2014-01-29, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Det Assai påstår är ju att de fått bidraget grundat på falska dokument.
Ja för Assai menar att inget kvinnoförbund existerade och att de därmed inte har rätt till bidraget. Assai TROR att man "fuskade" Genom att ansöka efter bidrag till ett kvinnoförbund då inget kvinnoförbund fanns.

Vad Assai inte fattar eller försöker ljuga om är ju att det fanns en "sammansättning" kvinnor som KALLADE sig för ett kvinnoförbund och det var precis en "sammansättning" man sökte bidraget för.
Alltså har inget fel begåtts och Assai gör detta enbart för att sabortera, han är löjlig och har noll koll.

Kontentat blir att: Assai och aftonbladet ser oerhört korkade ut då de inte vet vad de pratar om.
Citera
2014-01-29, 00:37
Medlem
Steff83s avatar
Detta kommer rinna av snabbt också..Grejen är att media hamnat i en rävsax i sin rapportering...eller hur dom vill ha den och vad den ska leda till.

Det pratas ju bara SD..ingen orkar hålla reda på allt. Det har gått inflation helt enkelt..och folk tänker mer på hur man genomskådat media än vad dom faktiskt rapporterar om. Ingen bryr sig helt enkelt längre.
Citera
2014-01-29, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick1989
Ja för Assai menar att inget kvinnoförbund existerade och att de därmed inte har rätt till bidraget. Assai TROR att man "fuskade" Genom att ansöka efter bidrag till ett kvinnoförbund då inget kvinnoförbund fanns.

Vad Assai inte fattar eller försöker ljuga om är ju att det fanns en "sammansättning" kvinnor som KALLADE sig för ett kvinnoförbund och det var precis en "sammansättning" man sökte bidraget för.
Alltså har inget fel begåtts och Assai gör detta enbart för att sabortera, han är löjlig och har noll koll.

Kontentat blir att: Assai och aftonbladet ser oerhört korkade ut då de inte vet vad de pratar om.

Okej. Vad är det Carina Hernstedt säger om stadgar på förra årsmötet?

Assai menar ju att inget årsmöte skett och då kan inte stadgar ha bestämts där heller.
Citera
2014-01-29, 00:52
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Det Assai påstår är ju att de fått bidraget grundat på falska dokument.
Det är ren lögn och det är ganska tydligt att Paula Bieler och andra har smulat sönder hans påståenden under dagen. Assai påstår bland annat att det aldrig har funnits något kvinnonätverk trots att SD-kvinnor bevisligen funnits sedan 2007.
Citera
2014-01-29, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Det är ren lögn och det är ganska tydligt att Paula Bieler och andra har smulat sönder hans påståenden under dagen. Assai påstår bland annat att det aldrig har funnits något kvinnonätverk trots att SD-kvinnor bevisligen funnits sedan 2007.

Hur smulade hon sönder det argumentet? Jag har inte sett eller hör det.
Citera
2014-01-29, 00:56
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Hur smulade hon sönder det argumentet? Jag har inte sett eller hör det.
Under dagen i flera intervjuer.

Bland annat här i Rapports 19:30 sändning, vid 08:40;
http://www.svt.se/nyhetsprogrammet-rapport/se-program/rapport-637?autostart=true

Viktigt tillägg. Om du ser noga vid 09:09 med dokumentet där det står Sverigedemokraternas Kvinnoförbund så ser du att man har kryssat i alternativ 2 som avser en sammanslutning. Detta till skillnad från alterntiv 1 som avser Kvinnoorganisation enligt punkt 1.

SD har alltså sökt stödet som sammanslutning även i andra ansökan oavsett att det står Sverigedemokraternas Kvinnoförbund på raden.
Senast redigerad av Kloss 2014-01-29 kl. 01:07.
Citera
2014-01-29, 01:06
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Om Bieler aldrig presenterar några bevis för sina påståenden så får det anses klarlagt att hon ljuger. Åkesson kommer förmodligen inte avgå, vilket är otroligt pinsamt för SD:s väljare som än en gång blir utmålade som korkade och lättlurade. Svenska folket - som i majoriteten - har nog en rätt klar bild över vad SD är för slags parti och hur deras företrädares moral ser ut.

Jag hoppas på att få en riksdag utan kriminella ledamöter.

Tråkigt för dig att du uppenbarligen missat allt som framkommit under dagen. SDs kvinnor har rätt till bidraget oavsett vad de kallar sin sammanslutning av kvinnor. Detta klargjordes mycket pedagiskt och lättbegripligt av Torkel Gregow, ordförande i partibidragsnämnden.

Vidare har det framkommit att SD-hatartidningen nummer ett Expressen grävde i detta redan för ett år sedan och släppte saken. Vad tror du det säger om förekomsten av eventuella bedrägerier?
Citera
2014-01-29, 01:06
Medlem
Citat:
Under dagen i flera intervjuer.

Bland annat här i Rapports 19:30 sändning, vid 08:40;
http://www.svt.se/nyhetsprogrammet-rapport/se-program/rapport-637?autostart=true

Jag förstår inte varför de väntade att använda pengarna tills ett formellt förbund bildats men man hade bråttom som tusan att söka bidraget?

Jag hör inte att hon säger att Assai hittat på att de förfalskat dokument. Säger hon det någonstans alls?

Hon säger att Assai är utesluten på grund av bokföringsfelaktigheter men vad har det med detta att göra?
Citera
2014-01-29, 01:09
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Jag förstår inte varför de väntade att använda pengarna tills ett formellt förbund bildats men man hade bråttom som tusan att söka bidraget?

Jag hör inte att hon säger att Assai hittat på att de förfalskat dokument. Säger hon det någonstans alls?

Hon säger att Assai är utesluten på grund av bokföringsfelaktigheter men vad har det med detta att göra?
Man har sök stödet som en sammanslutning. Om du ser noga vid 09:09 med dokumentet där det står Sverigedemokraternas Kvinnoförbund så ser du att man har kryssat i alternativ 2 som avser en sammanslutning. Detta till skillnad från alternativ 1 som avser Kvinnoorganisation enligt punkt 1.

SD har alltså sökt stödet som sammanslutning även i den andra ansökan oavsett att det står Sverigedemokraternas Kvinnoförbund på raden.
Citera
2014-01-29, 01:10
Medlem
Citat:
Man har sök stödet som en sammanslutning. Om du ser noga vid 09:09 med dokumentet där det står Sverigedemokraternas Kvinnoförbund så ser du att man har kryssat i alternativ 2 som avser en sammanslutning. Detta till skillnad från alternativ 1 som avser Kvinnoorganisation enligt punkt 1.

SD har alltså sökt stödet som sammanslutning även i den andra ansökan oavsett att det står Sverigedemokraternas Kvinnoförbund på raden.

Det insåg ju jag redan i morse.

Jag undrar om någon i SD har anmält Assai för förtal om att de har förfalskat dokument? Det borde väl redan vara gjort om det är det de anser?
Citera
2014-01-29, 01:11
Medlem
Fyfan vad roligt detta blev helt plötsligt.
De svensk-judiska partiet snor skattepengar, ljuger om allt möjligt, media håller käften och de svenska judarna kammar hem pengarna.

Hon Paula Bieler... hon är jude va? Den där kritvite dvärg ansiktet och den där näsan säger sig självt, svensk och jude.
Sen kollar man igenom hennes Facebook och märker den här bilden.
De intressanta är inte bilden, utan kommentarerna under bilden.
Där ser man ännu en svensk jude "Mats Hansson" med sin svensk-judiska flaggan.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153096568090697&set=pb.565855696. -2207520000.1390953638.&type=3&theater

Sen ser man incest-skapelsen Jimmie Åkesson står där och neka till allt. Han borde vara van vid de här tillfället.
Senast redigerad av Pulse82 2014-01-29 kl. 01:28.
Citera
2014-01-29, 01:13
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Vad är poängen med dina spammande, debila tjatinlägg hela dagen?
Vad har det för relevans när pengarna användes om SD har rätt till stålarna oavsett vad de kallar sin kvinnogrupp (vilket ordföranden i partibidragsnämnden fastslagit)? Något bedrägeri har inte förekommit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in