2014-01-28, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funkofoben
Jag är helt övertygad om att inget annat parti har en partiledare som undertecknat papper som är uppenbar bluff bara för att få tillgång till extra partipengar.
Det är så klart nonsens.
Det är direkt skämmigt att använda det där som försvar för bidragsfusk i somalisk klass för att freda en partiledare. Givetvis borde Åkesson avgå, men det kommer inte ske.

Men hallå?

Alla pengar har gått dit de är ämnade för. Inget brott eller fusk har begåtts. Vad är det som är svårt att förstå?
Citera
2014-01-28, 23:52
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkofoben
Jag är helt övertygad om att inget annat parti har en partiledare som undertecknat papper som är uppenbar bluff bara för att få tillgång till extra partipengar.
Det är så klart nonsens.
Det är direkt skämmigt att använda det där som försvar för bidragsfusk i somalisk klass för att freda en partiledare. Givetvis borde Åkesson avgå, men det kommer inte ske.

Skärp dig, du gör bort dig. Det är fullkomligt strunt samma vad kvinnorna i SD kallar sin grupp kvinnor. Moderaterna och Miljöpartiet har inte ens något kvinnoförbund och dessa uppbär exakt samma bidrag som nu Aftonbladet bygger sin historia på.
Citera
2014-01-28, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WWRRD
I lagen som behandlar bidragsstöd till kvinnoorganisationer (går att läsa här) inom Sveriges riksdagspartier går det i andra paragrafen läsa följande:

2 § Med en kvinnoorganisation avses i denna lag
1. en ideell förening som
a) är ansluten till ett politiskt parti,
b) har som ändamål att stärka kvinnors ställning i samhället, och
c) har en demokratisk uppbyggnad, eller
2. en sammanslutning som
a) finns inom ett politiskt parti,
b) arbetar för att stärka kvinnors ställning i samhället, och
c) har en demokratisk uppbyggnad

Det är med andra ord irrelevant huruvida det vid ansökningsdatumet fanns en organisation som uttryckligen hette SD-kvinnor (eller liknande) eftersom rekvisitet i lagen även godkänner en sammanslutning inom partiet. Förutsatt att SD uppfyller paragraf 7 och 8 i samma lag (dvs. korrekt struktur på ansökan - vilket man nog kan anta eftersom sammanslutningen beviljats bidrag) så finns ingen anledning att tro att saker inte gått rätt till.

Så ni som varken brytt er om att läsa lagtexten utan svalt AB:s smörja rakt av har fel. I debatten kring SD hörs tyvärr mest rabiata gaphalsar som av någon outgrundlig anledning ser det som sin andliga livsuppgift att vid varje givet tillfälle kasta skit på SD. Er kritiska förmåga samt er intellektuella nivå imponerar inte direkt, ej heller er hycklande känsla av "godhet mot främlingsfientlighet" eftersom det enda ni har att bidraga med är ogenomtänkt hat mot folk som inte tycker som er.

Vad mer behöver sägas? Expressen som vanligtvis jagar allt som har med SD att göra med blåslampa och även skickar kriminella vänsterextremister på vanligt folk som råkar gilla SD nappade inte på uppgifterna vilket också är bevis nog för att det saknas nyhetsvärde. Så var det med den saken. Case closed. Gonatt!
Citera
2014-01-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Ja just det, få se om åklagaren kommer fram till samma sak att kvinnoförbundet inte fanns vid tiden för ansökan.

MEN!!!

NEJ kvinnoförbundet FANNS INTE! man har INTE heller ansökt om pengar för ett kvinnoförbund! Man ansökte om pengar för "en sammansättning kvinnor" Alltså en grupp! Bidraget beviljades helt korrekt och sedan väntade SD och förde över pengarna till kvinnoförbundet när det startat upp - Alltså helt korrekt.

Varför är folk så korkade? Det är väll ganska enkelt?

Ska du sura så sura över att Moderaterna och Miljöpartiet har inte ens något kvinnoförbund och dessa uppbär exakt samma bidrag som nu Aftonbladet bygger sin historia på.
Senast redigerad av Rick1989 2014-01-28 kl. 23:57.
Citera
2014-01-28, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick1989
MEN!!!

NEJ kvinnoförbundet FANNS INTE! man har INTE heller ansökt om pengar för ett kvinnoförbund! Man ansökte om pengar för "en sammansättning kvinnor" Alltså en grupp! Bidraget beviljades helt korrekt och sedan väntade SD och förde över pengarna till kvinnoförbundet när det startat upp - Alltså helt korrekt.

Varför är folk så korkade? Det är väll ganska enkelt?

Varför skrev man "kvonnoförbundet" på ansökan då?
Citera
2014-01-28, 23:59
Medlem
Citat:
Varför skrev man "kvonnoförbundet" på ansökan då?
För det är fullständigt irrelevant vad man som "grupp" eller "sammansättning" kallar sig.
Och vid tidpunkten VAR man inte ett förbund men man SÅG väll sig som ett.
Citera
2014-01-29, 00:00
Medlem
högrevs avatar
Citat:
Ja just det, få se om åklagaren kommer fram till samma sak att kvinnoförbundet inte fanns vid tiden för ansökan.

Du vet om att Torkel Gregow är ett gammalt justitieråd va? Du vet, domare i högsta domstolen, typ den tyngsta post man kan ha som jurist i Sverige. Ett uttalande från en man som Torkel, vilken är van att väga sina ord på våg för att det han säger inte ska missuppfattas, får man ju ändå tillmäta en viss tyngd. Så jag håller med, ska bli mycket kul att se vad åklagaren kommer fram till.
Citera
2014-01-29, 00:07
Medlem
Citat:
För det är fullständigt irrelevant vad man som "grupp" eller "sammansättning" kallar sig.
Och vid tidpunkten VAR man inte ett förbund men man SÅG väll sig som ett.

Citat:
Ursprungligen postat av högrev
Du vet om att Torkel Gregow är ett gammalt justitieråd va? Du vet, domare i högsta domstolen, typ den tyngsta post man kan ha som jurist i Sverige. Ett uttalande från en man som Torkel, vilken är van att väga sina ord på våg för att det han säger inte ska missuppfattas, får man ju ändå tillmäta en viss tyngd. Så jag håller med, ska bli mycket kul att se vad åklagaren kommer fram till.

Jag har aldrig ansett att det har varit fel att de fått bidrag på grund av vad de kallade sig.
Citera
2014-01-29, 00:14
Medlem
Citat:
Jag har aldrig ansett att det har varit fel att de fått bidrag på grund av vad de kallade sig.
Vad är problemet då? Vad har de gjort som är fel? - Jag kan då inte se att något fel begåtts.
Citera
2014-01-29, 00:25
Medlem
Citat:
Vad är problemet då? Vad har de gjort som är fel? - Jag kan då inte se att något fel begåtts.

Det Assai påstår är ju att de fått bidraget grundat på falska dokument.
Citera
2014-01-29, 00:29
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad händer om Paula Bieler aldrig presenterar dina efterfrågade bevis?
Kommer Åkesson att avgå, kommer SD åka ur riksdagen, kommer svenska folket inse att media har haft rätt hela tiden beträffande SD?

Vad hoppas du på?
Om Bieler aldrig presenterar några bevis för sina påståenden så får det anses klarlagt att hon ljuger. Åkesson kommer förmodligen inte avgå, vilket är otroligt pinsamt för SD:s väljare som än en gång blir utmålade som korkade och lättlurade. Svenska folket - som i majoriteten - har nog en rätt klar bild över vad SD är för slags parti och hur deras företrädares moral ser ut.

Jag hoppas på att få en riksdag utan kriminella ledamöter.
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Ja lite så faktiskt det är ingen som skulle bry sig eller tycka synd om banken, eller tycker att det är något brott mot samhällets mest fundamentala verktyg heller för den delen. Nä ingen skulle nog bry sig utan mer gilla det.

Bra att SD har mer stålar att röra sig mer nu.
Är du på riktigt?

Jag tycker du ska råna en bank och se vad som händer när "ingen bryr sig". Du lever i en låtsasvärld och jag tappar mycket hopp om mänskligheten när jag läser det du skriver.
Senast redigerad av johnny_vicious 2014-01-29 kl. 00:37.
Citera
2014-01-29, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Om Bieler aldrig presenterar några bevis för sina påståenden så får det anses klarlagt att hon ljuger. Åkesson kommer förmodligen inte avgå, vilket är otroligt pinsamt för SD:s väljare som än en gång blir utmålade som korkade och lättlurade. Svenska folket - som i majoriteten - har nog en rätt klar bild över vad SD är för slags parti och hur deras företrädares moral ser ut.

Jag hoppas på att få en riksdag utan kriminella ledamöter.

Det blir ju svårt för dem att förfalska dokument då kanske Anna och andra har dokument som visar på något helt annat.

Frågan är varför inte SD redan har dementerat att de förfalskat dokument?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in