Jag saknar Fantomen-påsen som fanns mellan 1990 och 1993 tills Fazer tog bort den. Den där kolaklubban man doppade i salmiakpulver var gudomligt god. Har aldrig ätit något godare sen dess.
Att vara barn på 90-talet var en fröjd för munnen. Vi hade många lördagspåsar att välja mellan.
Fantomen, Palle Kuling (Fazer), Dennis (Cloetta) och Smurfarna (Leaf), Tom & Jerry (den klassiska med kolastängen! Malaco på den gamla goda tiden).
Något vi inte får glömma bort att Palle Kuling hette tidigare Kalle Anka Lördagspåse i slutet på 80-talet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eric09
Minns någon de där godispåsarna som lanserades ungefär samtidigt som guldtian kom ut ( i början på 90-talet) en påse var brun och hade något att göra med "hundbajs" godiset var format som små pluttar om jag minns rätt och så var det en hund på påsen ... det kom flertalet olika av dessa ... någon som minns dom?
Du syftar inte på Bonbon från Danmark? Väldigt populärt på 90-talet, nästan så att man kan kalla det för 90-talets fluga. Jag pyntade mitt vita skrivbord med flera klistermärken. Sura skurtrasor, Sega tuttar

, Kloakråttor, Måsskit, osv.