2014-01-29, 01:00
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Samma här.

My name is Sonja, BBCS, Näcken, Sierra Nevada Celebration Fresh Hop Ale och Smörpundet Porter är dem jag nästan garanterat köper.
Amager Arctic SunStone, Barleywine Style Ale, BrewDog Mixtape 8, Jai Alai, Green Flash Saison Diego, Hommelbier, Ten Fidy och Yeti är med på en kanske-lista, någon av dem lär bli med.

Inga Brooklyn...?

Rätt prisvärda.
Citera
2014-01-29, 01:06
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Inga Brooklyn...?

Rätt prisvärda.

BBCS står för Brooklyn Black Chocolate Stout, så visst blir det Brooklyn!

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=brooklyn&sortfield=Default&sortdirect ion=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&g roupfiltersheader=Default&artikelId=806023&varuNr= 11961&filters=searchquery%2c
Citera
2014-01-29, 01:08
Medlem
gato12s avatar
Citat:

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=brooklyn&sortfield=Default&sortdirect ion=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&g roupfiltersheader=Default&artikelId=806023&varuNr= 11961&filters=searchquery%2c

Sorry, lite pömsig.

Förra året hade jag tänkt lagra några stycken men jag råkade dricka upp allihop...
Citera
2014-01-29, 01:16
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Sorry, lite pömsig.

Förra året hade jag tänkt lagra några stycken men jag råkade dricka upp allihop...

Haha, enkelt hänt!

Det här skall jag nog testa - BBCS Ice Cream Float.

http://www.lostinthebeeraisle.com/2010/09/577.html
Citera
2014-01-29, 01:20
Medlem
lugna ner digs avatar
Tänkte haffa en eller två black fist. Jag tror inte att den kommer vara värd priset för mig men tänkte att det kunde vara kul. Solstice d'Hiver står högt upp på listan. Brooklyn BCS är ett måste. Smuttynose BW med.. och Jai Alai..
Tung februari i år igen.
Citera
2014-01-29, 02:04
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Samma här.

My name is Sonja, BBCS, Näcken, Sierra Nevada Celebration Fresh Hop Ale och Smörpundet Porter är dem jag nästan garanterat köper.
Amager Arctic SunStone, Barleywine Style Ale, BrewDog Mixtape 8, Jai Alai, Green Flash Saison Diego, Hommelbier, Ten Fidy och Yeti är med på en kanske-lista, någon av dem lär bli med.

Så där ja, nu har jag suttit och klurat och klurat, och vet vilka jag skall köpa för att vara nöjd.

My name is Sonja
BBCS x2
Näcken
Sierra Nevada Celebration
Smörpundet Porter
Smuttynose BW
Jai Alai IPA

Sedan vet man aldrig om någon mer åker med, men det är de här jag har som prio ett.
Citera
2014-01-29, 02:58
Medlem
Några tips på sköna ales med amerikansk humle som finns på systemet, alternativt går att beställa? Jag älskar "tvålsmakande" öl så som Bedarö Bitter, ESC Champion och Sam Adams.
Citera
2014-01-29, 03:04
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:

23 spänn var extremt billigt särskilt för ett 10%igt öl. Herrejistanes, måste pröva denna! Tack för tipset.
Citera
2014-01-29, 03:05
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
23 spänn var extremt billigt särskilt för ett 10%igt öl. Herrejistanes, måste pröva denna! Tack för tipset.

Smakar dessutom helt okej...
Citera
2014-01-29, 03:15
Medlem
Punklivs avatar
Citat:

No problemo! Skall bli intressant att testa, och ice cream floaten på den kan bli riktigt god!
Citera
2014-01-29, 03:31
Medlem
Cornholio.s avatar
Citat:
Smakar dessutom helt okej...

Citat:
No problemo! Skall bli intressant att testa, och ice cream floaten på den kan bli riktigt god!
Hoppas att mitt lokala bolag tar in den så man slipper hålla på och krångla med beställningssortimentet. Men det lär man väl få göra ändå.

Är obekant med märket Brooklyn överlag, men har hört talas om märket förut. Såg att mitt lokala bolag hade Brooklyn East India Pale Ale på lager. Hurdan är den, vet ni det? Jag ska till bolaget imorgon och har skrivit en liten inköpslista. Men just nu sitter jag och velar mellan den och Sierra Nevada Pale Ale. Båda två är ju pale ales men brooklyn är starkare. Sierra nevada står ju på min ''to do list''. Hur står dom sig emot varandra, vet nån det?
Citera
2014-01-29, 03:33
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Är obekant med märket Brooklyn överlag, men har hört talas om märket förut. Såg att mitt lokala bolag hade Brooklyn East India Pale Ale på lager. Hurdan är den, vet ni det? Jag ska till bolaget imorgon och har skrivit en liten inköpslista. Men just nu sitter jag och velar mellan den och Sierra Nevada Pale Ale. Båda två är ju pale ales men brooklyn är starkare. Sierra nevada står ju på min ''to do list''. Hur står dom sig emot varandra, vet nån det?

Annars kan du testa Brooklyn Lager, alla hipsters favoritdricka, riktigt god.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in