2014-01-24, 11:28
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Nej jag menar att ingen har rätt att döma som inte själv kan garantera ett osjälviskt syfte och högre värde. Vem är du att kalla mig liksom Åsa och Helge för galningar?
Vem kan göra det i högre grad än en domare?

Jag är en människa bosatt i Sverige som har rätt att kalla vem som helst galning i och med min yttrandefrihet, i synnerhet när det finns starka belägg för det.
Citera
2014-01-24, 11:32
Medlem
Thinkingagains avatar
Nej, det var det här vi argumenterade om, och jag vann tyvärr.
Citat:
I de mest harmoniska bygemenskaper jag mött betraktas alla barn som allas barn om inte som prästens egna allihop. Antropologer kan då aldrig reda ut vilka syskon som hör ihop. Vad skulle utmärka sektbarn i förhållande till far- och morföräldrar? Barnmisshandeln verkar då lika utbredd i Lidingö.
Citera
2014-01-24, 18:18
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
.... Vad säger du om att Helge faktiskt skickade sms till Sara där det stod att hon skulle mörda Alexandra?
Det är inte ens bevisat att Helge var den som skrev detta sms eller vad som egentligen menades. Dömandet skall i vilket fall inte ske i media och särskilt inte i en tråd som denna.
Citera
2014-01-24, 18:29
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Vem kan göra det i högre grad än en domare?
Jag är en människa bosatt i Sverige som har rätt att kalla vem som helst galning i och med min yttrandefrihet, i synnerhet när det finns starka belägg för det.
Kalla vem du vill för galning men döm ingen för brott utan att själv ha syfte och sammanhang från ömse håll bevisat och klart för dig. Anonymt skvaller är ohederligt och fegt. Falska omdömen är förtal.
Citera
2014-01-24, 18:36
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Nej, det var det här vi argumenterade om, och jag vann tyvärr.
Citat:
I de mest harmoniska bygemenskaper jag mött betraktas alla barn som allas barn om inte som prästens egna allihop. Antropologer kan då aldrig reda ut vilka syskon som hör ihop. Vad skulle utmärka sektbarn i förhållande till far- och morföräldrar? Barnmisshandeln verkar då lika utbredd i Lidingö.
Okej det finns väl en förfärlig massa sektbarn i Lidingö också då.
Citera
2014-01-24, 18:42
Medlem
Citat:
Det är inte ens bevisat att Helge var den som skrev detta sms eller vad som egentligen menades.

Hm, det har du rätt i. Och allt talar ju dessutom för att Helge, när han senare erkände att han faktiskt skickade sms:en var manipulerad av NATO-chefen som utklädd till barnflicka avslöjade att det vapen som gick till botten med Estonia 1994 inte bara användes vid Palmemordet utan även vid Mordet av JFK som tänkte berätta att månlandningen var planerad att fejkas eftersom aliens hade hotat hela världen i Roswell några år tidigare. Allt stämmer!
Citera
2014-01-24, 19:23
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methree
Hm, det har du rätt i.... Allt stämmer!
Om du tror så kan du förklara varför vänner plötsligt belastar mig med meningar, syften och egenskaper jag aldrig kunnat föreställa mig? Intressant nog händer detta alltid efter att någon i en helt annan tråd blivit svarslös.
Citera
2014-01-25, 08:43
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methree
Hm, det har du rätt i. Och allt talar ju dessutom för att Helge, när han senare erkände att han faktiskt skickade sms:en var manipulerad av NATO-chefen som utklädd till barnflicka avslöjade att det vapen som gick till botten med Estonia 1994 inte bara användes vid Palmemordet utan även vid Mordet av JFK som tänkte berätta att månlandningen var planerad att fejkas eftersom aliens hade hotat hela världen i Roswell några år tidigare. Allt stämmer!
Du bröt nu mot elfte budet: Du skall icke läcka hemligheter av betydelse för nationens säkerhet.
Citera
2014-01-25, 12:07
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Okej det finns väl en förfärlig massa sektbarn i Lidingö också då.
Nej, för där, precis som i 99.999 % av övriga Sverige vet barn vilka deras föräldrar är.
Citera
2014-01-25, 12:10
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Om du tror så kan du förklara varför vänner plötsligt belastar mig med meningar, syften och egenskaper jag aldrig kunnat föreställa mig? Intressant nog händer detta alltid efter att någon i en helt annan tråd blivit svarslös.
Sök hjälp. Dina inlägg antyder vanföreställningar och associationsrubbningar, som lätt kan relateras till paranoid schizofreni. Om du inte har sökt psykologisk hjälp än ber jag dig göra det. Jag är fullständigt allvarlig.
Citera
2014-01-25, 12:46
Medlem
Ove, ove, ove... Visst finns det många frågetecken kring hela Knutby-historien och församlingen i stort. Men det finns ändå några saker som är så säkra som de kan bli:

- Helge Fossmo har ljugit flera gånger. Det framgår tydligt när man läser polisförhören med honom, och det framgår också tydligt när man läser förhören med hans tidigare närmaste vänner som han fört bakom ljuset. Han har också själv erkänt att han ljugit. Därmed inte sagt att allt han påstått varit lögner, men hans många lögner gör det ju svårt att veta när man faktiskt kan lita på något han påstår.

- Helge Fossmo har bedragit dem som stått honom närmast. Han har bedragit sin egen fru med två andra kvinnor samtidigt, och även ljugit för sina närmaste om det (familj, vänner och pastorskollegor). Detta har han också erkänt. Detta måste väl också göra det mycket svårt att känna förtroende och tillit till något Helge påstår. Han har ju bevisligen tidigare använt lögner för att dölja sitt handlande.

- Helge Fossmo har skickat de sms till Sara som hon tolkade som direkta order att mörda. Han har själv erkänt att det var han som skickade sms:en, så det är svårt att förstå hur Ove kan förneka detta när Helge själv har erkänt. Visserligen menar Helge själv att han "bara vidarebefordrade" sms som kom från någon annan, men han har i alla fall erkänt att han skickade sms:en.

- Den enda person som uppenbarligen hade någon tydlig fördel av att Alexandra och Daniel röjdes ur vägen var Helge Fossmo själv. Oavsett vad han säger så finns det inget annat tydligt motiv till att döda just dessa personer, åtminstone har inget annat tydligt motiv kunnat presenteras.
Senast redigerad av bangolufsen 2014-01-25 kl. 13:04.
Citera
2014-01-25, 13:19
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
I en öppen debatt ska naturligtvis alla beredas plats för sin åsikter och vår grundlagsstadgade rätt att fritt tänka, tycka och trycka, ger dig möjlighet att torgföra dina tankar om olika samhällsfunktioner/samhällsfunktionärer.

De flesta av den här trådens skribenter förenas av ett intresse och det är att finna tunga indicier för att de huvudskyldiga till morden i Knutby, fortfarande befinner sig i frihet medan kristi bruds andliga slavar straffas.

Vad är din drivkraft?

Är det bara att åstadkomma omfokusering så att inläggen riktas till dig om dina befängda slutsatser eller vill du uppriktigt försvara kristi bruds hierarkiska diktatur i sekten?

Det vore bra att få ett svar från dig så att jag vet om jag ska ignorera dig eller bemöta dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in