2014-01-28, 12:59
Medlem
Blisteryllamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolf-David
Kreatin har ingen akut effekt utan man bygger sakta upp nivåerna i kroppen med tex kosttillskott. Du kommer alltså inte direkt få ut något mer av kreatin om du tar det precis innan du tränar istället för vilken annan tidpunkt under dygnet som helst.

Tanken bakom Kre-Alkalyn är väl att det ska vara väldigt basiskt och därför överleva i större utsträckning i magsäcken än vad vanligt kreatin med normalt pH skulle göra. Men jag vet inte om det är effektivare för det, möjligvis att du inte behöver lika stora doser, men då kostar det mycket mer än vanligt kreatin också så jag ser ändå inte riktigt anledning att använda kre-alkalyn.

Köp vanligt kreatin och kör en uppladdningsperiod (om du vill nå maxnivåer lite snabbare) så kommer du få samma effekt fast för en mindre peng

Har kört med vanligt kreatin i ett par år nu och jag har märkt effekt men känner att jag endå måste testa kre alkalyn. Men man tackar för de tips man fått
Citera
2014-01-28, 13:07
Medlem
Rolf-Davids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blisteryllama
Har kört med vanligt kreatin i ett par år nu och jag har märkt effekt men känner att jag endå måste testa kre alkalyn. Men man tackar för de tips man fått

Haha då får jag ursäkta mitt övertydliga svar ^^

Hojta till om du känner nån skillnad på kre-alkalyn sen!
Citera
2014-01-28, 13:17
Medlem
Blisteryllamas avatar
Citat:
Haha då får jag ursäkta mitt övertydliga svar ^^

Hojta till om du känner nån skillnad på kre-alkalyn sen!

Alltid trevligt med detaljer kring träning / kost

Jag kan uppdatera om ett par månade ang detta igen
Citera
2014-01-29, 12:58
Medlem
Bigorexias avatar
Kre-alkyn är både sämre och dyrare än vanligt monohydrat. Det finns inget vettigt skäl att prova det.

A buffered form of creatine does not promote greater changes in muscle creatine content, body composition, or training adaptations than creatine monohydrate.
Jagim AR, Oliver JM, Sanchez A, Galvan E, Fluckey J, Riechman S, Greenwood M, Kelly K, Meininger C, Rasmussen C, Kreider RB.
Citera
2014-01-29, 13:03
Medlem
Blisteryllamas avatar
Nu blev jag kluven... läste samma atrikel som du tog citatet ifrån..
Har fortfarande 1kg kreatin monohydrat kvar så .. jag vet inte riktigt hur jag ska göra
Citera
2014-01-29, 13:34
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Nu blev jag kluven... läste samma atrikel som du tog citatet ifrån..
Har fortfarande 1kg kreatin monohydrat kvar så .. jag vet inte riktigt hur jag ska göra

Syftar du på mitt inlägg? Det är en studie jag hänvisar till, inte en artikel. De har undersökt hur väl god effekt kre-alykn har i förhållande till monohydrat.
Citera
2014-01-29, 13:36
Medlem
Blisteryllamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigorexia
Syftar du på mitt inlägg? Det är en studie jag hänvisar till, inte en artikel. De har undersökt hur väl god effekt kre-alykn har i förhållande till monohydrat.

Okej jag läste en artikel från någon kostillskotts bloggare som hänvisade till denna studie.
Citera
2014-01-29, 13:39
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Okej jag läste en artikel från någon kostillskotts bloggare som hänvisade till denna studie.

Ok.

Kör vidare med kreatin monohydrat och lägg de pengar du skulle lägga på Kre-alyn på någon annat, lite annorlunda kosttillskott om du vill pröva något nytt. HMB, beta-alanin samt inositol kan jag slå ett slag för.
Citera
2014-01-29, 13:47
Medlem
Blisteryllamas avatar
Citat:
Ok.

Kör vidare med kreatin monohydrat och lägg de pengar du skulle lägga på Kre-alyn på någon annat, lite annorlunda kosttillskott om du vill pröva något nytt. HMB, beta-alanin samt inositol kan jag slå ett slag för.

Tackar för tipsen .
Citera
2014-01-29, 19:04
Medlem
Rolf-Davids avatar
Citat:
Ok.

Vad gör HMB och inositol?
(Kanske lite för off topic att fråga egentligen)
Citera
2014-01-29, 19:52
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Vad gör HMB och inositol?
(Kanske lite för off topic att fråga egentligen)

HMB minskar muskelnedbrytningen efter träning, med bättre förbättringar i prestation och kroppskomposition som följd. Inositol binder vätska intramuskulärt, med bättre prestationsförmåga, framför allt styrka, som följd.
Citera
2014-01-29, 20:41
Medlem
Citat:
HMB minskar muskelnedbrytningen efter träning, med bättre förbättringar i prestation och kroppskomposition som följd. Inositol binder vätska intramuskulärt, med bättre prestationsförmåga, framför allt styrka, som följd.

Hur ska inositol doseras och när? litar inte riktigt på burkens rekommendationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in