2014-01-28, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Där du hävdar att skulle haft ett årsmöte. Du vet väl vad du skriver?

Vad? Ska du har stadgar för att jag hävdar? Vad menar du med att du vill ha stadgar för att jag hävdar något?

De hade årsmöte i mars. Är det det du vill veta något om?
Citera
2014-01-28, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Paula Bieler beskriver att 13-18 kvinnor röstade om vilken ordförande de skulle ha och sökte sen bidraget med att lämna inte protokoll från ett årsmöte de aldrig haft.

Det räcker inte att på internet rösta fram en ordförande för att få 1,4 miljoner. Det är väl ändå rätt självklart.

granved, det finns inte mycket jag kan göra mer än att skriva fakta till dig. Om du av någon anledning bortser från detta är det inte mycket att göra någonting åt.
Citera
2014-01-28, 18:08
Medlem
Pengarna användes av det kvinnoförbund som startades i mars. Men pengarna söktes av en helt annan sammanslutning med förfalskade uppgifter.

Citat:
Flera månader senare, i mars 2011, skriver partisekreteraren Björn Söder i ett annat mejl: ”För att förbundet skall kunna bildas och få så många *medlemmar som möjligt nu i uppstarten är det bra att få *alla (adressuppgifter till) SD:s kvinnliga medlemmar”.

Citat:
”Det är galet”

Både Torkel Gregow och *bidragsnämndens sekreterare Feryel Mentes säger att man *inte kan söka bidrag i förhand för ett kvinnoförbund man *planerar att starta.
– Ja, hade de inte något *kvinnoförbund eller bara gett sken av att det fanns då är det ju galet ju. I så fall har vi blivit *vilseledda, säger *Gregow.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18250722.ab
Citera
2014-01-28, 18:15
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Vad? Ska du har stadgar för att jag hävdar? Vad menar du med att du vill ha stadgar för att jag hävdar något?

De hade årsmöte i mars. Är det det du vill veta något om?
Du hävdar de skulle haft ett årsmöte. Vad är det för stadga du grundar det på? Du förstår väl vad du skriver? Du menar ju på att de handlat bedrägligt. Du anklar dem för bedrägeri. Det är allvarligt brott om det är sant. Därför skall backa upp dina anklagelser med fakta.
Citera
2014-01-28, 18:19
Medlem
Ticklas avatar
Citat:
Pengarna användes av det kvinnoförbund som startades i mars. Men pengarna söktes av en helt annan sammanslutning med förfalskade uppgifter.

Du måste vara extremt stort troll eller aningen trög.

1. Dom sökte för organisationen som fanns redan 2007.
2. De utvecklade organisationen år 2011 till ett förbund för att bättre bedriva verksamhet. Och då är det ju bra att folk även går med i det nya förbundet, eller hur?
Citera
2014-01-28, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Du hävdar de skulle haft ett årsmöte. Vad är det för stadga du grundar det på? Du förstår väl vad du skriver? Du menar ju på att de handlat bedrägligt. Du anklar dem för bedrägeri. Det är allvarligt brott om det är sant. Därför skall backa upp dina anklagelser med fakta.

Det är ju Assai som hävdar att de inte haft ett årsmöte. Och det grundar jag mer på vad Assai sagt än några stadgar. Vad för stadgar grundar du dina påståenden på?
Citera
2014-01-28, 18:20
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vilken skandal? Vi har Aftonbladet och en fd Syrisk kanslichef med hämndmotiv, inte direkt några sanningsvittnen.
Syrisk? Han är väl persisk?
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Min övertygelse att rösta SD stärks också av varje "avlöjande". Det är folket (en ökande andel) mot etablissemanget helt enkelt.
Vadå folket? Sd snor ju folkets pengar.

Jämför SvP som skänker saker till hemlösa när det är jul!
Citera
2014-01-28, 18:21
Medlem
Zirens avatar
Citat:

Även om det är sant så är det ett halmstrå. De hade en sammanslutning som de planerade att göra till ett förbund och de sökte bidrag för det senare. De gjorde sammanslutningen till ett förbund och överförde pengarna till det förbundet och förbundet har använt pengarna på rätt sätt.

Jag menar herregud så ointressant om detta vore fallet. Var är felet? var är nyheten? Varför krigsrubriker? Denna nyhet skulle platsa som ett skämt i Family guy.
Senast redigerad av Ziren 2014-01-28 kl. 18:23.
Citera
2014-01-28, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickla
Du måste vara extremt stort troll eller aningen trög.

1. Dom sökte för organisationen som fanns redan 2007.
2. De utvecklade organisationen år 2011 till ett förbund för att bättre bedriva verksamhet. Och då är det ju bra att folk även går med i det nya förbundet, eller hur?

Det är ingen från SD som har uttalat att de vet att det fanns en sammanslutning. Så det återstår väl för dem att säga att det var så.

Citat:
Flera månader senare, i mars 2011, skriver partisekreteraren Björn Söder i ett annat mejl: ”För att förbundet skall kunna bildas och få så många *medlemmar som möjligt nu i uppstarten är det bra att få *alla (adressuppgifter till) SD:s kvinnliga medlemmar”

Citat:
Både Torkel Gregow och *bidragsnämndens sekreterare Feryel Mentes säger att man *inte kan söka bidrag i förhand för ett kvinnoförbund man *planerar att starta.
– Ja, hade de inte något *kvinnoförbund eller bara gett sken av att det fanns då är det ju galet ju. I så fall har vi blivit *vilseledda, säger *Gregow
Citera
2014-01-28, 18:24
Medlem
Frassefrass avatar
Hej och hå, då var den "nyheten" borta från flera tidningar. Den här sortens försök till "skandaler" kommer bara att trappas upp under valåret.
Citera
2014-01-28, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziren
Även om det är sant så är det ett halmstrå. De hade en sammanslutning som de planerade att göra till ett förbund och de sökte bidrag för det senare. De gjorde sammanslutningen till ett förbund och överförde pengarna till det förbundet och förbundet har använt pengarna på rätt sätt.

Jag menar herregud så ointressant om detta vore fallet. Var är felet? var är nyheten? Varför krigsrubriker? Denna nyhet skulle platsa som ett skämt i Family guy.

Jag har inte hört någon från SD som sagt att de vet säkert att det fanns en sammanslutning i oktober.
Citera
2014-01-28, 18:28
Medlem
Citat:
Det är ju Assai som hävdar att de inte haft ett årsmöte. Och det grundar jag mer på vad Assai sagt än några stadgar. Vad för stadgar grundar du dina påståenden på?

Haha, förstår att du gärna lyssnar på en bitter, utsparkad, kriminell muslim som under flera år försökt sälja denna "nyhet". Du är för sorglig med din källkritik. Jag ska ge dig ett tips; sluta skriv nu och så återkommer du när SD fälls eller frias. Ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in