2014-01-28, 10:26
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Snarare är det Staten som fruktar för sitt ömkliga liv och håller sig med spanare och rapportörer om några samstämmiga vittnesmål skulle råka växa fram.
Kan du komma med belägg? Annars sprider du bara falska rykten, och det är ett lagbrott här på Flashback.
Typexemplen återkommer ständigt även här på FB. Den som vill ha närmare besked om hur verkligheten fungerar kan ta del av allt från SPF egna bekännelser i "Förfäras Ej" till Lasse Wierups "Infiltratören" exv. Övervakarsamhällets agenter skyr inga som helst medel.
Citera
2014-01-28, 11:11
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Ja, man får hoppas att fler troppar av sekten.
Jag vet inte om det fortfarande är lika viktigt att lyda sina ledare (och undvika tänka själv) som det var i den här predikningen 2003.
Problemet är ju att i det riktiga samhället är man ansvarig för sina egna handlingar. Var är ledarna då, när polisen knackar på dörren efter att man lytt dem? Men det kanske inte har någon betydelse, eftersom församlingen ändå är på väg hem?......
Annars kan man ju tycka att steg ett är det enda sunda och riktiga, men det är väl steg ett på hjärntvättningsskolan. SS var ju "svårstyrd" enligt ÅW så de fick väl verkligen ta itu med henne för att få henne lydig.
Överstyrelsernas problem är att vissa individer och församlingar inte går att styra då sådana som vi hellre dör än låter oss medvetet styras i strid mot våra egna livsprinciper eller övertygelser. Av denna anledning sprider man falska rykten om oss i skvallermedia av alla de slag. Med epitet som troll sektmedlem eller bedragare med kriminellt umgänge elimineras varje invändning mot överordnat maktmissbruk.
Sara var uppenbarligen hjärntvättad med uppdrag från socialstyret redan innan hon planterades i Knutby. Eftersom mordet på Helene inte hade fått avsedd effekt på församlingen och vidare polisutredning skulle bli förödande mot centralstyret krävdes ännu värre illdåd som församlingen sedan omöjligt skulle kunna försvara sig mot. Helge Åsa eller PeGe gick fortfarande inte att styra över men väl att spela ut mot varandra till slut. Ingen av dem har ännu kunnat föreställa sig hur metodiskt Statans infiltratörer och mediamakt brukar gå tillväga.
Citera
2014-01-28, 11:48
Medlem
Citat:
Det är just vad du gör med dessa larviga ständigt återkommande inlägg så fort frågan börjar brännas för dem som istället borde framträda och ta sitt ansvar.
Hej!
Bra att du reagerar mot meningslösa inlägg.
Fick idag ett telefonsamtal från en förtvivlad Knutbyförälder och jag fick tillstånd att citera denna person:
Citat: Över tio år av har kastats bort i ett oerhört mörker, trots idoga försök att förstå vad som händer i Knutby, kan jag inte komma mina nära o kära närmare.
Jag har istället blivit verbalt hotad utav ÅW. (naturligtvis inte utav henne personligen).
Anhöriga har uppmanat mig att sluta ljuga/smutskasta sekten/ÅW., du är inne på en mycket farlig väg säger ÅW.
Man kan ju se det så här, det är inte ens fel att två träter, men hade jag varit stillatigande anser jag att grova kriminella handlingar begångna av ÅW. hade blundats för.
Jag har/får inte träffa dessa personer, för att jag så starkt visat vad jag känner.
Förstår också att går jag ut i media vilket jag kanske får frågor om relativt ofta, så blir mina anhöriga på ett eller annat sett straffade av ÅW.
Detta är ju också ett påvisbart sätt för ÅW. att skydda sig och sekten från ständigt upprepade lagövergrepp mot person/egendom.
Tänk om rättsväsendet kunde ha civilkurage nog att hjälpa oss anhöriga att bakom lyckta dörrar få ge vår historia.
Om dessa rättspersoner därefter satte sig ner och gjorde en bedömning om detta material.
Samt klartänk gör ett slutgiltigt ställningstagande LJUGER VI KNUTBYFORÄLDRAR ELLER???????????
Slut Citat.
Med vänlig hälsning Nedslepp.
Citera
2014-01-28, 15:12
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Typexemplen återkommer ständigt även här på FB. Den som vill ha närmare besked om hur verkligheten fungerar kan ta del av allt från SPF egna bekännelser i "Förfäras Ej" till Lasse Wierups "Infiltratören" exv. Övervakarsamhällets agenter skyr inga som helst medel.
Det är fortfarande inga ordentliga belägg för att något sådant skulle ha skett i Knutbysekten. Jag vill se att det finns starka belägg för den infiltration som du påstår existera. Bara för att det finns en konspirationsteori du kan fantisera ihop att den skett inom Knutbysekten betyder inte att det har skett. Du måste ha belägg för att det du syftar på har skett inom Knutbysamhället, annars är det bara falsk ryktesspridning som du får diskutera i konspirationsteori-forumet.
Citera
2014-01-28, 16:52
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp
Bra att du reagerar mot meningslösa inlägg.
Fick idag ett telefonsamtal från en förtvivlad Knutbyförälder och jag fick tillstånd att citera denna person:
Citat: Över tio år av har kastats bort i ett oerhört mörker, trots idoga försök att förstå vad som händer i Knutby, kan jag inte komma mina nära o kära närmare.
Jag har istället blivit verbalt hotad utav ÅW. (naturligtvis inte utav henne personligen).
Anhöriga har uppmanat mig att sluta ljuga/smutskasta sekten/ÅW., du är inne på en mycket farlig väg säger ÅW.
Man kan ju se det så här, det är inte ens fel att två träter, men hade jag varit stillatigande anser jag att grova kriminella handlingar begångna av ÅW. hade blundats för.
Jag har/får inte träffa dessa personer, för att jag så starkt visat vad jag känner.
Förstår också att går jag ut i media vilket jag kanske får frågor om relativt ofta, så blir mina anhöriga på ett eller annat sett straffade av ÅW.
Detta är ju också ett påvisbart sätt för ÅW. att skydda sig och sekten från ständigt upprepade lagövergrepp mot person/egendom.
Tänk om rättsväsendet kunde ha civilkurage nog att hjälpa oss anhöriga att bakom lyckta dörrar få ge vår historia.
Om dessa rättspersoner därefter satte sig ner och gjorde en bedömning om detta material.
Samt klartänk gör ett slutgiltigt ställningstagande LJUGER VI KNUTBYFORÄLDRAR ELLER???????????
Slut Citat.
Med vänlig hälsning Nedslepp.
I det fetade har vi problemet. Allt som är sagt av Åsa eller Helge rycks ur sitt sammanhang och omtolkas för ett annat syfte i media. Samtidigt görs uttalanden från Statans hjärntvättade infiltratörer eller avhoppare vilka i sin tur aldrig kunnat räkna ut varifrån uttalandena egentligen kom eller var menade för i sitt ursprung. INGEN får fakta, syfte, sammanhang och värde klart för sig när det hela tiden konspireras genom falska attityder. I ögonkontakt med mediafolk har jag förstått vilka grundläggande och annars självklara frågor ingen vågar ställa för att annars riskera karriär, bolån, vänner osv. Fenomenet upptäckte jag redan i det militära. När jag sedan fick fortsätta inom media undrade jag ofta varför de nyheter jag själv varit med om redigerades och förenklades till oigenkännlighet vid utsändning. Det överordnade tendentiösa syftet trodde man bara inte kunde vara sant.
Citera
2014-01-28, 17:13
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
Det är fortfarande inga ordentliga belägg för att något sådant skulle ha skett i Knutbysekten. Jag vill se att det finns starka belägg för den infiltration som du påstår existera. Bara för att det finns en konspirationsteori du kan fantisera ihop att den skett inom Knutbysekten betyder inte att det har skett. Du måste ha belägg för att det du syftar på har skett inom Knutbysamhället, annars är det bara falsk ryktesspridning som du får diskutera i konspirationsteori-forumet.
Faktiska konspirationer bygger på falska attityder som oftast inte ens de främst medverkande lyckas genomskåda. Alla lurar på så vis alla. Rättsstatens överordnade som i konspiration kan se sig själva som gudar försöker nu göra gällande att det som inte går att bevisa inte kan ha något värde. Med "brott kan inte styrkas" avfärdas det mest väsentliga. Vilka är det här som tagit sig rätten att avgöra vilka vittnesmål som skall avfärdas som falska innan de ens fått komma till tals och vilka är det som säger att rykten om särskilt utpekade personer just skulle vara sanna?
Citera
2014-01-28, 19:56
Medlem
Citat:
Överstyrelsernas problem är att vissa individer och församlingar inte går att styra då sådana som vi hellre dör än låter oss medvetet styras i strid mot våra egna livsprinciper eller övertygelser. Av denna anledning sprider man falska rykten om oss i skvallermedia av alla de slag. Med epitet som troll sektmedlem eller bedragare med kriminellt umgänge elimineras varje invändning mot överordnat maktmissbruk.
Sara var uppenbarligen hjärntvättad med uppdrag från socialstyret redan innan hon planterades i Knutby. Eftersom mordet på Helene inte hade fått avsedd effekt på församlingen och vidare polisutredning skulle bli förödande mot centralstyret krävdes ännu värre illdåd som församlingen sedan omöjligt skulle kunna försvara sig mot. Helge Åsa eller PeGe gick fortfarande inte att styra över men väl att spela ut mot varandra till slut. Ingen av dem har ännu kunnat föreställa sig hur metodiskt Statans infiltratörer och mediamakt brukar gå tillväga.
Var och hur i dina tankegångar ser du en tidig koppling mellan SS inträde och H bortgång?
Så jävla onda människor kan det väl inte finnas, som lever i guds namn!?
Men... det kanske det kan.
Citera
2014-01-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
ignore funkar...
Jag slipper läsa om Överstyrelsen!
Jag använder också funktionen för att hoppa över inlägg som inte intresserar mig. Det blir lättare att följa diskussionen på det viset.

Tankar under ifattläsning:

1. Sara gjorde lydnadshandlingen för att få nåd. Det var inte Helges nård hon i första hand var intresserad av utan Åsas. Har ÅW kommenterar detta eller Saras dagboksanteckningar? Har Sara kommenterat händelserna i efterhand?

2. Det här med sektens inställning till sanning/lögn som skiljer sig från gämgse sättet att se det. Pege predikar 2003 och snurar till det med att det spelar ingen roll vad som sägs. Det är ändå en sanning om det kommer från "Gud" (sekten) men en osanning om det kommer från en ohelgad (anhörig eller annan som tycker "fel").

Enligt Helge på hans gamla svarssida hittade sektledningen något ställe i bibeln som rättfärdigade att de skulle undanhålla sanningen om Jesu brud.

Undrar om de har samma förhållningssätt till sanning nu?
Citera
2014-01-29, 09:43
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Var och hur i dina tankegångar ser du en tidig koppling mellan SS inträde och H bortgång?
Så jävla onda människor kan det väl inte finnas, som lever i guds namn!?....
Läs ordentligt så ser ni att jag började misstänka Saras hjärntvättade inträde vara en typisk efterkonstruktion att förbereda ett ännu värre illdåd som Helge eller Åsa också skulle kunna göras ansvariga för. Helenemordet gav oväntad effekt och inte tillräckligt så som hemliga civilförsvaret önskat. Försöken att med falska intriger splittra den i Statans ögon olydiga församlingen pågår därför ännu. Folk media och polisutredning avleds från de verkliga och typiska orsaksföljderna av utifrån hjärntvättade agenters infiltration. De verkliga mördarna kan typiskt nog vara de som ännu ingen vågat utreda eller ens fått lov att fråga efter - precis som i härvorna kring Palme Lindh Quick osv.
Citera
2014-01-29, 10:04
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
....2. Det här med sektens inställning till sanning/lögn som skiljer sig från gämgse sättet att se det.....Undrar om de har samma förhållningssätt till sanning nu?
Vad som är sant eller ont beror ju helt på vilket tidsperspektiv man ser. Jordisk lycka eller himmelsk lycka kräver en ständig dialog att balansera rättvist åt alla parter. Satan är vad som hindrar dialogen och låter självutvald majoritetsmakt konspirera mot resten av mänskligheten. Knutbyförsamlingen må ha varit extremt sanningssökande men klart utifrån vår tro på lika människovärde och med demokratisk inriktning till skillnad från majoritetsstyrets socialfascistiska galenskap.
Citera
2014-01-29, 13:41
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Vad som är sant eller ont beror ju helt på vilket tidsperspektiv man ser. Jordisk lycka eller himmelsk lycka kräver en ständig dialog att balansera rättvist åt alla parter. Satan är vad som hindrar dialogen och låter självutvald majoritetsmakt konspirera mot resten av mänskligheten. Knutbyförsamlingen må ha varit extremt sanningssökande men klart utifrån vår tro på lika människovärde och med demokratisk inriktning till skillnad från majoritetsstyrets socialfascistiska galenskap.
Eftersom du verkar vara mest intresserad av att skapa omfokusering från kärnan i debatten om morden i Knutby, tittade jag lite på dina övriga flashbackaktiviteter och såg att du debuterade med att sabotera palmemordstråden på samma sätt som du nu försöker sprida förvirring i knutbytråden och jag antar att du njuter av äntligen få lite uppmärksamhet för dina förvirrade åsikter.

Nu har du nått så långt att de flesta har satt dig på ignore-listan vilket gör att färre och färre läser dina tokutspel eftersom deras intresse av tråden, är att bringa klarhet i vad som verkligen hände i Knutbysekten i slutet av år 2003 och början av 2004.

Fortsätter du så här, kanske du kan få rabatt på kristi bruds spa
Citera
2014-01-29, 18:36
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
....De flesta av den här trådens skribenter förenas av ett intresse och det är att finna tunga indicier för att de huvudskyldiga till morden i Knutby, fortfarande befinner sig i frihet medan kristi bruds andliga slavar straffas.

Vad är din drivkraft?

Är det bara att åstadkomma omfokusering så att inläggen riktas till dig om dina befängda slutsatser eller vill du uppriktigt försvara kristi bruds hierarkiska diktatur i sekten?.....
I detta avseende har vi helt säkert samma drivkraft. Men varför lägga all skuld på Åsa eller Helge när dessa ledare var lika mycket av sökare inom församlingen? De kan omöjligt ha haft det avgörande inflytande som hetspropaganda och pöbeldomstol velat göra gällande. Några riktiga belägg för hierarkisk diktatur och sektmentalitet finns helt enkelt inte. Där istället rättsstaten rättar sig efter vulgärmedia som i sin tur låter sig styras av en ängslig flock från psykförsvaret som hellre ser hoten från minoriteter och inbillade psykopater bland egna medborgare bör man däremot se upp för sektmentalitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in