Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-29, 06:03
Medlem
Hade tänkt börja spela igen, på en non-pvp world, vilken kan rekommenderas?
Citera
2014-01-29, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirolo

För några månader sen när så började jag på Celesta, helt okej värld
Citera
2014-01-29, 15:56
Medlem
Testar i denna tråd.

Nu är det så att jag har förlorat mitt tibiakonto för ett par år sedan när det blev hackat. Hackern hade även min recovery key. Brydde mig inte då utan slutade spela helt.

Jag har såklart kvar min recovery key och undrar om det är möjligt att ta tillbaka mitt konto? Hur fungerar det nu för tiden? Minns en gång då jag tidigare blev hackad så skickade jag in mina uppgifter. Alltså skannade in körkort, fick det stämplat av banken osv och där med fick jag en en ny recovery key. Hittar inte min karaktär längre då personen antagligen bytt värld och namn.
Citera
2014-01-29, 16:06
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Testar i denna tråd.

Nu är det så att jag har förlorat mitt tibiakonto för ett par år sedan när det blev hackat. Hackern hade även min recovery key. Brydde mig inte då utan slutade spela helt.

Jag har såklart kvar min recovery key och undrar om det är möjligt att ta tillbaka mitt konto? Hur fungerar det nu för tiden? Minns en gång då jag tidigare blev hackad så skickade jag in mina uppgifter. Alltså skannade in körkort, fick det stämplat av banken osv och där med fick jag en en ny recovery key. Hittar inte min karaktär längre då personen antagligen bytt värld och namn.

har personen bytt adress info å namn och sådant å beställt en ny rek key å använt den så är din key inte giltig längre å där av kan du inte få tbx kontot
Citera
2014-01-29, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
har personen bytt adress info å namn och sådant å beställt en ny rek key å använt den så är din key inte giltig längre å där av kan du inte få tbx kontot

Om personen på mitt konto bytt adress och namn så borde han inte fått någon ny recovery key alls. Den riktiga användaren är ju jag med mitt namn och adress. Så borde jag inte få en ny recovery key om jag requestar en för 5 euro med mitt namn och adress? Ska testa iaf. Annars är säkerheten på ens konto i Tibia väldigt låg och vilken liten hacker som helst kan sno ett konto.
Citera
2014-01-29, 16:33
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Om personen på mitt konto bytt adress och namn så borde han inte fått någon ny recovery key alls. Den riktiga användaren är ju jag med mitt namn och adress. Så borde jag inte få en ny recovery key om jag requestar en för 5 euro med mitt namn och adress? Ska testa iaf. Annars är säkerheten på ens konto i Tibia väldigt låg och vilken liten hacker som helst kan sno ett konto.

njaeae tar ju 1 månad innan adress å email byts osv.. så man hinner ju ta tbx det då
Citera
2014-01-29, 16:40
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Rethen
Har själv chars på Celesta, kan ge EQ till den som behöver : )
Citera
2014-01-29, 16:52
Medlem
Citat:
njaeae tar ju 1 månad innan adress å email byts osv.. så man hinner ju ta tbx det då

Det jag menar är att jag skickat in foto, körkort osv tidigare. Om man ska byta namn och adress så ska man väl för fan ha papper på det + ID-handlingar? Annars får man väl inte någon ny recovery key? Då kan ju vilken jävla random som helst ta ett konto.
Citera
2014-01-29, 17:19
Medlem
m0nkees avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Rethen

Citat:
Ursprungligen postat av Yamal
Har själv chars på Celesta, kan ge EQ till den som behöver : )

Jag lirar fan också Celesta! :O

Har en ~90 MS, ~60 EK och (levlar denna nu) 23 RP.

Om någon av er vill lira någon gång, skicka ett PM!
Citera
2014-01-29, 17:24
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Det jag menar är att jag skickat in foto, körkort osv tidigare. Om man ska byta namn och adress så ska man väl för fan ha papper på det + ID-handlingar? Annars får man väl inte någon ny recovery key? Då kan ju vilken jävla random som helst ta ett konto.

idag så byter du bara namn och adress å mail å väntar 1 månad å sen beställer du en ny key å får den till nya adressen inget mer med det :P
Citera
2014-01-29, 17:40
Medlem
Citat:
idag så byter du bara namn och adress å mail å väntar 1 månad å sen beställer du en ny key å får den till nya adressen inget mer med det :P

Så Tibia tillhör nu hackers och annat avskum. Bra att veta. Ska nog aldrig mer röra spelet igen.
Citera
2014-01-29, 18:31
Medlem
Topppis avatar
"We decided to close the Tibia merchandise shop due to low demand. The corresponding shop section and link on the Tibia website have been removed."

vart ska man nu köpa alla sina julklappar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in