Citat:
Ursprungligen postat av
SpottaSlem
Självklart ska du finna Gud genom bön och erkänna att du är en syndare, be om förlåtelsen. Vi kristna ska kunna tillbe honom oavsett om vi har den Heliga skrift med oss eller inte. Men att bortse från Bibeln, det kommer straffa sig. Då tror du endast på en flum-gud, du finner aldrig din riktning i sökandet av Herren. Vad ger det dig, att tro på vetenskapens teori om evolutionen? Varför är det viktigt, då detta endast är vad någon vill övertyga dig om?
jag förstår att man inte kan bortse från bibeln helt och så, det är ju inte logiskt känner jag, men hur ska jag som icke troende, ens försöka mig på att tro på det kristna säger att de inte tror på i bibeln. vem ska jag lyssna på, en bok, eller de som idag har en förbindelse med gud
vi kan väl säga såhär att jag väljer att tro på någon som redan nu och i nutiden upplever gud, är mer intresserad av att lyssna på den som känner gud än att tro att de gör "fel" i sitt avkall på bibelns info. hur kan jag vara i positionen att säga att säga att att du inte har rätt om din egen tro som du vet mer om än jag gör?
det verkar vara mindre tro på bibeln än vad som jag trodde var öjligt,
sen om du inte får komma till himlen vet vi nog mer svaret på om det var ett krav på att vissa saker i bibeln är något som krävs att du ska veta för att komma till gud, vet bara gud. jag bara hoppas att det inte är så, för då är det kört för inte bara mig utan säg i värsta fall, att gud är helt korrekt återgiven i bibeln och att du måste kunna och tro på precis allt i bibeln för att få kommA TILL HAN
då är det verkligen kört alltså..... inte bara för mig,
om det är så att bibeln verkligen är guds ord, skulle då någon kristen idag tro på det andra sagt att de tror på något än bibels ord som möjligt
de verkar ju ha rätt i det som tycks i fråga att det är inte nödvändigt att tro på tex skapelsen i bibels anda, om det vore så att bibeln har rätt i detta hur kan de fortfarande känna guds närvaro. bibeln är uppenbarligen inget krav för att de ska kunna finnas hos gud.
jag tror nog att om gud finns skulle det vara uppenbart att bibeln inte är guds ord rätt återgivet i texten för de skulle ha gjort till känna detta så det vore uppenbart för alla att om de valde bort en del i bibeln skulle ha sagt att vad de tappade guds kärlek mer så att vi skulle veta vad det var bibeln som de valde att inte tro på, eller finns denna kunskap redan o jag missat den.
om någon förlorat kontakten med gud och kan peka på att just det stycket i bibeln är orsaken att du valde bort det är att gud lämnat vill jag veta det snarast möjligt