2014-01-28, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no7egs
Tycker att de är lustigt att de inte nämner att exxon nästan lämnat södra Irak, känns vinklat.
Jag tror inte de får några problem att sälja oljan, Turkiet kan i värsta fall ta allt.

Vi får se

Från Twitter

rakesh joshi ‏@rakesh_josh 2m @carduchic @shwanzulal pretty negative article. shwan do u reckon this is based on facts? cant believe oil companies scared to lift kurd oil

Är du fortfarande övertygad om att Bagdad skickar tomma hot?

"Iraq will take action, including fiscal measures, if the Kurdistan Regional Government (KRG) exports oil before an agreement is reached with Baghdad, Deputy Prime Minister for Energy Hussain al-Shahristani said at a conference in London on Tuesday."
Citera
2014-01-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nacional
Är du fortfarande övertygad om att Bagdad skickar tomma hot?

"Iraq will take action, including fiscal measures, if the Kurdistan Regional Government (KRG) exports oil before an agreement is reached with Baghdad, Deputy Prime Minister for Energy Hussain al-Shahristani said at a conference in London on Tuesday."

Ja, de har inget att komma med. De är ju de som inte betalt för olja som dno och Genel levererat och de exporterat genom SOMO, vid 2 separata försök!

Dessutom har de anfalskadeståndet till KRG på 385 miljarder$ att betala

Se så dumma förslag han kommer med "they can pay the companys whatever they want from their 17%"

Haha är han på riktigt liksom?

Vill Maliki bli omvald nu i april kommer han få göra sig av med den där korta gaphalsen.

Mina två cent
Senast redigerad av no7egs 2014-01-28 kl. 16:57.
Citera
2014-01-28, 21:20
Medlem
Här Nacional har du lite läsning

http://tinyurl.com/nmvkrvz

Så ska en man med en hög position utrycka sig.

Mycket läsvärt för alla med aktien, lite lost in translation men de funkar..
Citera
2014-01-28, 21:44
Medlem
project_xs avatar
Fyllde på med 7500 nya igår på 2.62. Nu får det fan räcka, har ett sjukligt beroende när det gäller den här aktien.

Snart är vi inne i Februari månad, när börjar spek-rallyt? Och ska man "sell on news" (efter AT-4) eller smäller det på riktigt nu? Spännande månader framöver
Citera
2014-01-28, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av project_x
Fyllde på med 7500 nya igår på 2.62. Nu får det fan räcka, har ett sjukligt beroende när det gäller den här aktien.

Snart är vi inne i Februari månad, när börjar spek-rallyt? Och ska man "sell on news" (efter AT-4) eller smäller det på riktigt nu? Spännande månader framöver

Gött!

Jag har fyllt på rejält jag med, ökat innehavet med strax över 10% senaste dagarna,

De va jag som drog igång uppgången idag tror jag när jag drog av aktierna på 2,66
Fick igenom endel av ordern på 2,62 igår men idag ville den inte så jag tröttnade på att vänta

Jag tror de smäller på riktigt nu, inte bara at4 att se fram emot i Q1
Citera
2014-01-28, 23:00
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av no7egs
De va jag som drog igång uppgången idag tror jag när jag drog av aktierna på 2,66
Fick igenom endel av ordern på 2,62 igår men idag ville den inte så jag tröttnade på att vänta

Jag tror de smäller på riktigt nu, inte bara at4 att se fram emot i Q1

Haha, skön du är! Det var jävligt tunnt på säljsidan idag eller hur såg det ut? Det börjar kännas lite som inför AT-3 speket.
Citera
2014-01-28, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av project_x
Haha, skön du är! Det var jävligt tunnt på säljsidan idag eller hur såg det ut? Det börjar kännas lite som inför AT-3 speket.

Hehe satt på jobbet å såg 2,64 byggas på till över 100k å då fega jag ur å flyttade upp till sälj som 9k på 2,65 å resten på 2,66

Ja lite så, å TA ska tydligen se bra ut också enligt "Holma" på placera.

Vore fint med en uppgång som inför at3 å sen fortsätta
Senast redigerad av no7egs 2014-01-28 kl. 23:10.
Citera
2014-01-31, 12:35
Medlem
Snart så...
Citera
2014-02-01, 14:04
Medlem
http://www.redeye.se/analys/userreport/kurdistan-nasta-dubai

Läs denna.
Citera
2014-02-01, 14:28
Medlem
Galvestonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sow

Läs denna.

Skojar du? Vad fan är det där? Slutade läsa efter andra stycket och "värterländsk media" och "jämtemot". Inlägg från illiterata 15-åringar klarar vi oss utan.
Citera
2014-02-01, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sow

Läs denna.

"Men situationen i Kurdistan ser dag för dag allt annat än ljusare ut, en pipeline har installerats för direktransport av oljan till Turkiet och en internationell hamn för vidare transport i i värden."

Hahaha, fantastisk lirare.

Skönt att kunna luta sig tillbaka på dessa experter och andas ut.
Citera
2014-02-03, 13:37
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Vilka triggers har vi i närtid utöver resultat från AT4 som ska komma någon gång i februari om jag har förstått det rätt?

Sitter med lite likvider och funderar över om jag ska gå in i Swedbank (äger ingen bankaktie för tillfället), fylla på Shamaran, eller snitta ner mig i ett cert jag ligger back i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in