2014-01-22, 16:36
Medlem
någon som vet vart man kan få tag på de där godiset som verkar ha försvunnit (om det nu finns kvar någonstans, helst i göteborg) som var ett slags gelégodis/gelatin som var dinosaurier i röd/grön/gul färg (oftast tvåfärgade i två olika färger) som låg i ett genomskinligt plast med väldigt tunnt papper på baksidan... vet att några slicka på baksidan av godiset och sätta på armen när de var mindre..
Citera
2014-01-28, 18:31
Medlem
Minns någon de där godispåsarna som lanserades ungefär samtidigt som guldtian kom ut ( i början på 90-talet) en påse var brun och hade något att göra med "hundbajs" godiset var format som små pluttar om jag minns rätt och så var det en hund på påsen ... det kom flertalet olika av dessa ... någon som minns dom?
Citera
2014-01-28, 22:35
Medlem
Pastmasters avatar
Jag saknar Fantomen-påsen som fanns mellan 1990 och 1993 tills Fazer tog bort den. Den där kolaklubban man doppade i salmiakpulver var gudomligt god. Har aldrig ätit något godare sen dess.
Att vara barn på 90-talet var en fröjd för munnen. Vi hade många lördagspåsar att välja mellan.

Fantomen, Palle Kuling (Fazer), Dennis (Cloetta) och Smurfarna (Leaf), Tom & Jerry (den klassiska med kolastängen! Malaco på den gamla goda tiden).

Något vi inte får glömma bort att Palle Kuling hette tidigare Kalle Anka Lördagspåse i slutet på 80-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av Eric09
Minns någon de där godispåsarna som lanserades ungefär samtidigt som guldtian kom ut ( i början på 90-talet) en påse var brun och hade något att göra med "hundbajs" godiset var format som små pluttar om jag minns rätt och så var det en hund på påsen ... det kom flertalet olika av dessa ... någon som minns dom?
Du syftar inte på Bonbon från Danmark? Väldigt populärt på 90-talet, nästan så att man kan kalla det för 90-talets fluga. Jag pyntade mitt vita skrivbord med flera klistermärken. Sura skurtrasor, Sega tuttar , Kloakråttor, Måsskit, osv.
Senast redigerad av Pastmaster 2014-01-28 kl. 22:43.
Citera
2014-01-29, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Du syftar inte på Bonbon från Danmark? Väldigt populärt på 90-talet, nästan så att man kan kalla det för 90-talets fluga. Jag pyntade mitt vita skrivbord med flera klistermärken. Sura skurtrasor, Sega tuttar , Kloakråttor, Måsskit, osv.

Kollade upp BonBon nyss, det var inte dom jag syftade på men en bra gissning var det i alla fall.Nåväl, dom tänker i alla fall jag på när jag tänker tillbaks på barndomen.
Citera
2014-01-31, 16:50
Medlem
Har Ahlgrens bildäck försvunnit? Hittar den ingenstans längre.
Citera
2014-01-31, 21:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odens
Har Ahlgrens bildäck försvunnit? Hittar den ingenstans längre.
Har inte sett dom sen förrföra året typ :/ finns kvar på hemsidan.
Citera
2014-02-07, 01:23
Medlem
SuckItUps avatar
Rigi, blåa lilla chokladkakan med kossa på. Har inte sett den på några år.
Citera
2014-02-08, 22:56
Medlem
När jag va yngre och åkte SJ nattåg så fanns det något som liknade merci chokladen, allså typ som chokladpinnar fast dem smakade som apelsin krokant.

Någon som vet vad jag menar?
Citera
2014-02-09, 13:15
Medlem
reffis avatar
Sett att det är många som saknar Palle Kuling mjölkchoklad. Var år sen jag såg den i butik men hittade den att beställa
http://www.godispanatet.se/product.html/palle-kuling-mjolkchoklad-2?category_id=41
Citera
2014-02-09, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Sett att det är många som saknar Palle Kuling mjölkchoklad. Var år sen jag såg den i butik men hittade den att beställa
http://www.godispanatet.se/product.html/palle-kuling-mjolkchoklad-2?category_id=41
How in hell? Tillverkningsår på domdär?
Personligen saknar jag Disney chokladen och Flintstone chokladen!
Citera
2014-02-13, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louie413
någon som vet vart man kan få tag på de där godiset som verkar ha försvunnit (om det nu finns kvar någonstans, helst i göteborg) som var ett slags gelégodis/gelatin som var dinosaurier i röd/grön/gul färg (oftast tvåfärgade i två olika färger) som låg i ett genomskinligt plast med väldigt tunnt papper på baksidan... vet att några slicka på baksidan av godiset och sätta på armen när de var mindre..

Antar att du menar de som fanns med bl.a. spidermanmotiv på 90talet.
Finns liknande både på 4gott och sega gubben i göteborg, typ med insekter och mussepigg-motiv. Tycker dock att ingen av de smakar som de när man var liten..
Citera
2014-02-13, 14:36
Medlem
luffarn-med-knivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louie413

Fanns på Godistappen i Gamlestaden för ungefär ett år sedan, vet inte om de finns kvar. Nu är det dock inte dinosaurier utan spindlar och insekter. De smakade inte som förr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in