammanslutningar och kvinnoförbund. Det spelar ingen roll vad man kallar det.

Dock har ju AB tydliggjort att SD-kvinnorna inte gjort särskilt mycket för pengarna de fått in. Många av dem visste inte ens att det fanns en sammanslutning för kvinnor som jobbade för kvinnofrågor och det är ju rätt illa. Med tanke på hur SD kritiserar andra bidragstagare så förväntar åtminstone jag mig att de själva ska vara mån om att visa att de faktiskt använder sina bidrag på något sätt som jag som röstare kan få veta. Men om de inte vill ha min röst kan de ju fortsätta ta emot bidrag och knappt veta själva vad de gör med pengarna. Vill de inte redovisa sitt politiska arbete slipper de ju.

Och för många SDare spelar det ju ingen roll heller. De tycker SD är bra ändå. Själv är jag inte imponerad av hur SD har hanterat detta och då menar jag inte bara hur de tacklat ABs skriverier utan även sitt arbeta för kvinnor. När ordförande inte ens anser att man är igång med något är det illa.
Citera
2014-02-04, 11:31
Medlem
Zirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
tja, vi försöker med det mesta för att slå ner nazismen i sverige. vad är felet med det?

se det lite som när polisen punktmarkerar kriminella. Det ska fan inte vara lätt för dessa idioter :-)

Citat:
Se ovan

Allt motstånd mot rasister i sverige idag är bra motstånd.

Även om ni i själva verket blir det ni tror det är ni bekämpar i slutändan?
Citera
2014-02-04, 11:36
Avslutad
Citat:
tja, vi försöker med det mesta för att slå ner nazismen i sverige. vad är felet med det?

se det lite som när polisen punktmarkerar kriminella. Det ska fan inte vara lätt för dessa idioter :-)
Du bör nog läsa på gällande begreppen, SD har inget med nazism att göra men fakta kanske inte är så viktigt för dig?
Citera
2014-02-04, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Det är ju tydligt att de missuppfattat på vilka grunder man kan söka bidrag för sammanslutningar och kvinnoförbund. Det spelar ingen roll vad man kallar det.

Dock har ju AB tydliggjort att SD-kvinnorna inte gjort särskilt mycket för pengarna de fått in. Många av dem visste inte ens att det fanns en sammanslutning för kvinnor som jobbade för kvinnofrågor och det är ju rätt illa. Med tanke på hur SD kritiserar andra bidragstagare så förväntar åtminstone jag mig att de själva ska vara mån om att visa att de faktiskt använder sina bidrag på något sätt som jag som röstare kan få veta. Men om de inte vill ha min röst kan de ju fortsätta ta emot bidrag och knappt veta själva vad de gör med pengarna. Vill de inte redovisa sitt politiska arbete slipper de ju.

Och för många SDare spelar det ju ingen roll heller. De tycker SD är bra ändå. Själv är jag inte imponerad av hur SD har hanterat detta och då menar jag inte bara hur de tacklat ABs skriverier utan även sitt arbeta för kvinnor. När ordförande inte ens anser att man är igång med något är det illa.
Det är ju tydligt att journalisterna missuppfattat det här med faktakoll men det stör inte dig nämnvärt, huvudsaken är att du får basha SD.

Bara en fråga: Tror du att någon tar dina funderingar på allvar? Jag bemöter dig enbart för att se var din lägstanivå befinner sig och tydligen har vi inte hittat den än.
Citera
2014-02-04, 11:44
Medlem
White Christmass avatar
Aftonbladets SD-scoop var en bluff
Det blev ett totalt fiasko för Aftonbladets påstådda avslöjande om att Sverigedemokraterna lurat till sig bidrag. Nu lägger åklagaren ned granskningen av partiet helt.
http://www.friatider.se/aftonbladets-sd-scoop-var-en-bluff
Citera
2014-02-04, 11:47
Medlem
Bergakungens avatar
Jaha, då fanns inget oegentligt eller lagstridigt i vad som lämnats in. Det var ju skönt, för alla som bryr sig om politik och rättsvård samtidigt. Man kan tycka vad man vill om själva bidraget, vem som fick det och SD:s interna hantering, men det måste vara bra för alla att inte SD sysslar med osanna intyganden.
Citera
2014-02-04, 11:58
Medlem
"Ingen förundersökning av SD-kvinnor"

"Chefsåklagare Anders Jakobsson har beslutat att inte inleda någon förundersökning med anledning av det påstådda fusket från Sverigedemokraternas kvinnoförbund.
– Jag har begärt in alla handlingar från partibidragsnämnden och gått igenom dem. Det finns ingenting där som ger anledning att tro att ett brott förövats, säger Jakobsson till TT.

Det var på eget initiativ som åklagaren begärde in handlingarna sedan Daniel Assai, tidigare tillförordnad kanslichef hos Sverigedemokraterna, hävdat att partiet ansökt om bidrag för ett kvinnoförbund som inte fanns."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18293918.ab

SHIIIT, vilken artikel. Vilken urtömmande artikel som tidigare artiklar om detta "scoop" från Aftonbladet.

"Väntat besked - men likväl orätt av SD"

"Åklagaren inleder inte en förundersökning om misstänkt bedrägeri mot Sverigedemokraterna.

Det var väntat.

Men likväl var det orätt av SD att söka skattepengar för ett kvinnoförbund som inte fanns."

Då har inte SD gjort ngt fel i lagensmening alltså. Men ändå så är det "orätt" av SD enligt Mellin. Men varför tar man inte upp MP och V "bidrag" för samma sak. Märkligt Mellin.
Citera
2014-02-04, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outbreak
Det är ju tydligt att journalisterna missuppfattat det här med faktakoll men det stör inte dig nämnvärt, huvudsaken är att du får basha SD.

Bara en fråga: Tror du att någon tar dina funderingar på allvar? Jag bemöter dig enbart för att se var din lägstanivå befinner sig och tydligen har vi inte hittat den än.

Så om man har högre förväntningar på SD än på journalister på Aftonbladet så bashar man SD. Det var ju ett sätt att se det på också.

Men som sagt, en del är nöjda med SD oavsett vad, andra applåderar inte precis allt de gör bara för sakens skull.

Jag tror det är bra för SD med människor som kan ge dem kritik för att de ska bli bättre men en del vill inte att de ska bli bättre och det är ju deras ensak förstås. Att okritiskt hylla något parti överhuvudtaget är ganska huvudlöst enligt mitt sätt att se det på. Men jag har förstått av trådens inlägg att många inte är av den sorten som ser kritiskt på SD.

Men du har alltså mer förväntningar på Aftonbladets journalister än du har på politiker inom SD. Det var ju intressant att veta. Hur kommer det sig att du ser ner på SD så fruktansvärt mycket?
Citera
2014-02-04, 12:05
Medlem
Yodawgimbads avatar
Återigen failar ab enormt, fast är väl rätt bra är ju ändå valår.
Citera
2014-02-04, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yodawgimbad
Återigen failar ab enormt, fast är väl rätt bra är ju ändå valår.

Aftonbladet saknar ju ofta substans, lättsmält och ofta helt i det blå men hade någon förväntat sig något annat?

Av SD hade jag förväntat mig att de hade bättre ordning på vad de får bidrag för och att ordförande i kvinnoförbundet anser att man kommit igång med sitt arbete i januari 2011 när man hållit på sen 2007. Just med tanke att de pratar om bidrag som de gör så anser jag att borde sopa framför egen dörr också.
Citera
2014-02-04, 12:19
Bannlyst
SD-AB
1-0

Som vanligt. Kommer de be om ursäkt tro?
Citera
2014-02-04, 12:25
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkaneMartin79
SD-AB
1-0

Som vanligt. Kommer de be om ursäkt tro?

Varför skulle Aftonbladet be om ursäkt?

Nu är inte jag jätteinsatt i ärendet men vad jag känner till så har Aftonbladet aldrig påstått att svennedumokraterna gjort sig skyldiga till en brottslig handling.

Eller har man det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in